Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik meen dat de standaard instelling wel 10A is, de laagste mogelijkheid die de P20 biedt. Zie hier de handleiding: http://www.produktinfo.conrad.com/d...-INSTALL_HEIMLADESTATION_KEC_P20_TYP2_32A.pdf . Helaas staat er niet in wat de standaard waarde is. Even open maken en kijken hoe de dip switches staan.

Verder is het idd handig om even het serienummer te controleren, ik heb ipv een 16 ook een 32 geleverd gekregen. Dat schijnt meer dan eens voor te komen, ook andersom.

10A is de default af-fabriek inderdaad. NL-se installatiehandleiding:
http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/425000-449999/431393-an-01-nl-INSTALL_HEIMLADESTATION_KEC_P20_TYP2_32A.pdf
Laadstroom instellen via DSW1, zie pg 34.
 
Ik ga morgen naar Antwerpen even shoppen, iemand een aanrader voor een adres (centrum) waar ik kan laden? Ik heb alleen een lovetoload pas, maar als het goed is zou ik ook daarmee in Belgie moeten kunnen laden?

probeer http://chargemap.com/

er staan enkele punten in.

ik zou in eerste instantie de parking van de spoorwegen (NMBS) proberen.


algemeen hebben we in Belgie -naar aloude gewoonte- een grote achterstand in vergelijking met Nederland.
 
Ik heb vandaag mij ev-box gekregen, hoe doe je dat instellen. Via de backoffice? Moet je daarvoor die smart charging optie aanzetten??

Gewoon die gasten van EV Box bellen en doen alsof je gek bent - dan praten ze je er helemaal doorheen - heb ik ook gedaan.
Veruit de snelste optie ipv. al dat tijdrovende zelfdoen gekloot - doen ze nog wat voor hun centen ;-)
 


er is wel degelijk een laadpaal aan Delhaize-Brucargo.
Helaas werkte deze niet.... Viva IKEA.

maar daar een klein probleem bij afkoppelen.
SMS gestuurd, laden begint, no problem. 20A, 54km/u.
Toen ik wou stoppen : terug SMS gestuurd, antwoord : er is geen laadsessie bezig... oeps....
Laden gestopt op de S, en kabel ontkoppelt op de S. Toen liet de paal ook los. gelukkig.
 
Op het scherm staat ready voor charging en even later "check current" oid.
Lijkt wel of ie helemaal geen stroom in de paal ziet.
Ga het dit weekend ook nog eens hier in het dorp proberen.

Ik heb twee keer aan een publieke paal gehangen in die paar dagen dat ik m'n MS heb, en beide keren werkte het vlekkeloos. Kabel eerst in de paal, dan in de auto en met pasje van TNM de sessie starten. Heb een 32A Lapp kabel van laadkabelwinkel.nl
 
Op het scherm staat ready voor charging en even later "check current" oid.
Lijkt wel of ie helemaal geen stroom in de paal ziet.
Ga het dit weekend ook nog eens hier in het dorp proberen.

dat zou inderdaad te wijten kunnen zijn aan de kabel, slecht contact op het piloot-signaal.
misschien eens een andere kabel bij een forumlid lenen en proberen ?
 
Gisteren is mijn laadinstallatie opgeleverd met een Mennekes Home Comfort 22 C22. Vandaag is forumlid Maarten even langs geweest en heeft de installatie ontmaagd ;-) Werkt gelukkig als een tierelier. Ben er vanaf a.s. dinsdag namelijk geheel van afhankelijk. 3x26Amp, laden ging met 63 Km/hr. Installatie is op de zeemap gezet dus het grote gapende gat in het groene hart is opgevuld.
 
Kans is groter dat het aan de laadpaal, de auto, of de gebruiker ligt. Dat laatste vermeld ik gewoon er voor de volledigheid bij, denk dat dat in dit geval wel goed zit. ;)
Heb nog nooit gehoord van een kabel die het pilot signaal slecht zou doorgeven, jij wel?

Heb net hier in het dorp geprobeerd.
Pasje wordt geaccepteerd maar daarna gaat hij uit. Auto zegt check charge.
Ik ga maandag vragen of ze me een andere kabel willen sturen. Thuis opladen met Tesla kabel en rode stekker gaat namelijk prima.