Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch): FastNed Charging

This site may earn commission on affiliate links.

FastNed prijst zich uit de markt.
Ten opzichte van welk ander snellaadnetwerk (afgezien van Tesla, wat momenteel beperkt is tot 10 locaties)?
 
Geen verder nieuws, maar voor verwarring te voorkomen: dit zijn geen "SuC"'s.

SuC = Tesla SuperCharger

Er is voor zover ik weet geen Tesla SuperCharger gepland in Everberg; enkel de Fastned Everberg Noord en Zuid, maar ik vermoed dat die plannen door corona vertraging hebben opgelopen.
Ben vandaag eens langs gereden. Ze staan er eindelijk 😇.
Tot 300kw😘
IMG_20211113_110941.jpg
IMG_20211113_111004.jpg
IMG_20211113_111031.jpg
 
  • Like
Reactions: LaurensH
Iemand dit al gezien in de navigatie?

Great news for all Tesla drivers!! Since this weekend all Fastned stations are included in the @Tesla navigation. When selected, this will preheat your battery when cold, greatly increasing your charging speed. We tested it and works like a charm!!

Hetzelfde voor Ionity dan? Was eigenlijk wel eens tijd daarvoor.
 
  • Like
Reactions: Stijntje
Iemand dit al gezien in de navigatie?

Great news for all Tesla drivers!! Since this weekend all Fastned stations are included in the @Tesla navigation. When selected, this will preheat your battery when cold, greatly increasing your charging speed. We tested it and works like a charm!!

Het was mij nog niet opgevallen. Ik kan mij ook niet voorstellen dat er veel mensen gebruik van maken gezien de hoge prijzen van Fastned.
Maar wel handig in geval van nood, hoewel ik denk dat met de uitstekende dekking van SuC’s je het nooit zult gebruiken.
 
Het is dat ik nog voor het gemak (en behoud accu) kies, anders zou ik ook gaan snelladen bij SUC.
Snelladen is goedkoper dan de terugleververgoeding van elektra welke ik zelf thuis opwek (komende 12 maanden rond de 30 cent per kWh!)

Ik verwacht dat het drukker gaat worden komende periode aan de (goedkopere) AC/DC laders in NL ;)
(steeds meer EV's op de weg en tarieven zijn bij bepaalde palen lager dan thuis voor de gemiddelde Nederlander met een -prive- EV)
 
Zo, even vanonder het stof halen.

1) Fastned heeft begin juli hun laadstations in Peutie, op de E19 tussen Antwerpen en Brussel geopend.


Daarnaast vlotten de werken op de E40 in Kortenberg, waar op de snelwegparking daar in de richting van Brussel de asfalteringswerken en het dak al gedaan zijn. Richting Leuven/Luik moesten er afgelopen week nog asfalteringswerken gebeuren, en de zonnepanelen geplaatst worden.

Ik ben daarnaast even gaan spieken naar de vooruitgang op de E313 Antwerpen-Luik in Diepenbeek en Bilzen/Hoezelt ('Rijkhoven').

In Diepenbeek richting Luik liggen de funderingen er al.

View attachment 722484

Richting Antwerpen moeten de funderingswerken nog beginnen, maar staat er al de middenspanningscabine.

View attachment 722485

In Rijkhoven is er richting Luik nog niet veel te bespeuren, behalve sporen van graafwerken naast de snelweg tussen de afritten Bilzen/Hoeselt en Tongeren en enkele lege kabelspoelen.

View attachment 722487

Richting Antwerpen is er dan deze verrassing: nog wat afwerking aan het dak, en asfalteren en dit lijkt me
Zoveel maanden later, helemaal klaar. Licht brandt, toestellen lijken actief , maar nog steeds helemaal afgesloten.
20220124_163709.jpg