You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zal er ook van af hangen wat voor auto je hebt. Met mijn Model 3 LR AWD kom ik tot 63 á 64. Denk dat jij dan een SR hebt?De gene die ook 3 fase hebben laten aanleggen of zelf hebben gedaan en een TWC hebben. Hoeveel laden jullie Max. Ook 79km per uur? Althans dat is wat ik tot nu toe heb gezien in de ap of Jip.
Zal er ook van af hangen wat voor auto je hebt. Met mijn Model 3 LR AWD kom ik tot 63 á 64. Denk dat jij dan een SR hebt?
Btw: wat is Jip?
De gene die ook 3 fase hebben laten aanleggen of zelf hebben gedaan en een TWC hebben. Hoeveel laden jullie Max. Ook 79km per uur? Althans dat is wat ik tot nu toe heb gezien in de ap of Jip.
De Tesla heeft niet een 3 fasen lader, maar 3 losse 1 fase laders. Dus 3 x 230 volt klopt wel.Tussen de Fasen gemeten heb je 400V, in de Tesla wordt dat weergegeven als 3x230V
Vraagje voor de kenners: Ik heb een tussenstop geboekt in een hotel met destination charger maar ze laten weten dat die niet werkt (sinds 3 maanden...). Het alternatief dat ze aanbieden is deze hieronder op de foto. Ik denk dat dit ok is gezien het label maar is dat zo?
Alvast bedankt voor jullie wijze raad.
Ok, bedankt voor de info !Ja, gewoon de rode stekker op de UMC. Op de S geeft dit 11 kW, 50 km/h. Zie er ook nog een blauwe stekker naast zitten als plan C...
Wellicht is de destination charger uit en aan te zetten voor een reboot ?
Nee, je hebt alleen aan driefasen 230V zonder nul genoeg in Belgie! Daar wordt nog op veel plaatsen gebruik gemaakt van 3 fasen in een wat ze noemen een driehoek aansluiting. Een driehoek aansluiting heeft per definitie geen nulleider, en de spanning tussen de fases 230 V. Dus 4 aders.
In Nederland komt dat nog maar hoogst zelden voor, daar wordt een driefase aansluiting in ster geschakeld, dus met nulleider, dus 5 aders. De spanning tussen de fasen is dan 400 V, en tussen de fases en nul 230 V.
Je kunt een ster aansluiting NIET ongestraft als driehoek gebruiken, je collega heeft ongelijk. 5 aders moet in Nederland.
Tesla maakt overigens geen gebruik van de 400 V tussen de fases, maar gebruikt de 230 V tussen de fases en de nul (3x).
Misschien is je collega in de war met 3 fase bekabeling, die lijkt inderdaad maar 4 aders te bevatten, maar de afscherming om de kabel is de 5e ader (!).
Die heb ik nog niet kunnen vinden. Zit er verschil tussen de kabels zelf of zijn het echt alleen de stekkers?Ik denk dat je beter de kabel met plug en al kunt vervangen. Newmotion heeft natuurlijk liever dat je een nieue laadpaal koopt, die zullen je niet graag helpen.
Hoop wel dat je dan de juiste aderdikte hebt als je collega zo een beunhaas blijkt... afstand vanaf je stroompunt naar de Wall connector is essentieel hierin. Ik zou altijd voor een kabel gaan die 50 AMP aankan. Je weet nooit wat de toekomst brengt en iets dikker is altijd beter ongeacht je netaansluiting. Immers, je kan met een zonnepaneel systeem hogere stromen achter je meter krijgen, bijvoorbeeld 3x50 Ampère op een 3x25 netaansluiting. Bedoel dus de som van de panelen en je netaansluiting. Te dun gaat je Tesla stuiteren en kan je voltage problemen krijgen waardoor je laadsnelheid gaat beperken.Thanks voor je antwoord Mijn collega heeft dus ongelijk, hij probeerde mij de Belgische manier aan te smeren, met links naar wikipedia Waarop ik dus een 4-aderige binnenkabel heb aangeschaft met een afscherming aan de buitenkant YMVK-as, deze is nu gelukkig dus wel te gebruiken als aarde waardoor ik uiteindelijk wel 5 aansluitingen heb richting de TWC en hem dus kan aansluiten zoals iedereen: L1,L2,L3,N en aarde. Het is dus geen probleem dat ik het dan zo doe?
Ik snap het niet helemaal. Voor binnen 5 aders, voor buiten 4 aders met mantel. Is toch niks mis mee?Thanks voor je antwoord Mijn collega heeft dus ongelijk, hij probeerde mij de Belgische manier aan te smeren, met links naar wikipedia Waarop ik dus een 4-aderige binnenkabel heb aangeschaft met een afscherming aan de buitenkant YMVK-as, deze is nu gelukkig dus wel te gebruiken als aarde waardoor ik uiteindelijk wel 5 aansluitingen heb richting de TWC en hem dus kan aansluiten zoals iedereen: L1,L2,L3,N en aarde. Het is dus geen probleem dat ik het dan zo doe?
Thanks voor je antwoord Mijn collega heeft dus ongelijk, hij probeerde mij de Belgische manier aan te smeren, met links naar wikipedia Waarop ik dus een 4-aderige binnenkabel heb aangeschaft met een afscherming aan de buitenkant YMVK-as, deze is nu gelukkig dus wel te gebruiken als aarde waardoor ik uiteindelijk wel 5 aansluitingen heb richting de TWC en hem dus kan aansluiten zoals iedereen: L1,L2,L3,N en aarde. Het is dus geen probleem dat ik het dan zo doe?
Ik kan me niet voorstellen dat er een verschil is tussen een type 2 protocol en een type 1 protocol? Het enige verschil is m.i. de form factor van de stekker. Dus stekker vervangen en klaar is kees. Als dat niet zo was, hoe kan het dan dat je bij alle publieke laadpalen type 1 en type 2 auto's gebroederlijk naast elkaar ziet staan laden?Als dat volstaat kan je enkel de plug vervangen in de hoop dat de lader het protocol van type2 laden aankan. Dat laatste is niet 100% zeker.
Hij heeft een 7.4 kW paal met vaste kabel. Hoe zou die kabel "niet compatibel" kunnen zijn?De kabel zelf is vermoedelijk wel.compatibel.
Bij laadpalen met vaste kabels is het m.i. gebruikelijk om bij het instellen van de maximale laadstroom in de regeleenheid al rekening te houden met de capaciteit van de aangesloten kabel. Want die is tenslotte vooraf bekend. Een weerstand in de kabel is dan niet nodig. Alleen bij gebruik van losse kabels (dus bij een paal met een socket) moet de kabel via een weerstand aan de regeleenheid doorgeven wat de max capaciteit van de kabel is, omdat je van te voren niet weet wat voor kabels er voorbij gaan komen. Bij de Smart EVSE modules die je zelf toepast is dat in ieder geval de 'gebruikelijke' gang van zaken. Vraag is natuurlijk even hoe NewMotion dat in haar paal heeft ingeregeld.e moet ook een weerstand inbouwen om duidelijl te maken dat de kabel 32A aankan.