Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Nee, ik zie mij eerder een volledige retrofit doen, oftewel een nieuwe kopen. Een medeforumlid Pwillemse heeft t laten doen en is er erg blij mee. Er is een apart draadje over, Retrofit next gen seats

Ik rij nu een paar dagen in een gloednieuwe 70D, ter overbrugging van de lange reparatietermijn van mijn door een Tesla medewerker gecrashte Model S.
In die vervangende auto zitten next-gen stoelen. Die stoelen zitten echt zeer veel beter dan de stoelen in mijn classic Model S van november 2013.
Daarnaast is ie een stuk stiller, niet alleen door de hogere 19" banden maar ook door het ontbreken van een open dak. Verder is de radio, overduidelijk de goedkope versie, een heel stuk matiger dan de duurste versie. Allerlei andere kwaliteitsverbeteringen, o.m. smallere sluitnaden, zijn voelbaar, zichtbaar en hoorbaar. De vering met gewone schokbrekers is veel stugger dan mijn luchtvering.
Met 90% lading kom in aan 323 km typical, bij mijn 85 kW versie is dat nu 343 km. Dat scheelt maar heel weinig. Vooral bij heel rustig rijden is de 70D merkbaar zuiniger. Een rondje Randstad levert bij thuiskomst een gemiddeld verbruik op van 144 Wh/km. Dat is bij mijn Classic zeker 20 - 30 Wh/km hoger.
Al met al maakt Tesla naar mijn mening flinke stappen voorwaarts.
 
Wel interessant dat een 70D zo weinig verschil maakt qua bereik, ten opzichte van mijn gewone achterwielaangedreven 85 kWh Model S. En qua snelheid (tenminste, volgens de Tesla specificaties) is het verschil ook minimaal. Dat maakt het eigenlijk best een interessante versie nog.
 
Wel interessant dat een 70D zo weinig verschil maakt qua bereik, ten opzichte van mijn gewone achterwielaangedreven 85 kWh Model S. En qua snelheid (tenminste, volgens de Tesla specificaties) is het verschil ook minimaal. Dat maakt het eigenlijk best een interessante versie nog.

Wel is dit een splinternieuwe 70D, mijn 85 is volgende maand 2 jaar oud. Mijn max range typical is 372 km, dat is 30 km degradatie over 2 jaar en bijna 40.000 km.
 
't is een kwestie van smaak maar auto's verminken met zo'n sta-tafel aan de achterkant kan ik niet echt waarderen. wel handig om je bordje op te zetten bij een picnic....

En wat is daar mis mee??? :tongue:


IMG_7890.JPG
 
Ik wel nieuwsgierig wat er met Wim's auto is gebeurd?

Bij het bij mij thuis ophalen van mijn Model S voor het vervangen van de drivetrain door een Tesla medewerker, is deze op de westelijke randweg in Amsterdam op een stilstaande file gebotst. De dashcam heeft feilloos vastgelegd dat ie 21 km te hard reed. Hij rijdt drie auto's op een hoop en vernielt mijn S flink. Reparatieduur 2 weken bij ABS Splinter, daarna nog drivetrain vervangen, daarna nog Opti-Coat opnieuw aanbrengen. Jammer.
 
Bij het bij mij thuis ophalen van mijn Model S voor het vervangen van de drivetrain door een Tesla medewerker, is deze op de westelijke randweg in Amsterdam op een stilstaande file gebotst. De dashcam heeft feilloos vastgelegd dat ie 21 km te hard reed. Hij rijdt drie auto's op een hoop en vernielt mijn S flink. Reparatieduur 2 weken bij ABS Splinter, daarna nog drivetrain vervangen, daarna nog Opti-Coat opnieuw aanbrengen. Jammer.

Was de Tesla medewerker OK na het ongeval? Ik ga er van uit van wel met zo'n veilige wagen maar is toch interessant als achtergrond. Alle airbags ook afgegaan waarschijnlijk?

In elk geval heel vervelend voor jou. Veel sterkte tijdens het wachten.
 
Dat is zeer pijnlijk Wim weet hoe voorzichtig je met de wagen bent. Opti-Coat nu bij quality car care in Amsterdam Zuid Oost neem ik aan ;-)

Mijn huidige detailer Ferry zit wegens verdenking van moord in het gevang. Die zal het dus niet gaan doen.
Maar Quality Car Care is zeker een optie.

- - - Updated - - -

Was de Tesla medewerker OK na het ongeval? Ik ga er van uit van wel met zo'n veilige wagen maar is toch interessant als achtergrond. Alle airbags ook afgegaan waarschijnlijk?

In elk geval heel vervelend voor jou. Veel sterkte tijdens het wachten.

De Tesla medewerker is OK. Op het moment van de botsing bedroeg de snelheid 23 km/u. De airbag is niet afgegaan, daarvoor had ie 2 km/u harder moeten rijden. Wel is de gordelspanner automaat in werking getreden. Botsen met 23 km/u met een Tesla betekent dat de auto's die daarvoor in de file staan door de klap met openstaande motorkap en kofferdeksel veel schade oplopen.
 

Tesla-baas Elon Musk heeft weer eens uitgehaald naar techgigant Apple. In de Duitse zakenkrant Handelsblatt benadrukte de topman van de elektrische automaker fijntjes dat Apple goed is voor de afdankertjes van Tesla.



Reden voor de uithaal van Musk is de overstap van enkele personeelsleden van Tesla naar Apple. Musk werd door de krant gevraagd naar deze 'personeelsroof'. "Belangrijke ingenieurs? Apple neemt de mensen aan die bij ons zijn ontslagen", aldus de verongelijkte topman. "Apple is meer een soort begraafplaats voor Tesla-personeel. Maak je het niet bij ons, dan kun je altijd nog bij Apple terecht."
Apple is volop bezig met de ontwikkeling van elektrische auto's, al dan niet zelfrijdend. Daarmee zit de techreus in potentie in het vaarwater van Tesla. Musk zei zich geen zorgen te maken. "Een auto maken is wel wat anders dan een smartphone", zo liet hij optekenen.