Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Twijfel over de 4 jaar service voor 2.200 euro. Is 550 euro per jaar (of 20.000km als dat eerder komt). Op zich best veel voor remblokken en ruitenwissers maar ik weet niet wat voor onverwachte kosten je anders met een model S zou kunnen hebben.
Bij elke winter- en zomerbandenwissel moet er een Rangertje bij je langs komen om de druksensortjes opnieuw aan de auto te koppelen ('pairen'). Dat is al € 200,00 zonder dat je er iets mee opschiet. Dus mooi als dat inbegrepen is in die € 550,00 per jaar.

Volgens mij is het een blunder dat je maar één set wielen (eigenlijk sensortjes) kunt koppelen zonder dat de oude set telkens vergeten wordt. Amerikanen wisselen wielen blijkbaar niet per seizoen, daarom ook die zielige all-season banden op een Ultra-High-Performance vehicle. Dat koppelen zal natuurlijk eenvoudig met software op te lossen zijn, maar is wellicht koppelverkoop (daar-is-ie-weer) om het Tesla banden- en velgenbedrijf van omzet te voorzien.
 
Last edited:
Is er überhaupt al iemand door een delivery specialist gebeld? Mij is beloofd dat ik deze week gebeld ga worden maar aangezien ik 116 ben zouden de mensen voor mij toch al gebeld moeten zijn.

Twijfel over de 4 jaar service voor 2.200 euro. Is 550 euro per jaar (of 20.000km als dat eerder komt). Op zich best veel voor remblokken en ruitenwissers maar ik weet niet wat voor onverwachte kosten je anders met een model S zou kunnen hebben.


Vergeleken met mijn Nissan Leaf ( beurt na 30.000 km) en mijn Kangoo ZE (beurt na 40.000 km) volgen de beurten van Tesla elkaar inderdaad nog al snel op.
Maar ja, de Tesla is natuurlijk wel een Performance auto. Je zou het daarom moeten vergelijken met de service intervals van een vergelijkbare auto als de Porsche Panamera.
Die mag iedere 10.000km een bezoekje aan de garage brengen. Voor 80.000 km in 4 jaar geef je dan ca. € 5.000 incl. BTW uit. Dat is dan nog exclusief remblokken/schijven en ruitenwisserbladen.
Vergeleken daarbij zijn de tarieven van Tesla een koopje.

Afbeelding 63.jpg
 

Attachments

  • Afbeelding 62.jpg
    Afbeelding 62.jpg
    196.7 KB · Views: 313
Voor mij zou het een overweging zijn om het serviceplan af te sluiten vanwege de inspecties/controles die het service centre dan zou uitvoeren. Als daarmee mogelijke problemen preventief worden opgespoord en onder garantie worden gerepareerd (wat ik hier en daar op het forum heb gelezen), is het de 2200 euro wel waard.
 
ik hoor net dat ik ben opgeschoven met sig 175 naar eind sept?!?!?!?!? not amused!

zeker als ik van een kennis hoor die nummer 750 heeft gewone model s dat hij hem 2e week oktober krijgt@!!!!!!
simpel welk voordeel heeft de sig? behalve sig rood
 
Last edited:
Ik meen gelezen te hebben dat als je het 4 jaren plan koopt dat je dan ook meer dan 20.000 km mag rijden tussen de beurten in. (Dat is ook wat ik van plan ben met +- 30.000km/jaar)
Ook het omwisselen van de voor en achterbanden elke 5.000 km zit er volgens mij bij in.

- - - Updated - - -

ik hoor net dat ik ben opgeschoven met sig 175 naar eind sept?!?!?!?!? not amused!

zeker als ik van een kennis hoor die nummer 750 heeft gewone model s dat hij hem 2e week oktober krijgt@!!!!!!
simpel welk voordeel heeft de sig? behalve sig rood
Dat is echt balen. Ik blijf deze week net zo lang naast m'n telefoon zitten tot die delivery specialist heeft gebeld om een afleverdatum af te spreken! Jij hebt in ieder geval nog een rode, ik heb een zwarte, als ze die een week voor de gewone leveren heb je echt voor niets teveel betaald.
 
dat klopt maar ik blijf erbij dat het niet klopt! had ik toch maar een gewone besteld en de 25000 euro die ik over had in aandelen gestoken dan had ik net als peter een perf. plus besteld en hadden die paar weken niet uitgemaakt! nu voel ik me gewoon een cash cow geweest!
maar ja alles voor tesla (het is ook geen rede voor afzeggen van de auto of zo maar ik ben momenteel wel een beetje gefrustreerd!)
 
@Jet en Wassy

Het lijkt erop dat TESLA in jullie geval 'some explaining' verschuldigd is. To say the least...
Volgens mij gaat dit toch echt richting een personal delivery by Elon himself.
We zijn zéér benieuwd!
Verder zit ik stil en verroer me niet. Ik ga nog geen kledinghaakje veranderen aan mijn config.
 
dat klopt maar ik blijf erbij dat het niet klopt! had ik toch maar een gewone besteld en de 25000 euro die ik over had in aandelen gestoken dan had ik net als peter een perf. plus besteld en hadden die paar weken niet uitgemaakt! nu voel ik me gewoon een cash cow geweest!
maar ja alles voor tesla (het is ook geen rede voor afzeggen van de auto of zo maar ik ben momenteel wel een beetje gefrustreerd!)

Klopt inderdaad, die 26k verschil in aandelen stoppen was toen al een beter idee. Je wist toen dat je er nul rendement op kreeg (buiten de sig opties). Als Tesla failliet was gegaan had je bij de Sig en de aandelen niets overgehouden. Als ze niet failliet gaan hou je altijd meer dan nul over. Maar ja, zoals Peter al zei: achteraf kan je een koe in de kont kijken.
 
heb al wat opheldering gekregen na een telefoontje nog steeds geen lekker gevoel maar toch!

30 sept is de uiterlijke datum van mijn levering en die moeten ze eerst aanhouden! dus peter ik denk een beetje het zelfde als jouw nov.

maar als ik naar een kennis kijk (nummer in de 700) dan baal ik wel hij krijgt hem begin oktober volgens athlon!!!! denk dat ik hem snel ga leasen dan krijg ik hem ook eerder !!!! maar volgens tesla kruipt er niemand voor (behalven athlon maar dat is een partner dus dat is niet voorkruipen)

toch blijft de model s een schitterend product en zal ik na levering niet minder van de auto genieten, sterker nog ik neem het service plan zet regen remmen uit en ga heeeeeel veel remmen slijten om tesla terug te pakken :biggrin::tongue::wink:
ben alleen bang dat dan mijn service kosten gaan stijgen hahahahaha
 
Is er überhaupt al iemand door een delivery specialist gebeld? Mij is beloofd dat ik deze week gebeld ga worden maar aangezien ik 116 ben zouden de mensen voor mij toch al gebeld moeten zijn.

Twijfel over de 4 jaar service voor 2.200 euro. Is 550 euro per jaar (of 20.000km als dat eerder komt). Op zich best veel voor remblokken en ruitenwissers maar ik weet niet wat voor onverwachte kosten je anders met een model S zou kunnen hebben.


Valt mij ook een beetje tegen, ik rij 50~60k per jaar dat is dan 2200 euro per jaar, ik hoop dat ze met een wat mildere heavy user princing komen
 
Nog even over die beurt, ik dacht, eens even kijken wat ze bij de Kwik-Fit zoals doen bij zo'n benzine auto van vroeger:


  • Olie verversen. Vervalt bij de S?
  • Vervangen van het oliefilter. Vervalt bij de S?
  • Controle op slijtagegevoelige onderdelen (o.a. uitlaat, banden, verlichting, ruiten en schokdempers).
  • Inspectie van het remsysteem.
  • Bijvullen van diverse vloeistoffen. Vervalt bij de S?
  • Inspectie van de motor, brandstoftank, gasbediening en versnellingsbak. Vervalt bij de S?
  • Reiniging van het remsysteem.
  • Vervangen van de bougies (bij benzineauto's). Vervalt bij de S?
  • Vervangen van het luchtfilter. Vervalt bij de S?
  • Reiniging van het interieurfilter.

Blijft niet zoveel meer over... :rolleyes:. Wat visuele inspecties, een doekje langs de remmen en een interieurfilter. Misschien eens per zoveel jaar nieuwe koelvloeistof in de batterij?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de Roadster owners, hebben jullie veel onderhoud? Tip om het voor vier jaar at te kopen?
 
Klopt inderdaad, die 26k verschil in aandelen stoppen was toen al een beter idee. Je wist toen dat je er nul rendement op kreeg (buiten de sig opties). Als Tesla failliet was gegaan had je bij de Sig en de aandelen niets overgehouden. Als ze niet failliet gaan hou je altijd meer dan nul over. Maar ja, zoals Peter al zei: achteraf kan je een koe in de kont kijken.
Zoals al eerder gezegd was er toen nog sprake van dat we direct na de Amerikaanse SIG's geleverd zouden worden. Dat was ook logisch geweest want we hadden ook gelijk betaald. Nu is iedereen die vandaag een model S in de US besteld is nog steeds sneller dan een Europese Signature :mad: die drie jaar geleden besteld heeft.