Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Kunnen we niet proberen een goedkeuring te krijgen voor een 18.2 (kleinere, Amerikaanse) kentekenplaat?

Regel:


Kleinere plaat, laag monteren is wellicht mooiste optie..

- - - Updated - - -

Nederland valt trouwens (net als Belgie) onder de EU regel dus 30 cm:


  1. 2.4. Hoogte van de plaat boven het wegdek
    De hoogte van de onderrand van de plaat boven het wegdek mag nietminder dan 0,30 m bedragen; de hoogte van de bovenrand van de plaatboven het wegdek mag niet meer dan 1,20 m bedragen. Indien het prak-tisch onmogelijk is aan dit laatste voorschrift te voldoen, mag dezehoogte evenwel meer bedragen dan 1,20 m, doch slechts zoveel meerals de constructie van het voertuig vereist; in geen geval mag deze hoogtemeer dan 2 m bedragen.






EU regelgeving: 70/222/EEG



Dit is regelgeving uit 1970. Momenteel is de weg- en verkeerswet van 1994 van toepassing. De 30 cm hoogte komt hier niet meer in voor.

Zie Artikel 7 Regeling kentekens en kentekenplaten
 
Net testrit gehad, wegdek was droog dus even vol kunnen optrekken, sjesis wat een vermogen het ging zo hard dat ik het bloed uit mijn hoofd voelde wegstromen haha :biggrin:

"Power Corrupts!" (Oh yeah corrupt me some more, baby!) :cool:

- - - Updated - - -

Verder wist hij te vertellen dat de eerste EU spec auto inmiddels in het land is en binnen een paar weken aan Athlon geleverd gaat worden.

WIEBE!!! Heb je al toastjes en zalm gekocht?

- - - Updated - - -

Kunnen we niet proberen een goedkeuring te krijgen voor een 18.2 (kleinere, Amerikaanse) kentekenplaat?

Ik ga er een kenteken-sticker van laten maken die ik op de voorkant plak. Mag niet natuurlijk maar staat veel mooier (geen lelijke uitsteeksels etc.) en als de echte plaat bij je hebt kom je er misschien zonder boete vanaf, mocht je een keer een zeurpiet treffen die je niet hebt kunnen afleiden met een demo van het touchscreen en de rest van de auto.

- - - Updated - - -

Wat doe ik fout bij het inkorten van die quotes?
 
Last edited by a moderator:
Bah! Dat vind ik zó vreselijk. Alsof je een aftandse import-auto rijdt. Nee, doe mij maar gewoon de kentekenplaat waar deze hoort.

Die kleine platen vind ik echt foei lelijk.

Zou liefst (voor) helemaal geen plaat hebben, daar 'hoort' ie ook niet :)
Of voor kleine plaat mooi is, is idd vragenlijk, heeft idd een import smaak, maar formaat past wel beter denk ik...

- - - Updated - - -


Kunnen we niet proberen een goedkeuring te krijgen voor een 18.2 (kleinere, Amerikaanse) kentekenplaat?


Ik ga er een kenteken-sticker van laten maken die ik op de voorkant plak. Mag niet natuurlijk maar staat veel mooier (geen lelijke uitsteeksels etc.) en als de echte plaat bij je hebt kom je er misschien zonder boete vanaf, mocht je een keer een zeurpiet treffen die je niet hebt kunnen afleiden met een demo van het touchscreen en de rest van de auto.

heb ik ook over zitten denken. Heb wel gelezen dat men regelmatig een boete krijgt (met andere auto's) van ik meen 90 euro.
Maar is het risico wel waard denk ik :)
 
Proficiat! Wat is uw #? en wat was het dilivery window dat u kreeg?
ik kreeg met mijn #1332 - OKT-NOV en ben hier niet blij mee. :cursing:
mijn omliggende nummers kregen SEPT-OKT

Dat komt omdat Elon jouw auto speciaal voor jou persoonlijk helemaal gaat inspecteren. :wink: (maar het komt vast goed hoor)

- - - Updated - - -

Net testrit gehad, wegdek was droog dus even vol kunnen optrekken, sjesis wat een vermogen het ging zo hard dat ik het bloed uit mijn hoofd voelde wegstromen haha :biggrin:
Verder wist hij te vertellen dat de eerste EU spec auto inmiddels in het land is en binnen een paar weken aan Athlon geleverd gaat worden.

Die zullen ze vast als demo op locatie gaan gebruiken om meer mensen over de streep te trekken voor een van de 150 bestelde auto's. Ik kan me niet voorstellen dat het al klantenlevering betreft.
 
voor de Belgen wordt het Op de "nose cone". de 30 cm komt gelijk met de ondekant van de zwarte neus. (de 35 en 42cm lijn, zijn de min. en max. hoogte van het center van de trekhaakbol )
de Belgische nummerplaat is 52cm x11cm (komt overeen met het witte vlak op de neus)

Of we moeten de Tesla net als de Twizy verklaren dat het een Quad is, dan hoef je geen kenteken aan de voorzijde te hebben. Ik heb een registratie op mijn kentekenbewijs van de Twizy dat ik geen kenteken aan de voorzijde hoef te voeren. Overigens wel al 2x aan de kant gezet hiervoor, maar gewoon weer door als ze het kentekenbewijs hebben gezien. In Duitsland en Frankrijk moet het wel op de Twizy, dus blijkbaar is er een regel die per land mag afwijken. Ik zou ook liever geen kenteken aan de voorzijde hebben van de Tesla en anders net als in Engeland, gewoon met een sticker. Maar ja.... regeltjes, regeltjes, regeltjes. Vond het ook al niet mooi zoals het bij bv. de Alfa 159 ging, met een kenteken rechts van het midden (als je in de auto zit).
 
"Power Corrupts!" (Oh yeah corrupt me some more, baby!) :cool:

- - - Updated - - -



WIEBE!!! Heb je al toastjes en zalm gekocht?

- - - Updated - - -



Ik ga er een kenteken-sticker van laten maken die ik op de voorkant plak. Mag niet natuurlijk maar staat veel mooier (geen lelijke uitsteeksels etc.) en als de echte plaat bij je hebt kom je er misschien zonder boete vanaf, mocht je een keer een zeurpiet treffen die je niet hebt kunnen afleiden met een demo van het touchscreen en de rest van de auto.

- - - Updated - - -

Wat doe ik fout bij het inkorten van die quotes?

Peter: toastjes - check. Zalm - check. Kaviaar - check. Laat het maar horen!
 
Aan alle afleverfetisjisten:

Contact gehad met Tesla UK omdat ik mijn eigen reservering wilde cancellen aangezien ik een Sig besteld heb via Athlon. Werd keurig afgehandeld. Natuurlijk - met jullie in gedachten, zo ben ik ook dan wel weer - nog even gevraagd wanneer hij dacht dat de Sigs via Athlon uitgeleverd zouden worden. Mijn bron, die ik als een echte onderzoeksjournalist natuurlijk niet ga onthullen, ging uit van augustus. 2013 that is.

Hij zei dat ik met open dak van de Nederlandse zomer kon genieten. Die grap over zomer in NL heb ik maar niet ingekopt, te makkelijk.

Kortom, hoop doet leven. Ik ga kijken of ik nog ergens zo'n adventskalender op de kop kan tikken. Misschien een Tesla versie ervan maken? Met van die deurtjes die je iedere nieuwe dag open mag doen. De ene dag met een pin-up foto van Elon, de andere dag van de grill van de S, de volgende dag de tijd die een Perf nodig heeft van 0 - 100, en in het weekend die foto van die Maserati van PeterSZ met een Model S er naast met de opmerking dat de S sneller is. Als middenuitklapper (met nietjes!) een aansluitschema voor een 3 x 32A oplader van Widodh. Niet ophangen in het toilet deze kalender: dat brengt huiselijke onvrede en jaloezie!

Sterkte met wachten. Het einde komt in zicht.

WB

- - - Updated - - -

Hè forum oudjes caviaar zou ik doen maar wat laten we alle "nieuwe " leden,lezers en schrijvers verzorgen? Wie doet bittergarnituur , friet kwam al uit België

Jetje, Gezien jouw investeringsvermogen wel Beluga he? Of van die Russische blini's, met zure room en Beluga. Zucht...