Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien met een klassieke Kever of een bloemetjes VW bus in Bay Area uitvoering :)

Ik heb VW bus en de tesla en heb dus altijd bekijks en complimentjes :smile:

IMG_0400.jpg
 

Attachments

  • d'n Tesla.jpg
    d'n Tesla.jpg
    771.6 KB · Views: 503
De mijne staat sinds gisteren bij het SC Amsterdam, en ik kreeg met de nodige verontschuldigingen van Tesla een Audi A6 mee. Man, wat valt die auto me tegen zeg, en niet alleen vergeleken met de Tesla, maar ook met de 5 serie die ik ervoor had. Echt weinig power (er zal wel een basis moter in zitten), heel onnatuurlijk stuurgedrag en ik vind de portieren en kofferdeksel echt blikkerig aanvoelen. Valt me vies tegen. Om nog maar te zwijgen over die totale wirwar van knopjes. Het is duidelijk, ik ben echt compleet verpest met de Model S (maar ik zou dus ook nooit meer twijfelen tussen BMW en Audi).

Overigens werd ik gisterenmiddag keurig gebeld met een update van de servicebeurt, wat dingen die zo pro-actief hadden opgemerkt en verder een algemene status update. Erg netjes. Mij benieuwen als hij klaar is, met folding mirrors en de midden console.
Heb jij toevallig je auto vanmorgen rond half tien opgehaald bij Tesla?
 
Net nu ik mijn verhaal kwijt wil zie ik dat hierboven al een deel van mijn vragen beantwoord worden. De post hieronder was al geschreven bedoeld voor een andere draad. Maar ik vond m hier beter passen.

Toen ik m pas had ben ik een keer naar Zaventem gereden omdat er een probleem met de console zou zijn. Die toen vervangen is. Ik kreeg toen een loaner mee. Maar in Brussel is dat niet echt nuttig. Met Een P85 in de file gaat het even hard als met mijn "gewone" S.
Nu na 1 jaar en bijna 40.000 Km belde ik voor een (eerste) onderhoud. In eerste instantie zou dat onderhoud aan huis gebeuren. Maar de dag ervoor bellen ze dat de onderhoudswagen stuk is en of ze een loaner mogen brengen. 's avonds zou de wagen terug zijn.

Als loaner kreeg ik een Roadster. Erg leuk om dat eens te mogen ervaren. Na 19u nog geen S te zien en dus gebeld, maar de boel was al gesloten. Dag erop tegen de avond kreeg ik telefoon dat de wagen pas maandag klaar zou zijn. Op zich, met een lekker zonnig weekendje, heb ik genoten van de roadster en voor het normale leven heb ik nog een ICE. Want de kids passen niet in de koffer van de roadster.

Maandag namiddag kreeg ik mijn wagen terug. Ik was aan het werk dus gewoon sleuteltje wisselen en hup.

Ik had een aantal punten aangehaald en die zijn blijkbaar allemaal opgelost. Al moet ik nog steeds zelf gaan rijden. Dat plezier is vooral voor mijn vrouw weggelegd (die trouwens de roadster niet echt kon smaken :) ).

Maar tot op heden heb ik geen verslag, samenvatting of wat ook gekregen van wat er nu werkelijk allemaal met de wagen gebeurd is. En ook de eerste keer heb ik geen papierwerk te zien gekregen.
Zo ook met de loaners. Bij andere merken moest steeds een kopie van rijbewijs en een hele hoop papierwerk gebeuren. Hier niets.

Allemaal leuk als alles goed gaat. Maar ergens zou een (digitale) papertrail naar mij toe toch wenselijk zijn.

ik heb er nog niet achter gevraagd. Maar ik zou willen weten of jullie diezelfde ervaring hebben?
 
Heb jij toevallig je auto vanmorgen rond half tien opgehaald bij Tesla?
Ja! Zat jij naast me bij de service balie? Ik heb inmiddels afgeleerd om iedereen te vragen: "Hee, zit jij soms op het forum?". Ik heb namelijk nog nooit een Tesla eigenaar op die manier gevonden bij wie dit zo was, maar vanochtend had ik bij jou inderdaad het gevoel dat dat wel zo was, vraag me niet waarom.

Ik vond het trouwens super hoe ze ongevraagd, pro-actief dingen hadden aangepakt. Ik had ze ook gewezen op 'de brom', maar vermoedde dat die niet erg genoeg was. Maar ja hoor, ook een nieuwe drive-train. En ik was vooral verbaasd hoe ze een korting van 300 euro op de eindfactuur toepasten. Ik begreep niet waarom, maar er werd uitgelegd dat dit nog was vanwege dat tegoed voor het niet leveren van de rode stekker bij levering, anderhalf jaar geleden! Nou heb ik me destijds wel verbaasd waarom sommigen dat tegoed wel kregen en anderen niet, maar kennelijk staat daar nog een notitie van. Dit vond ik wel erg netjes.

Nadat ik weg gereden was bleek trouwens mijn geretrofitte spiegels nog niet te werken. Merkte ik pas in de parkeergarage bij mijn werk. Aangezien dat op 200 meter afstand van het service centrum is was ik snel weer terug en is dit euveltje ook weer snel verholpen door de mannen.

Hoop dat het bij jou goed komt met je lekkende panorama dak (ik ving iets op :wink:)
 
@ferrosilvio: Gewoon even om de stukslijst van de uitgevoerde activiteiten vragen. Ook al is er 0,00 te betalen, die lijst wordt altijd gemaakt. Verzenden kan wel eens een maand ofzo duren, maar die krijg je dan netjes per e-mail. Even later krijg je dan ook het Customer Satisfaction Survey. Daarop kun je al je opmerkingen kwijt, ook die helemaal niet over de betreffende activiteiten gaan. Jerome G. gaf mij persoonlijk aan dat hij alle wensen die daar vermeld worden onder ogen krijgt en serieus neemt.

Dat survey is eigenlijk een extra jank-hoekje, met rechtstreekse connectie naar het management van Tesla Motors, zeg maar. :wink:
 
Maar tot op heden heb ik geen verslag, samenvatting of wat ook gekregen van wat er nu werkelijk allemaal met de wagen gebeurd is. En ook de eerste keer heb ik geen papierwerk te zien gekregen. Zo ook met de loaners. Bij andere merken moest steeds een kopie van rijbewijs en een hele hoop papierwerk gebeuren. Hier niets.

Ik weet natuurlijk niet of België en Nederland een ander beleid hebben (kan het me niet voorstellen), maar ik krijg bij het SeC in Den Haag (en eerst Tilburg) altijd binnen een dag een verslag via de email van de uitgevoerde werkzaamheden. Zelfs als ze alleen maar de zomer-/bandenwissel doen.
Heb één keer een loaner meegekregen. Die was gehuurd bij Sixt (!) en daar moest ik wel voor tekenen dat ik die in goede staat had ontvangen.
Voor de goede orde: ik heb het service contract afgesloten. Weet dus zeker niet of een gehuurde loaner wel standaard is ...
 
En ik was vooral verbaasd hoe ze een korting van 300 euro op de eindfactuur toepasten. Ik begreep niet waarom, maar er werd uitgelegd dat dit nog was vanwege dat tegoed voor het niet leveren van de rode stekker bij levering, anderhalf jaar geleden! Nou heb ik me destijds wel verbaasd waarom sommigen dat tegoed wel kregen en anderen niet, maar kennelijk staat daar nog een notitie van. Dit vond ik wel erg netjes.
Ik vrees dat dit tegoed bij mij dan ook bijna op is. Laatst is een velg vervangen, daar zat een slag in. Dat zou 250 euro kosten, maar uiteindelijk zag ik op de werklijst een korting van 250 euro en dus hoefde ik niks te betalen. Ik dacht dat het weer een voorbeeld was van de service van Tesla, maar waarschijnlijk is het mijn openstaand tegoed dat is verrekend. Ik had dat willen bewaren voor aanschaf van de middenconsole. Ik kan me voorstellen dat het fiscaal beter te verantwoorden is dat ik zakelijk geld uitgeef aan een vervangende velg, dan aan een middenconsole. Ik had dus liever gewoon betaald voor die velg, en de korting voor de middenconsole gebruikt.
Het was beter geweest als ze me even hadden gevraagd hoe ik wilde betalen: met de openstaande korting of via een factuur....
 
Ja! Zat jij naast me bij de service balie? Ik heb inmiddels afgeleerd om iedereen te vragen: "Hee, zit jij soms op het forum?". Ik heb namelijk nog nooit een Tesla eigenaar op die manier gevonden bij wie dit zo was, maar vanochtend had ik bij jou inderdaad het gevoel dat dat wel zo was, vraag me niet waarom.

Ik vond het trouwens super hoe ze ongevraagd, pro-actief dingen hadden aangepakt. Ik had ze ook gewezen op 'de brom', maar vermoedde dat die niet erg genoeg was. Maar ja hoor, ook een nieuwe drive-train. En ik was vooral verbaasd hoe ze een korting van 300 euro op de eindfactuur toepasten. Ik begreep niet waarom, maar er werd uitgelegd dat dit nog was vanwege dat tegoed voor het niet leveren van de rode stekker bij levering, anderhalf jaar geleden! Nou heb ik me destijds wel verbaasd waarom sommigen dat tegoed wel kregen en anderen niet, maar kennelijk staat daar nog een notitie van. Dit vond ik wel erg netjes.

Nadat ik weg gereden was bleek trouwens mijn geretrofitte spiegels nog niet te werken. Merkte ik pas in de parkeergarage bij mijn werk. Aangezien dat op 200 meter afstand van het service centrum is was ik snel weer terug en is dit euveltje ook weer snel verholpen door de mannen.

Hoop dat het bij jou goed komt met je lekkende panorama dak (ik ving iets op :wink:)
Lol, ja, dat was ik! Ik hoorde iets over de folding mirrors en had daar gisteren over gelezen. Maar ja, vragen of je op het forum zit is ook zo maf op dat moment! ;-)

De lekkage aan het dak is vervelend, wordt telkens drijfnat. Ook wordt er een nieuwe drive train geïnstalleerd en de middenconsole wordt gemonteerd.

De folding mirrors zijn fijn, heb ik nu ongeveer een jaar geleden laten installeren en heb geen seconde spijt gehad! :)
 
Ik had dat willen bewaren voor aanschaf van de middenconsole. Ik kan me voorstellen dat het fiscaal beter te verantwoorden is dat ik zakelijk geld uitgeef aan een vervangende velg, dan aan een middenconsole. Ik had dus liever gewoon betaald voor die velg, en de korting voor de middenconsole gebruikt.
Het was beter geweest als ze me even hadden gevraagd hoe ik wilde betalen: met de openstaande korting of via een factuur....

Kan me niet voorstellen dat t fiscaal ook maar iets uitmaakt. Is n heel legitieme aankoop voor je auto.
 
Ik vrees dat dit tegoed bij mij dan ook bijna op is. Laatst is een velg vervangen, daar zat een slag in. Dat zou 250 euro kosten, maar uiteindelijk zag ik op de werklijst een korting van 250 euro en dus hoefde ik niks te betalen. Ik dacht dat het weer een voorbeeld was van de service van Tesla, maar waarschijnlijk is het mijn openstaand tegoed dat is verrekend. Ik had dat willen bewaren voor aanschaf van de middenconsole. Ik kan me voorstellen dat het fiscaal beter te verantwoorden is dat ik zakelijk geld uitgeef aan een vervangende velg, dan aan een middenconsole. Ik had dus liever gewoon betaald voor die velg, en de korting voor de middenconsole gebruikt.
Het was beter geweest als ze me even hadden gevraagd hoe ik wilde betalen: met de openstaande korting of via een factuur....

Heb ook een hele tijd gewacht met het verzilveren van het tegoed, omdat ik ook dacht het beter eens uit te kunnen geven aan 'Apparel & Accessories' maar er was uiteindelijk niets dat ik echt wilde hebben dus heb ik het tegoed nu voor de jaarlijkse servicebeurt gebruikt. :)
 
Welke uitvoering van middenconsole worden er nu geleverd? Alleen de piano lak zwarte of ook andere?

Ps Maurice, niet zo paniekerig over de belasting dienst doen hoor. Je doet het toch met de beste bedoelingen? En indien niet helemaal correct is dat zo bij te stellen, maakt je niet direct (top)crimineel:redface:
Gaat per slot van rekening om luttele bedragen die ik hier zie. Beter is op te letten bij flinke bedragen die checken ze wel effe, logisch.
 
Ps Maurice, niet zo paniekerig over de belasting dienst doen hoor. Je doet het toch met de beste bedoelingen? En indien niet helemaal correct is dat zo bij te stellen, maakt je niet direct (top)crimineel:redface:
Gaat per slot van rekening om luttele bedragen die ik hier zie. Beter is op te letten bij flinke bedragen die checken ze wel effe, logisch.

Haha, klopt. Ben zelf banger voor mijn hypercorrecte boekhouder dan voor de belastingdienst. :rolleyes:
 
Welke uitvoering van middenconsole worden er nu geleverd? Alleen de piano lak zwarte of ook andere?
Alleen de piano black. Op de andere varianten wachten we al 1,5 jaar. Geen idee waarom dat zo lang moet duren...

Ps Maurice, niet zo paniekerig over de belasting dienst doen hoor. Je doet het toch met de beste bedoelingen? En indien niet helemaal correct is dat zo bij te stellen, maakt je niet direct (top)crimineel:redface:
Gaat per slot van rekening om luttele bedragen die ik hier zie. Beter is op te letten bij flinke bedragen die checken ze wel effe, logisch.
Zal ook geen probleem zijn. Maar dan nog was het beter geweest als ze het even hadden gevraagd of ik dat tegoed nu wilde inzetten. Ach, kleinigheidje.