Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Last edited:
Impliceert dat niet de noodzaak van een Supercharger op Schiphol ? Je kan die taxi's toch moeilijk 4 uur aan een 22kW paal zetten -;)
Ik denk dat als een taxi met een volle accu de dag start, en tussendoor tijdens het wachten op een nieuw vrachtje steeds even aan een 22kW paal hangt, hij prima de dag doorkomt.

Edit: neemt niet weg dat 100 Tesla's die de hele dag rondom één locatie rondrijden een prima reden voor Tesla zou kunnen zijn om er er een SC neer te zetten.. Hopelijk ook publiek toegankelijk..
 
Ik denk dat als een taxi met een volle accu de dag start, en tussendoor tijdens het wachten op een nieuw vrachtje steeds even aan een 22kW paal hangt, hij prima de dag doorkomt.

Edit: neemt niet weg dat 100 Tesla's die de hele dag rondom één locatie rondrijden een prima reden voor Tesla zou kunnen zijn om er er een SC neer te zetten.. Hopelijk ook publiek toegankelijk..

Nee, ik vind een SC bij Schiphol een héééééééééél erg goed idee! :biggrin:
 
Ik ook. Ook bij het mensen ophalen en wegbrengen is het lekker handig om even bij te vullen

Schiphol zelf heeft daar echter niet direct baat bij. Het stimuleren van taxigebruik bedoel ik dan.

Op de keper beschouwd is halen, brengen, per (ICE) privé-auto of taxi 'milieubelastender' dan het gebruik maken van openbaar vervoer of de Schiphol parkeerinfrastructuur.

Immers per vliegreis is halen en brengen met privé-auto of taxi het dubbele aantal autokilometers t.o.v. zelf rijden en parkeren.
Als die taxikilometers dan per EV zijn, wordt het wellicht toch weer gunstiger. Ik zal het eens met hen erover hebben of hier niet een mooie marketingspin van is te maken.

De milieuvoordelen t.o.v. openbaar vervoer waag ik me maar niet aan.
 
Gisteren gezien in het Holland Paviljoen op de Hannover Messe.
Enigzins merkwaardig maar wel leuk.
Het was er overigens reuze druk (bij Tesla).

Afbeelding 208.jpg
Afbeelding 207.jpg
 
Er staat nergens dat het niet mag ;)
View attachment 46905

Wat krijg je als je de kwaliteit van Engelse auto's met Russisch vernuft combineert? Zelfs het stuur zit verkeerd! ;)

Mijn oude Daimler had altijd accuproblemen, daar had ik ook een supercharger voor. Na 2 jaar was ik 15k (gulden) armer aan alleen onderhoud en mankementen. Schone wagen, maar laat Engelsen niet aan de techniek zitten. (En dat zegt de eigenaar van een Amerikaanse wagen :) )
 
Vandaag mijn auto ingeleverd om 'de brom' te onderzoeken. Krijg ik een Mercedes E-klasse mee! Een half jaar geleden zou ik niet geklaagd hebben, maar dit vind ik nu niet leuk. Ik schrik ervan dat ik niet met minder genoegen neem. Dat ik een fossiele auto als vervanging geen goede service vind. En dat ik hiermee niet naar een klant wil. Verder ga ik niet tanken, dat doen ze zelf maar.

Wat is er gebeurd?

Dan heb ik nog liever een kleinere elektrische auto. We zijn allemaal ambassadeur van e-mobiliteit. Zijn er meer die hier last van hebben?

Pak zo meteen de fiets naar de klant.
 
Vandaag mijn auto ingeleverd om 'de brom' te onderzoeken. Krijg ik een Mercedes E-klasse mee! Een half jaar geleden zou ik niet geklaagd hebben, maar dit vind ik nu niet leuk. Ik schrik ervan dat ik niet met minder genoegen neem. Dat ik een fossiele auto als vervanging geen goede service vind. En dat ik hiermee niet naar een klant wil. Verder ga ik niet tanken, dat doen ze zelf maar.

Wat is er gebeurd?

Dan heb ik nog liever een kleinere elektrische auto. We zijn allemaal ambassadeur van e-mobiliteit. Zijn er meer die hier last van hebben?

Pak zo meteen de fiets naar de klant. 
Hier precies dezelfde ervaring. Heb op dit moment wat kleine issues waar Tesla de auto graag voor binnen wil hebben. Ik heb aangegeven niet meer in een Merc te willen rijden. Pas als ie me echt laat staan of ze een elektrische leenwagen hebben sta ik m af. Binnenkort zouden er wat loaners beschikbaar komen in Den Haag. Op dat moment zou Tesla een afspraak voor mij inplannen. Tot die tijd negeer ik de melding op m'n dashboard. Heb ook wel Italiaans en Frans gereden. Daar moest je ook altijd de lampjes negeren....