Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben nieuw hier... Maar, dit zijn mijn details: Factuur van 28/05/2013, volgnummer 6800000425. Mijn reserveringsnummer was 338. Ben benieuwd hoe/wanneer is te horen krijg wat de geplande datum wordt. Verschijnt dat vanzelf in je dashboard? De orderbevestiging rept slechts over TBD (to be determined)....
Ik heb ook nog gekeken.

Factuurdatum: 17-05-2013
Factuurnummer: 6800000296
Reservering: R231

In 11 dagen tijd hebben ze dus 129 facturen verstuurd.
 
image.jpg

Vind de 19" steeds mooier
Koop wel een setje 19" look-a-likes Tesla 21" bij.
Benieuwd welke ik als zomerset ga kiezen
Ik heb mijn reservatie aangepast... ik ben toch voor de 21" inch velgen gegaan :) de 19" velgen passen gewoon niet bij de auto :)
 
Ik las laatst een heel interessant bericht op dit forum van een Amerikaanse eigenaar die 2 model S'en had. Eentje met alle opties en de ander veel eenvoudiger. Hij vergeleek ze en gaf aan welke opties hij onnodig vond. Conclusie was in ieder geval dat de 19" velgen beter bevielen. Verschillen in audio systeem waren bij dagelijks gebruik niet waar te nemen. En opmerkelijk was dat hij zelfs de luchtvering geen pluspunt vond boven de normale vering.
Ik kan de thread niet meer vinden helaas...
 
Voor de Belgen:
heeft er al iemand een bevestiging gekregen van "Agentschap Ondernemen", naar aanleiding van de subsidies.

want hoe gaat het nu verder? moet je zelf op een gegeven moment naar uw geld gaan vragen?[/QUOTE]

Frank,

Ik heb reeds 2maal ecologiepremie aangevraagd (en gekregen) in 2006 (toen nog niet volledig elektronisch) en in 2009 (vergelijkbaar met nu, maar toen nog call, dus kon geweigerd worden)

In 2009 verliep het als volgt : dossier indienen, op einde van kwartaal kreeg men melding of dossier aanvaard was of niet. Indien aanvaard, dan kan met uitbetaling aanvragen, zodra investering gestart is (eerste factuur ontvangen). Wij hebben dan zodra we eerste factuur binnen hadden gemeld dat investering gestart is, en na +/- 30 dagen werd eerste schijf op de rekening gestort. Men moet deze factuur nog niet opsturen, de bewijsfacturen worden pas gevraagd wanneer de investering is afgerond. Voor ons is dossier 2009 nog niet helemaal klaar (wij kregen toen 5 jaar om te voltooien), dus ik heb nog niets moeten opsturen.
Voor ons dossier van 2006 is dat wel het geval. Wij moesten dan de facturen indelen per categorie (zie technologieën lijst). Dan wordt gecontroleerd of de bedragen kloppen met de in het begin opgegeven bedragen (indien lager, dan is steun lager dan voorzien, indien hoger, dan heb je pech, want meer dan voorzien krijg je niet).

Het is dus belangrijk, indien je bijvoorbeeld de Tesla high power wall connector zou bestellen, en ook steun gevraagd hebt voor het installeren van een laadstation (max € 1500.00), je hiervoor een aparte factuur vraagt aan Tesla, want het laadstation is een andere categorie dan de MS.

Ik heb net even bij mijn dossier gekeken op agentschap ondernemen. Bij status staat nu 'ontvankelijk' en bij bewerken : 'detail/annuleren'. Bij mijn dossier van 2009 heb ik bij bewerken 3 keuzemogelijkheden : detail/uitbetalen/annuleren. Ik heb voor de MS echter startdatum 01-06-2013 opgegeven dus ik veronderstel dat ik pas na 01-06 de keuze uitbetalen ga krijgen.
Zodra je de eerste factuur (voorschot of laadstation bvb) hebt ontvangen, kan ja dan vragen om een eerste schijf uit te betalen (30% dacht ik). Daarna gaat het natuurlijk snel bij de MS, want zodra deze geleverd is, is heel de investering gedaan, en kan je facturen inleveren en volledige steun aanvragen. (let wel dat datum van eerste factuur later is dan aanvraag datum ecologiepremie)
 
Ik heb net even bij mijn dossier gekeken op agentschap ondernemen. Bij status staat nu 'ontvankelijk' en bij bewerken : 'detail/annuleren'. Bij mijn dossier van 2009 heb ik bij bewerken 3 keuzemogelijkheden : detail/uitbetalen/annuleren. Ik heb voor de MS echter startdatum 01-06-2013 opgegeven dus ik veronderstel dat ik pas na 01-06 de keuze uitbetalen ga krijgen.
Zodra je de eerste factuur (voorschot of laadstation bvb) hebt ontvangen, kan ja dan vragen om een eerste schijf uit te betalen (30% dacht ik). Daarna gaat het natuurlijk snel bij de MS, want zodra deze geleverd is, is heel de investering gedaan, en kan je facturen inleveren en volledige steun aanvragen. (let wel dat datum van eerste factuur later is dan aanvraag datum ecologiepremie)

bedankt JanMW:
bij mij staat momenteel ook als status: ontvankelijk.
als datum van start van de investering heb ik 2 september opgegeven.
onder welke nummer valt een laadstation dan? en wat is het subsidie percentage?

- - - Updated - - -


Leuk! dat is bijna zoals ik hem besteld heb...
Ook geen leder genomen omdat ik er al te veel gezien had met enorme rimpels in het zitvlak van de zetels.
 
Als je de optelsom zou maken van al hetgeen je zou moeten betalen gedurende de periode dat je dan een Tesla Model S zou leasen, op wat voor een totaalbedrag kom je dan uit?

En als je deze totaalbedrag zou uitsmeren over de periode dat je in de Tesla Model S rijdt, wat zijn dan de kosten per maand (enkel en alleen om hem voor je deur te hebben staan)?

Benz, dat is een lange berekening die in meerdere factoren afhankelijk is van je persoonlijke / zakelijke situatie. Daar is geen eenduidig antwoord op. Ik heb een aantal modellen die ik met je kan delen. De modellen gaan te ver voor dit forum maar als jij of andere leden inout willen: drop me a line via een persoonlijk bericht. Wij hebben onze accountant het nodige laten uitrekenen,mdat geeft wat inzicht. M'n emailadres hier neerzetten resulteert in eindeloze spam van leasemaatschappijen die me een Prius willen leasen. Die toorn wil ik graag vermijden ;-)
 
Benz, dat is een lange berekening die in meerdere factoren afhankelijk is van je persoonlijke / zakelijke situatie. Daar is geen eenduidig antwoord op. Ik heb een aantal modellen die ik met je kan delen. De modellen gaan te ver voor dit forum maar als jij of andere leden inout willen: drop me a line via een persoonlijk bericht. Wij hebben onze accountant het nodige laten uitrekenen,mdat geeft wat inzicht. M'n emailadres hier neerzetten resulteert in eindeloze spam van leasemaatschappijen die me een Prius willen leasen. Die toorn wil ik graag vermijden ;-)
Ik kan je al wel wat inzicht geven: voor een auto van € 100.000,- (incl BTW, maar die krijg je direct terug als je een bedrijf hebt) betaal je gedurende 60 maanden (5 jaar) zo'n € 1.500,- per maand aan de leasemaatschappij (financial lease). Na die tijd is de auto dus van jou (je bedrijf). Dit is aflossing en rente, komen dus nog kosten voor verzekering, gebruik, onderhoud etc bij. En (niet onbelangrijk), je hebt een aantal forse aftrekposten binnen je bedrijf die de totale kosten flink drukken. Duidelijk voorbeeld hier: http://steinbuch.wordpress.com/2012/05/25/elektrisch-rijden-voor-de-zzper-heel-goedkoop/