Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Hee vraagje betreffende een Keba laadstation P20.

Doet zulk een laadstation zelf de hoeveelheid vermogen reguleren die beschikbaar is voor het laden ?

bv. 18A beschibaar totdat de vaatwasser, droger en wasmachine aanspringt en dan gaat hij nog maar X Ampere door ?
Of moet deze via dipswitches worden ingesteld en daar houd hij zich gewoon aan... dus de zekering springt omdat deze te zwaar belast wordt ?

Alvast bedankt
 
Het is eigenlijk belachelijk hoe ver we daar mee zijn doorgeslagen. Alles draait om aansprakelijkheid. We beginnen wel op de USA te lijken: "I'll sue you!!!"

Ik hoop dat de landelijke regels snel rond zijn, want dit slaat echt alles.

De gemeente Haarlem heeft nog geen officieel beleid m.b.t. laadkabels over de stoep. Na wat heen en weer gemail en enig aandringen op duidelijkheid vanuit de gemeente m.b.t. kabel over de stoep heb ik de volgende statement van de gemeente gekregen (28-11-2013):

Het is niet de bedoeling dat er snoeren hinderlijk over het trottoir lopen. Op dit moment zijn ons geen gevallen bekend dat de politie ook daadwerkelijk handhaaft. Belangrijk is dat er geen struikelpartijen kunnen ontstaan door losliggende snoeren, bijvoorbeeld door er een mat over te leggen.

Juridisch bepaald niet waterdicht, maar blijkbaar zo ver als de afdeling milieu op dit moment zonder beleid mag stellen. Ik leg het maar positief uit: er is intentie tot gedogen.
 
Eeeeeindelijk ook onze auto binnen!! Top ontvangen in Tilburg!
Net aan de lader gezet... nu geeft hij aan 10A (en hoger instellen wilt niet) en +/- 230v.
Tis een Keba 32kw laadstation.. dus dat moet sneller kunnen? Iemand tips (in de keba iets aanpassen?)
Keba zit aan 6mm2 kabel en c40 automaat, dus dat moet het probleem niet zijn?
Alvast hartelijk dan voor reactie!
 
Eeeeeindelijk ook onze auto binnen!! Top ontvangen in Tilburg!
Net aan de lader gezet... nu geeft hij aan 10A (en hoger instellen wilt niet) en +/- 230v.
Tis een Keba 32kw laadstation.. dus dat moet sneller kunnen? Iemand tips (in de keba iets aanpassen?)
Keba zit aan 6mm2 kabel en c40 automaat, dus dat moet het probleem niet zijn?
Alvast hartelijk dan voor reactie!
Heeft de monteur nog gevraagd hoeveel Ampere je wil laden?
Er zitten dipswitches in die de max A bepalen.
Morgen even de monteur bellen
 
Heb sinds afgelopen woensdag mijn "S". In alle opzichten is dit Autorijden 3.0! Wat een geweldige Auto zeg!

Nu heb ik even een vraagje over de maximale laadstroom waarop mijn auto gaat laden. Ik meen dat ik tijdens de aflevering dit in de auto direct op max (80A) had ingesteld.
Bij het laden aan mijn 3 x 32A EV-Box begint de auto echter op 12A te laden en kan ik dit in het scherm op dat moment wel lager maar niet hoger zetten.
Als ik dan na ca. een half uurtje naar mijn auto terug ga dan kan ik het wel op (max.) 26A instellen. Ik meen dat ik hierover al eens wat heb gelezen, maar wie kan me even op weg helpen.
BvD
 
Heb sinds afgelopen woensdag mijn "S". In alle opzichten is dit Autorijden 3.0! Wat een geweldige Auto zeg!

Nu heb ik even een vraagje over de maximale laadstroom waarop mijn auto gaat laden. Ik meen dat ik tijdens de aflevering dit in de auto direct op max (80A) had ingesteld.
Bij het laden aan mijn 3 x 32A EV-Box begint de auto echter op 12A te laden en kan ik dit in het scherm op dat moment wel lager maar niet hoger zetten.
Als ik dan na ca. een half uurtje naar mijn auto terug ga dan kan ik het wel op (max.) 26A instellen. Ik meen dat ik hierover al eens wat heb gelezen, maar wie kan me even op weg helpen.
BvD
Het ligt aan de Model S, maar de oplossing voor nu is om de EV-Box op een startstroom van 32A te zetten, dan gaat het prima.

Dat kan via de back office of anders kan EV-Box het (op afstand) voor je doen.
 
Ik kan het nergens meer vinden. Vraagje over het Keba laadstation (P20, 32A).
Regelt dit station zelf de beschikbare spanning ? Of moet je een beperking instellen zodat je geen risico loopt dat de stoppen in het huis springen ?

Ik heb 3x25A, de keba staat nu op 10A limiet.. Wil het op 16A zetten, maar indien dit station het zelf regeld, zonder risico dat de stoppen spingen in het huis, dan kan ik hem ook op 20A zetten...
 
Ik kan het nergens meer vinden. Vraagje over het Keba laadstation (P20, 32A).
Regelt dit station zelf de beschikbare spanning ? Of moet je een beperking instellen zodat je geen risico loopt dat de stoppen in het huis springen ?

Ik heb 3x25A, de keba staat nu op 10A limiet.. Wil het op 16A zetten, maar indien dit station het zelf regeld, zonder risico dat de stoppen spingen in het huis, dan kan ik hem ook op 20A zetten...

Je bedoelt vermogen denk ik, niet de spanning. De KEBA controleert niet of je net voldoende capaciteit heeft. Dit is de "slimme lader" waar druk aan gewerkt wordt door partijen. Dus als ie 20A instelt en je model S heeft een dubbele lader, dan trekt ie ook echt 20A.
 
Eeeeeindelijk ook onze auto binnen!! Top ontvangen in Tilburg!
Net aan de lader gezet... nu geeft hij aan 10A (en hoger instellen wilt niet) en +/- 230v.
Tis een Keba 32kw laadstation.. dus dat moet sneller kunnen? Iemand tips (in de keba iets aanpassen?)
Keba zit aan 6mm2 kabel en c40 automaat, dus dat moet het probleem niet zijn?
Alvast hartelijk dan voor reactie!

Het kan zijn dat ie nog op standaard dipswitch instelling staat, maar die is volgens mij 3x16A, dus dat zou raar zijn.
Kijk even of je wel de juiste versie van de KEBA hebt ontvangen. Ik had ook een 32A besteld, maar kreeg per abuis een 3x16A en dan hebben de switches andere waarden. Check even je serienummer met de info in de handleiding, dan kun je zien of je de juiste kast hebt.
 
Ik kan het nergens meer vinden. Vraagje over het Keba laadstation (P20, 32A).
Regelt dit station zelf de beschikbare spanning ? Of moet je een beperking instellen zodat je geen risico loopt dat de stoppen in het huis springen ?

Ik heb 3x25A, de keba staat nu op 10A limiet.. Wil het op 16A zetten, maar indien dit station het zelf regeld, zonder risico dat de stoppen spingen in het huis, dan kan ik hem ook op 20A zetten...

Ik heb mijn KEBA bij m'n 3x25A aansluiting op 20A ingesteld staan. Ik laad altijd op 16A, maar 18 of 20 gaat ook als je binnen maar geen grote verbruikers aan hebt staan.
 
Voel me wel een beetje proefkonijn. Overigens is mijn pas wel geactiveerd, maar moet dit apart voor belgie gebeuren? Zal ze eens bellen.

Hou me nog steeds aanbevolen voor een goede laadpaal in centrum van Antwerpen!

Op het Steenplein kan je laden of bij Total aan de Rijnkaai. Al betwijfel ik of je daar met het TNM-pasje terecht kan.
 
Het kan zijn dat ie nog op standaard dipswitch instelling staat, maar die is volgens mij 3x16A, dus dat zou raar zijn.
Kijk even of je wel de juiste versie van de KEBA hebt ontvangen. Ik had ook een 32A besteld, maar kreeg per abuis een 3x16A en dan hebben de switches andere waarden. Check even je serienummer met de info in de handleiding, dan kun je zien of je de juiste kast hebt.

Ik meen dat de standaard instelling wel 10A is, de laagste mogelijkheid die de P20 biedt. Zie hier de handleiding: http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/425000-449999/431393-an-01-nl-INSTALL_HEIMLADESTATION_KEC_P20_TYP2_32A.pdf . Helaas staat er niet in wat de standaard waarde is. Even open maken en kijken hoe de dip switches staan.

Verder is het idd handig om even het serienummer te controleren, ik heb ipv een 16 ook een 32 geleverd gekregen. Dat schijnt meer dan eens voor te komen, ook andersom.