Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Al geëxperimenteerd met auto voorverwarmen en vlak voor weg rijden laden op extra range te zetten zodat accupakket al warm is?

Nee, heb ik nog niet mee geëxperimenteerd aangezien ik nu steeds meer dan voldoende range heb. Het voorverwarmen kost ook extra Wh's. Zou het wel willen weten voor een eventuele road trip en ga er wat mee spelen. Neem aan dat het meer energie kost om de accu op temperatuur te houden bij het rijden bij lagere temperaturen.
 
Kwam ik tegen vandaag:
Beschrijft de kern van dit forum...
5uza4are.jpg
 
foto 2.JPG
foto 3.JPG
foto 4.JPG
foto 5.JPG


de foto's met iphone gemaakt kan beter maar ben ook geen fotograaf!
op de laatste foto lijkt het of de achterportieren donkerder glas hebben dan de voor maar dit is niet zo! dat komt denk ik door het licht dat via de voorruit het voorinterieur lichter maakt! als de deuren open zijn die je dus geen verschil!

ja de weg van waalwijk naar tilburg is heerlijk! nog wel word verbouwt! maar ken hier in de regio wel meer leuke wegen waar ik met de model s bewust wel eens even voor om rijd :)
 
de foto's met iphone gemaakt kan beter maar ben ook geen fotograaf!
op de laatste foto lijkt het of de achterportieren donkerder glas hebben dan de voor maar dit is niet zo! dat komt denk ik door het licht dat via de voorruit het voorinterieur lichter maakt! als de deuren open zijn die je dus geen verschil!

ja de weg van waalwijk naar tilburg is heerlijk! nog wel word verbouwt! maar ken hier in de regio wel meer leuke wegen waar ik met de model s bewust wel eens even voor om rijd :)

Mooi geworden. Ga er ook eens over nadenken dit te doen.
 
mijn i phone geeft 60 km teveel charge aan dan de auto en mijn vroyw haar samsung......

iemand ooit meegemaakt ?

Ja, iPhone geeft ideal range (wind mee achter een vrachtwagen hangen). Auto geeft de rated range (realistische range, als je dit hebt ingesteld). Android app waarschijnlijk ook.

Hoe bevalt de auto na 4 dagen?

Ik heb nog steeds snel 3G en de rest ook allemaal prima en elke dag genieten van de acceleratie, het perfecte geluid uit de stereo, topstoelen, de veelzijdige computer, de stille motor, de 'rimless' binnenspiegel en de geur van het leer.

Gisteren nog op de afrit tussen een Panamera 4S en een BMW 6 Grand Coupe. T is toch de mooiste!
 
Last edited:
dinsdag met staatssecretaris Mansveld in de Tesla fabriek in CA geweest. Mooie rondleiding gehad, ook 'Tilburg' is een prominente plek in de fabriek, stonden er een stuk of 20 klaar. De doorlooptijd in de fabriek voor 1 auto is ca 3 dagen. Ze hebben een cycle time van 7 min, dus maken in 8 - 10 uur productie dus ca 500-600 /week, maar ze kunnen met deze lijnen met 24/7 dus nog naar 60.000/jaar. De Model X gaat eind volgend jaar op dezelfde lijn lopen.
We waren met een hele delegatie, iedereen razend enthousiast na de test ritjes (die heb ik over geslagen :)), maakt trouwens overal hier indruk als je zegt dat je een Tesla Model S hebt als NLer, het is een echte hebbe-auto.
Ik maak binnenkort nog wel een blogpost over de hele reis. Hier alvast een paar foto's.
IMG_3072.jpg
IMG_3074.jpg
 
dinsdag met staatssecretaris Mansveld in de Tesla fabriek in CA geweest. Mooie rondleiding gehad, ook 'Tilburg' is een prominente plek in de fabriek, stonden er een stuk of 20 klaar. De doorlooptijd in de fabriek voor 1 auto is ca 3 dagen. Ze hebben een cycle time van 7 min, dus maken in 8 - 10 uur productie dus ca 500-600 /week, maar ze kunnen met deze lijnen met 24/7 dus nog naar 60.000/jaar. De Model X gaat eind volgend jaar op dezelfde lijn lopen.
We waren met een hele delegatie, iedereen razend enthousiast na de test ritjes (die heb ik over geslagen :)), maakt trouwens overal hier indruk als je zegt dat je een Tesla Model S hebt als NLer, het is een echte hebbe-auto.
Ik maak binnenkort nog wel een blogpost over de hele reis. Hier alvast een paar foto's.

Bedankt Maarten - leuke foto's. Ook hier ervaar ik dat na 5 weken Model S rijden..."rij jij in een Tesla !!"...ik hou er de meest interessante contacten aan over..Iedereen kent de auto ook inmiddels of heeft er iig van gehoord lijkt het ..dat is heel snel gegaan. Ik kreeg op een zelfde dag duimen omhoog uit een Porsche, Maserati en een Nissan Leaf ! Denk langzamerhand dat de impact wel eens heel ver in de goede richting kan gaan..van "EV is behelpen, geitewollen sokken" naar wow - wil dat ook ! hebbe-auto, inderdaad !
 
Bedankt Maarten - leuke foto's. Ook hier ervaar ik dat na 5 weken Model S rijden..."rij jij in een Tesla !!"...ik hou er de meest interessante contacten aan over..Iedereen kent de auto ook inmiddels of heeft er iig van gehoord lijkt het ..dat is heel snel gegaan. Ik kreeg op een zelfde dag duimen omhoog uit een Porsche, Maserati en een Nissan Leaf ! Denk langzamerhand dat de impact wel eens heel ver in de goede richting kan gaan..van "EV is behelpen, geitewollen sokken" naar wow - wil dat ook ! hebbe-auto, inderdaad !

idem. Ook veel die na het zien en ervaren de rekensom voor 2014 maken. 4% bijtelling lijkt geen struikelblok.
 
Wat is dan nog het verschil met het service-pakket?Losse beurt = € 700 /beurt Service pakket = € 700/ beurt (100 € korting/beurt, wegen vooruitbetaling)Wat er gedaan wordt is blijkbaar hetzelfde? (of mis ik iets?)Garantie blijft, udates ok, ..Of zit in het service-pakket ook alle herstellingen/onderdelen die zouden stuk gaan buiten de garantie-periode (lader, invertor, touch-screen,....?)(moest eigenlijk in ander draadje?)
Dit was het antwoord:Met betrekking tot het onderhoud heeft u gelijk, losse onderhoudsbeurten kosten 700 euro echter krijgt u met een service pack korting omdat u er vier in eens koopt. Wat betreft de winterbanden en folding mirrors; de mirrors zijn sinds vorige week aangekondigd in Amerika echter wanneer dit naar Europa komt is nog onbekend dus helaas kan ik daar niet meer over vertellen. Wat betreft de winterbanden, er is een set te bestellen vanuit Tesla: Pirelli 240 Sottozero inclusief 19” velgen, spanningsensoren en Tesla center caps. De winterset heeft een prijs van 2.600,- euro inclusief BTW. Als u deze wenst kan ik die op de factuur verwerken.
 
# 11,000

Werd keurig gebeld voor een afspraak voor de openstaande punten. Geen communicatie tussendoor dus wilde al zelf maar eens gaan bellen, maar kwam er toch een keurig telefoontje vanuit Tesla Service Amsterdam ZO...

Volgens mij hield iedereen vanavond zijn adem (replies) in om XFrank de 11.000ste niet te ontnemen. Maar ja, sommige Nederlanders...:rolleyes:
Maar wellicht zit Frank nu alleen nog maar naast zijn telefoon op een belletje van de DS te wachten.

Moet de 12.000 maar een foto van Frank MET (eigen) MS in eigen garage zijn.