Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
het lijkt me beter om regelmatig een funny post te hebben dan dat ene lucky shot.;)
nummer 1 op de lijst heeft met de betreffende post 117 funnys verzameld terwijl hij in totaal slechts 345 Funny's scoorde
Op de eerste pagina niemand tegen gekomen met 2050 funny's:)

grappig was de vierde in de lijst. 188 funny's en 524 disagree's
Niet iedereen is Belg.
 
~90% ja. En dan zo vloeiend mogelijk door het verkeer navigeren. Wat meer alertheid vergt dan zonder CC rijden(zei hij vast voorsorterend op je argument;)).
Ik vind het een onzinargument dat je autosteer niet gebruikt omdat je het onveilig vind, maar adaptieve cruise control wel gebruikt en dan nog gaat claimen dat dat nog meer alertheid vereist.

Meer nog, uit recente testen blijkt een tesla onder Autopilot zelf voorzichtiger te rijden dan enkel onder cruise control, waar AEB later tussenkomt dan de concurrentie.

Goed, ieder doet vooral wat ie zelf wil, maar ik vind het gewoon zonde van de technologie dat je het niet gebruikt. Dat is zoals een iPhone kopen en dat ding enkel gebruiken om te bellen en SMSen te sturen.
 
AP1 versie 21.9 rijdt fantastisch. Geen onverwacht remmen, prachtig vloeiend sturen. Ik weet werkelijk niet waar je het over hebt. Dit is overigens de belangrijkste reden waarom ik geen nieuwe Tesla aanschaf.
Ik heb enkele weken geleden een paar dagen met een AP1 gereden en ik vind AP2 aanzienlijk beter. Enige wat AP1 kan wat AP2 doet is je voorligger volgen, maar dat gaat goed tot je voorligger wil afslaan, want dan ging mijn AP1 leenwagen gewoon mee naar links of rechts.
 
Ik vind het een onzinargument dat je autosteer niet gebruikt omdat je het onveilig vind, maar adaptieve cruise control wel gebruikt en dan nog gaat claimen dat dat nog meer alertheid vereist.

Meer nog, uit recente testen blijkt een tesla onder Autopilot zelf voorzichtiger te rijden dan enkel onder cruise control, waar AEB later tussenkomt dan de concurrentie.

Goed, ieder doet vooral wat ie zelf wil, maar ik vind het gewoon zonde van de technologie dat je het niet gebruikt. Dat is zoals een iPhone kopen en dat ding enkel gebruiken om te bellen en SMSen te sturen.

Misverstandje wellicht, ben classisc rijder, heb niets te kiezen. Hou alleen niet van gevaarlijk experimenteren op de openbare weg, that's all.
 
er zijn zeker verkeerde keuzes gemaakt - zijnde de verkeerde mensen verkozen.
Democratie is vandaag verworden tot weinig meer dan een populariteitspoll - het gaat niet meer over wat je kan, maar over hoe je eruit ziet en hoe goed je het kan uitleggen. Het is belangrijker dat je op teve je opwachting maakt in allerlei spelletjes dan dat je je dossiers kent.
En zo hebben we inderdaad een knappe, welbespraakte juffrouw gehad op een departement waar ze nul verstand van had. Ze kent waarschijnlijk niet eens het verschil tussen kW en kWh.;) Maar bepaalde wel het beleid !:eek::mad:

Het is verder zo dat de netbeheerders heel wat kosten -zoals de waanzin van de groenestroomcertificaten en de beschermde klanten- moeten betalen én deze uiteraard moeten doorrekenen aan de klanten. Eerder dan dat de beslissingen van de regeringen én de bijhorende kosten opgenomen zouden worden in de begroting en uit de algemene middelen betaald worden, worden ze betaald door de klanten van de netbeheerders. Netbeheerders die overigens daar ook goed aan verdienen. De bestuurders van netbeheerders hier zijn.. politici, die rijkelijke bedragen ontvangen voor iedere 'vergadering' en daar dan een deel moeten van af staan aan hun partij... die dan weer beslist over dit systeem.

Een studie heeft recent aangetoond dat de ganse constructie van groenestroomcertificaten via de netbeheerders qua kosten te vergelijken is met een lening aan 13% - of 1,7 miljard euro verspild - betaald via de electriciteitsrekening.



Ter info : de eerste groenestroomcertificaten bedroegen 450€/MWh (en die worden nog steeds betaald - 20 jaar lang.) De kost van stroom (energiecomponent) is nog géén 4€/MWh.
De subsidies bedragen dus méér dan het honderdvoudige.
Ik dacht weer slimmer te zijn en redeneerde : dit is onbetaalbaar, dit moet de regering terugdraaien.
Resultaat is twee keer verlies voor deze 'slimmerik': ik heb én geen zonnepanelen gelegd én moet nu toch mee betalen. En vermits wij veel stroom verbruiken (een EV, weet je wel;)) : véél betalen.
Anders gesteld : ik had die regering nóg te slim ingeschat.


Voila, dat is er weer af. Nu verder tot de orde van de dag ;)

Net even onze electriciteitsfactuur van vorig jaar met die van de buurvrouw vergeleken. Haar energiebehoefte etc lijkt sterk op de onze.

Wij hebben geen zonnepanelen, verbruikten in die periode (=nog geen Tesla) 3400 kWh in 12 maand, en betaalden daarvoor na afrekening effectief 880 euro.

Mijn brave buurvrouw legde deels wél zonnepanelen, bleek nog steeds 1504 kWh erbij nodig te hebben, en betaalde daarvoor (vooral dankzij het fameuze exuberante prosumententarief -dankzij de politieke historische waanzin van een onbekwame jonge juffrouw met populistische ambities, in de quote van Dirk ook beschreven-) 804 euro effectief, na afrekening. Maandelijks 11 euro electriciteit en de rest allerhande “Belgische” “vaste kosten” !

Wij betaalden finaal dus 76 euro meer voor diezelfde ganse jaarperiode aan electriciteit.

Ik moet dus zéér dringend óók zonnepanelen leggen !
 
  • Funny
Reactions: MusQueTear
Net even onze electriciteitsfactuur van vorig jaar met die van de buurvrouw vergeleken. Haar energiebehoefte etc lijkt sterk op de onze.

Wij hebben geen zonnepanelen, verbruikten in die periode (=nog geen Tesla) 3400 kWh in 12 maand, en betaalden daarvoor na afrekening effectief 880 euro.

Mijn brave buurvrouw legde deels wél zonnepanelen, bleek nog steeds 1504 kWh erbij nodig te hebben, en betaalde daarvoor (vooral dankzij het fameuze exuberante prosumententarief -dankzij de politieke historische waanzin van een onbekwame jonge juffrouw met populistische ambities, in de quote van Dirk ook beschreven-) 804 euro effectief, na afrekening. Maandelijks 11 euro electriciteit en de rest allerhande “Belgische” “vaste kosten” !

Wij betaalden finaal dus 76 euro meer voor diezelfde ganse jaarperiode aan electriciteit.

Ik moet dus zéér dringend óók zonnepanelen leggen !
Helemaal matteklap.
 
Hmm, ik plaats het maar hier, niettegenstaande het kan bij "Wie was het?", "Public Charging", "Onfatsoenlijk gedrag?", enz... .

Deze morgen dit tafereel gezien in Sluis. MS staat langs de straat geparkeerd op de bus stopplaats en legt een kabeltje naar de laadpaal van de parking. Mjah, soms zijn alle truuken van de foor toegestaan... . :eek:
Misschien had de goede man geen muntjes of betaalkaart bij om de parking te kunnen betalen...? Of... helemaal lege accu en de auto tot daar geduwd?
Er lag een broek ( pantalon ) op de passagiersstoel, wellicht is ie zelfs in zijn onderbroek vertrokken...?

Iemand van hier??:oops::rolleyes:o_O:p:D



IMG_4396.JPG
IMG_4397.JPG
IMG_4398.JPG
 
Hmm, ik plaats het maar hier, niettegenstaande het kan bij "Wie was het?", "Public Charging", "Onfatsoenlijk gedrag?", enz... .

Deze morgen dit tafereel gezien in Sluis. MS staat langs de straat geparkeerd op de bus stopplaats en legt een kabeltje naar de laadpaal van de parking. Mjah, soms zijn alle truuken van de foor toegestaan... . :eek:
Misschien had de goede man geen muntjes of betaalkaart bij om de parking te kunnen betalen...? Of... helemaal lege accu en de auto tot daar geduwd?
Er lag een broek ( pantalon ) op de passagiersstoel, wellicht is ie zelfs in zijn onderbroek vertrokken...?

Iemand van hier??:oops::rolleyes:o_O:p:D



View attachment 325910 View attachment 325911 View attachment 325912
Ik zet mijn geld erop in dat beide plaatsen ofwel ge-ICEd waren, of nog erger, bezet waren door (PH)EVs die niet aan het laden waren. De arme man/vrouw heeft toen ten arren moede maar de auto op deze manier aangekoppeld omdat hij anders niet meer naar huis kon... Toen jij de foto nam waren de boosdoeners natuurlijk al verdwenen... ;)
 
Ik zet mijn geld erop in dat beide plaatsen ofwel ge-ICEd waren, of nog erger, bezet waren door (PH)EVs die niet aan het laden waren. De arme man/vrouw heeft toen ten arren moede maar de auto op deze manier aangekoppeld omdat hij anders niet meer naar huis kon... Toen jij de foto nam waren de boosdoeners natuurlijk al verdwenen... ;)

Negatief ! Foto is om 10u08 deze voormiddag gemaakt. De parking was nog maagdelijk leeg... .