Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft iemand al iets gemerkt van vermeende verbetering van geluidskwaliteit na de update van vandaag?

Onze auto gaat vrijdag voor restpunten naar Amsterdam. Ik heb het sound studio pakket. 1 van de restpunten was dat de speaker voor bij de bijrijder kraakten/trilden bij bepaalde muziek. Dit begon al bij volume 7. Ik had een "favorietenlijst" met nummers gemaakt waarbij dit gebeurt (FLAC vanaf USB). Gisteren voor de update heb ik het nog getest en weer de kraak (leekt een soort resonantie van speaker). Daarna heb ik de update uitgevoerd. Ik wist niet dat de update ook een "vermeende" verbetering van de geluidskwaliteit bevatte, dus vanavond meteen getest. Er is wat veranderd want ik kan de kraak/trilling niet meer reproduceren, ook niet op volume 9-10. Ik heb trouwens wel het idee dat het volume wat verminderd is.
 
Toeval of niet, maar daar heb ik onlangs over geklaagd.
Kreeg de eindfactuur vanmiddag per e-mail incl. telefoontje van Tesla Amsterdam of-ie aangekomen was.
Netjes! En blijkbaar ook meteen structureel voor iedereen opgelost, want nu zit-ie bij mij ook weer in My Documents van My Tesla.
 
Newcastle

Waar heb je die informatie van? Ik kan nergens wat vinden en lees ook dit op stavangertravel.com:

16 December 2013
DFDS stopped their ferry service between Newcastle in England and Stavanger, Haugesund and Bergen in Norway at the end of August 2008.
Since then there has been no ferry service between the UK and Norway. In 2013 there have been many rumours and promises - but as of now nothing is settled so there will probably be nothing in 2014 either.
 
Vandaag is het me opgevallen dat de FM radio na de laatste ubdate (eergisteren) spectaculair beter is geworden. (standaard sound packet)
FM radio was vroeger niet om aan te horen en nu heb ik al mijn favoriete zenders uitgeprobeerd en allen zonder een kraakje.
hopelijk blijft het zo want dit was het grote minpunt van mijn auto.
 
Even een vraagje: ik heb destijds 4.000 euri aanbetaald en vervolgens via Financial Lease de auto betaald. Ik heb dus nog 4k tegoed van Tesla. Er wordt al sinds 13 december toegezegd dat ze die zullen overmaken, maar ik heb nog niks gezien. Zijn er anderen met een soortgelijke ervaring? (zal voor de meesten wel niet opgaan omdat ze die 4k al hebben verrekend?)
 
Even een vraagje: ik heb destijds 4.000 euri aanbetaald en vervolgens via Financial Lease de auto betaald. Ik heb dus nog 4k tegoed van Tesla. Er wordt al sinds 13 december toegezegd dat ze die zullen overmaken, maar ik heb nog niks gezien. Zijn er anderen met een soortgelijke ervaring? (zal voor de meesten wel niet opgaan omdat ze die 4k al hebben verrekend?)
Ja, ik heb een soortgelijke ervaring: op een of andere manier ging er iets mis bij het omzetten van de reservering naar een bestelling in juli, waarna bleek dat ik liefst TWEE Tesla's in bestelling had staan. Gelukkig werd ik daarover door Tesla gebeld, al in een vrij vroeg stadium. Vervolgens zou ik de aanbetaling terugkrijgen (ik vond het al vreemd dat ik bij de omzetting alweer een bedrag met 3 nullen met de creditcard moest betalen, maar goed...).
Dat terugbetalen is uiteindelijk wel gebeurd maar heb er wel een aantal malen over gemaild en gebeld! Er zou daarvoor fiattering uit de USA nodig zijn - maar dan hoeft dat toch geen x weken extra te duren zou je denken.
 
Ik wacht ook nog op de terugbetaling van de borg.
Auto is geleverd op 14 december.
BTW en eerste leasetermijn zijn begin deze week afgeschreven, dus het zal nu wel zo worden teruggestort,
denk ik dan maar als optimist.
maar misschien toch morgen maar even bellen....
 
Even een vraagje: ik heb destijds 4.000 euri aanbetaald en vervolgens via Financial Lease de auto betaald. Ik heb dus nog 4k tegoed van Tesla. Er wordt al sinds 13 december toegezegd dat ze die zullen overmaken, maar ik heb nog niks gezien. Zijn er anderen met een soortgelijke ervaring? (zal voor de meesten wel niet opgaan omdat ze die 4k al hebben verrekend?)

nee, ik had de zelfde constructie, maar alles is direct verrekend. Wel erg omslachtig hoe ze het verrekenen, want die 4000 wordt eerst opgesplitst naar ex. BTW en BTW, om vervolgens het bedrag in zijn geheel af te trekken van het factuurbedrag ex. BTW, waarna de resterende BTW weer verrekend wordt met het eerste termijnbedrag. Heel erg omslachtig allemaal, maar het bleek uiteindelijk allemaal wel te kloppen...