Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Even een soort van "Breaking News"

Zojuist kwam ik deze link tegen.


Interssant voor wie naar Frankrijk wil.

De eerste in Aix-en-Provence nog in juni en dan in juli nog drie.

Misschien dat de belofte om nog vóór de zomervakantie een doorgang naar Zuid Frankrijk te hebben toch grotendeels kan worden nagekomen.

Tesla : Les superchargers arrivent (enfin) en France !



Oosterhout- Aix-en-Provence 221 KM

Aix-en-Provence - Parijs 231 KM

Parijs is dus heel snel een "Makkie"

Nu benieuwd waar de drie andere komen te staan. Volgens het artikel zullen ze in de eerste twee weken van Juli "live" zijn. Nog vóór de vakantieperiode.

Zou dus toch gewoon kunnen dat de belofte om een vakantie naar Zuid-Frankrijk deze zomer mogelijk te maken gewoon wordt nagekomen.

In dat geval.... Chapeau!!!
 
Even een soort van "Breaking News"

Zojuist kwam ik deze link tegen.


Interssant voor wie naar Frankrijk wil.

De eerste in Aix-en-Provence nog in juni en dan in juli nog drie.

Misschien dat de belofte om nog vóór de zomervakantie een doorgang naar Zuid Frankrijk te hebben toch grotendeels kan worden nagekomen.

Tesla : Les superchargers arrivent (enfin) en France !



Oosterhout- Aix-en-Provence 221 KM

Aix-en-Provence - Parijs 231 KM

Parijs is dus heel snel een "Makkie"

Nu benieuwd waar de drie andere komen te staan. Volgens het artikel zullen ze in de eerste twee weken van Juli "live" zijn. Nog vóór de vakantieperiode.

Zou dus toch gewoon kunnen dat de belofte om een vakantie naar Zuid-Frankrijk deze zomer mogelijk te maken gewoon wordt nagekomen.

In dat geval.... Chapeau!!!

Frankrijk kent twee Aix-en-provences... Weet je zeker dat het die in Noord Frankrijk is?
 
Even een soort van "Breaking News"

Zojuist kwam ik deze link tegen.


Interssant voor wie naar Frankrijk wil.

De eerste in Aix-en-Provence nog in juni en dan in juli nog drie.

Misschien dat de belofte om nog vóór de zomervakantie een doorgang naar Zuid Frankrijk te hebben toch grotendeels kan worden nagekomen.

Tesla : Les superchargers arrivent (enfin) en France !



Oosterhout- Aix-en-Provence 221 KM

Aix-en-Provence - Parijs 231 KM

Parijs is dus heel snel een "Makkie"

Nu benieuwd waar de drie andere komen te staan. Volgens het artikel zullen ze in de eerste twee weken van Juli "live" zijn. Nog vóór de vakantieperiode.

Zou dus toch gewoon kunnen dat de belofte om een vakantie naar Zuid-Frankrijk deze zomer mogelijk te maken gewoon wordt nagekomen.

In dat geval.... Chapeau!!!


zo breaking was dat nieuws niet meer :wink:

en : de verkeerde Aix - je moet de Provence meer richting Marseille gaan zoeken.
 
Last edited:
Frankrijk kent twee Aix-en-provences... Weet je zeker dat het die in Noord Frankrijk is?

Neen, ik werd al gewezen op de mogelijkheid dat ik er wat de lokatie betreft "glad" naast kan zitten.

Blijft gelukkig het feit dat er wat gaat gebeuren in Frankrijk nadat het lang stil is geweest. In Duitsland gaat het nu goed.

Ik volg met plezier de ontwikkelingen op TFF Forum Thema anzeigen - Supercharger in Europa

Nu België nog....
 
Echt? Die in Noord Frankrijk ken ik niet?

Mijn maps had Aix genomen. Foutje van mij.

Schermafbeelding 2014-06-21 om 17.20.31.png
 
Zit op een bankje, parkeert er een Fisker naast me. Mooie gelegenheid dus om de boel eens te bekijken.

Conclusie: teveel gekunsteld design, teveel lijnen en te schreeuwerig. Ik ben blij met m'n keuze (twijfelde eerst nog tussen de Fisker en de Tesla)!

Inderdaad. Over smaak valt te twisten, maar die Fisker heeft wat mij betreft een iets te hoog sportschool-gehalte. Ordinaire masculine patserigheid. Maar zoals gezegd, over smaak valt te twisten.
 
Als je de hele keten meeneemt verbruikt een elektrische auto per afgelegde kilometer maar de helft van de hoeveelheid energie vergeleken met een auto met een verbrandingsmotor, en dus ook ongeveer de helft van de CO2 uitstoot. Dus ondanks dat de CO2 ergens anders wordt uitgestoten, is het maar de helft van de gebruikelijke uitstoot bij een ICE op dinosap.

Ik rijd de MS puur op groene energie. En dat in combinatie met winddelen, dus kan ik zeggen dat mijn MS vrijwel volledig op windenergie rijd. Ook rijden er de nodige forum-leden voor een heel groot deel (zo niet 100%) op zonne-energie.
Er is dus wel het nodige af te dingen op mensen die zeggen dat de CO2 voor de MS toch, maar dan op een andere plaats geproduceerd wordt!
 
CO2 (kooldioxide) is op zich mooi spul, het is reukloos en niet giftig voor mens en dier.
Planten zetten CO2 om in O2 (zuurstof) en koolhydraten, mensen en dieren kunnen hier van leven.

CO2 is ook nodig voor bescherming van de aarde. Zonder een laag van CO2 om de aarde zou het hier op aarde veel te koud worden.
Enige probleem is dat te veel CO2 (o.a. door verbranding fossiele brandstoffen) zorgt voor een een te dikke deken van CO2 om de aarde > broeikas effect > opwarming > droogte & stijging zeespiegel

Hmmm,

Ik heb de CO2 uitstoot-besparing door de Tesla vanavond wel weer een beetje gecompenseerd door houtskool te verstoken... #biggreenegg

epevajud.jpg