Gisteren mijn Tesla opgehaald voor vervangen regensensor..
Ondertussen in een gloedjenieuwe P85+ loaner van 130k.
Wat een verschil zeg in rijden tussen de 21inch en mijn 19inch. De 21inch geven veel meer afrolgeluid en ik vind hem behoorlijk stuiteren. Mijn eigen S85met 19inch rijdt toch wel fijner, gelukkig heb ik daar mijn geld niet aan besteed.
Daarnaast nog wat opties mogen ondervinden:
- inklappende spiegels zijn toch wel erg makkelijk
- het extra vermogen merk je eigenlijk niet, de 21inch heeft moeite met grip, dus bij plankgas wordt ie onrustig en acceleratie is eigenlijk weinig verschillend met mijn s85. Misschien zonder TC meer fun mogelijk, maar dat doe ik zelf nooit.
- + onderstel vind ik stuiterig, maar kan ook komen door de 21inch
- performance stoelen: ik voel geen verschil
- alcantara headliner: ziet er erg besmettelijk uit, van mij hoeft het niet, kwestie van smaak
- stoepranden is echt uitkijken met de 21inch, ik snap waarom mensen alloygaters monteren, toch weer blij met mn 19inch
- ik vind zwart leer minder mooi dan mijn beige
- tesla rode lak is leuk, maar met mijn zilveren meer nekkendraaiers
Al met al dus blij met mijn keuze aan auto en opties, ik ga sparen voor de inklapspiegels (of doe het met de hand....
)
O ja, er is een nieuw type regensensor in de maak die de huidige vervangt en gevoeliger is, dus vandaag mijn auto weer terug en wachten op de onderdelen... daarna nieuwe sensor erin en proberen. Hopelijk dat die goed gaat werken!
Grappig: De loaner was zo nieuw (300km) dat de lijst met historie aan laadpunten beperkt was tot 3: Tilburg, Amsterdam en in de tesla fabriek op 3 plekken (?!)