Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat vraag ik me af. Mijn MS staat al een week op de boot en wordt 11-11 afgeleverd. Stond bijna een maand 'in production'.

Mijn collega en ik zijn ook op 8 november uitgenodigd, na drie weken 'in production'. Volgens mij is er een heel erg groot schip onderweg.

Wie moet ik overigens benaderen om mijn laadpaal voor mede-Tesla gebruikers aan te melden? Ik kan in Oosterhout NB een 11KW EV-Box aanbieden voor noodgevallen.
Heb ik enige tijd over gelezen, maar dat terugvinden in deze enorme hoeveelheid berichten....

René
 
Ik deel deze mening. Ik vind de remafstand echt te groot, ofwel moet ik harder leren stampen erop.

Of een update voor firmware versie v??? gevoeligheid van het rempedaal instellen: hard, soft, none.
Bij hard zou je dan met een minimale indruk van het pedaal direct zwaar op de remmen gaan (zoals BMW, ook typisch na een onderhoud!)
Bij soft zou je dan stevig moeten trappen.
Bij none hou je het remmen voor bekeken, de regen moet het maar oplossen ;-)

Heb net even getest, al bij ca 10kW regen gaan de remlichten aan als je de regen op standaard hebt staan. Soms irritant voor andere weggebruikers als je even stroom geeft en dan weer op normale snelheid wilt komen. Bij low regen gaan ze helemaal niet aan.

En nog een mogelijke update: Brakelights on Regen: Off, 10kW, auto
Off: enkel remlicht bij het trappen op rempedaal (zie ook bovenstaande optie)
10kW: zoals het nu is
Auto: afhankelijk van je snelheid gaan de lichten aan. Bvb in file verkeer aan 20km/h hoeft dat niet zo (de parkeersensoren zouden ook in het algoritme kunnen, en springen alsnog aan als de achterligger te dicht komt) Anderzijds, als je op de snelweg aan 120km/h zachtjes afremt kan het wel helpen om je achterliggende medemens daar direct van te verwittigen. (Als jij dan vol op de remmen moet, heeft die dan toch al de 1 a 2 seconden gehad voor de reactietijd)

Ik heb bij verschillende snelheden getest. Mijn conclusie: hoe hoger de snelheid hoe later (meer regen kW's) de remlichten branden. Bij stevige snelwegsnelheden pas tegen -60 kW. Ik denk dat het een poging is om een ice na te bootsen. Immers, als je met een ice bij hoge snelheden (toerentallen) van het gas afgaat, remt hij ook stevig op de motor. En bij lage snelheden (toerentallen) nauwelijks.
Is dus al redelijk dynamisch. Nice!

Maw: het verhaal van de Model S is nog lang niet af. Hetgeen ze met deze wagen nog kunnen doen is zo... eindeloos.

ps: ik vind het ook super dat de wagen de echte rijsnelheid (via gps?) toont ipv het reguliere -x%
 
Last edited:
Mijn collega en ik zijn ook op 8 november uitgenodigd, na drie weken 'in production'. Volgens mij is er een heel erg groot schip onderweg.

Wie moet ik overigens benaderen om mijn laadpaal voor mede-Tesla gebruikers aan te melden? Ik kan in Oosterhout NB een 11KW EV-Box aanbieden voor noodgevallen.
Heb ik enige tijd over gelezen, maar dat terugvinden in deze enorme hoeveelheid berichten....

René
Er is een draadje met relevant lijstjes om in te vullen..
 
Of een update voor firmware versie v??? gevoeligheid van het rempedaal instellen: hard, soft, none.
Bij hard zou je dan met een minimale indruk van het pedaal direct zwaar op de remmen gaan (zoals BMW, ook typisch na een onderhoud!)
Bij soft zou je dan stevig moeten trappen.
Bij none hou je het remmen voor bekeken, de regen moet het maar oplossen ;-)



En nog een mogelijke update: Brakelights on Regen: Off, 10kW, auto
Off: enkel remlicht bij het trappen op rempedaal (zie ook bovenstaande optie)
10kW: zoals het nu is
Auto: afhankelijk van je snelheid gaan de lichten aan. Bvb in file verkeer aan 20km/h hoeft dat niet zo (de parkeersensoren zouden ook in het algoritme kunnen, en springen alsnog aan als de achterligger te dicht komt) Anderzijds, als je op de snelweg aan 120km/h zachtjes afremt kan het wel helpen om je achterliggende medemens daar direct van te verwittigen. (Als jij dan vol op de remmen moet, heeft die dan toch al de 1 a 2 seconden gehad voor de reactietijd)


Is dus al redelijk dynamisch. Nice!

Maw: het verhaal van de Model S is nog lang niet af. Hetgeen ze met deze wagen nog kunnen doen is zo... eindeloos.

ps: ik vind het ook super dat de wagen de echte rijsnelheid (via gps?) toont ipv het reguliere -x%

De regen werkt met een acceleratiemeter. Boven een bepaalde negatieve waarde (afremmen) gaan de remlichten aan.

Doordat NL vlak is zijn die momenten bij ons redelijk het zelfde, maar ik had dit weekend een kilo of 300 mee in de S en toen gingen de remlichten pas bij 15-20kW aan.
 
Ik heb bij verschillende snelheden getest. Mijn conclusie: hoe hoger de snelheid hoe later (meer regen kW's) de remlichten branden. Bij stevige snelwegsnelheden pas tegen -60 kW. Ik denk dat het een poging is om een ice na te bootsen. Immers, als je met een ice bij hoge snelheden (toerentallen) van het gas afgaat, remt hij ook stevig op de motor. En bij lage snelheden (toerentallen) nauwelijks.
ok, dat is leuk om te horen! Wist ik nog niet

- - - Updated - - -

De regen werkt met een acceleratiemeter. Boven een bepaalde negatieve waarde (afremmen) gaan de remlichten aan.

Doordat NL vlak is zijn die momenten bij ons redelijk het zelfde, maar ik had dit weekend een kilo of 300 mee in de S en toen gingen de remlichten pas bij 15-20kW aan.
Ok, leuk, heb je een bron?
 
Yessssss
Aflevering van mijn S:
11/11 - Zaventem (Brussel)

Toppie!

(Spijtig dat ik nu niet meer in Mechelen zit, anders had ik je wel eens gevraagd om eens langs te komen rijden. Je kan daar dan ook direct testen of het laden daar lukt - Shaliënhoevedreef.)

- - - Updated - - -

De regen werkt met een acceleratiemeter. Boven een bepaalde negatieve waarde (afremmen) gaan de remlichten aan.

Doordat NL vlak is zijn die momenten bij ons redelijk het zelfde, maar ik had dit weekend een kilo of 300 mee in de S en toen gingen de remlichten pas bij 15-20kW aan.

Ah, super toch!
ps: zou het beeld van het scherm ook meedraaien als je de wagen op zijn kant zet? Zoals bij een smartphone of tablet?
(niet proberen hé)

- - - Updated - - -

Net even m'n signature aangepast (niet de MS, maar onder mijn berichten ;-) )
Ik mag hem ook 8 november komen ophalen!

Dat gaat daar nogal een feestje zijn op 8 november, al die TMC'ers bij elkaar.
Natuurlijk verwachten wij hier dan ook een uitgebreid verslag. (met foto's)