Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren voor het eerst publiek geladen bij mij in de buurt als een soort test of alles werkt.
Op deze publieke laadpaal kon ik 40 km per uur laden maar wat betekent die +6 km?
Rechts staat 3x13A. Charge current staat ook op 13A. Kun je dat op 16A zetten of gaat dat automatisch.
Ik heb ergens gelezen dat er in een update van Tesla de laadcapaciteit is verminderd. Is dat wat ik nu zie of kan ik die 13A handmatig opschroeven naar 16A?


20131126_210306.jpg
 
Rick, dat betekent dat je 6km bijgeladen heeft sinds de start van deze laadsessie
De 13A ampere kun je omhoog schroeven met het pijltje omhoog, tot maximaal 16A (dat is wat hier maximaal beschikbaar is)
Hij heeft een single charger, dus maximaal 13A.

Je moet de Twin Charger hebben voor maximaal 26A, bij een latere firmware moet dit weer netjes 32A worden (en 16A).

Is het laden met de shuko stekker mogelijk op een net van 3*230V ? Ik hoorde van een mederijder van niet .... iemand ervaring
Wordt lastig omdat de UMC een controle doet op de aarde en neutraal en die kan hij daar niet gezamenlijk vinden om dat er een spanning van 110V staat tussen de aarde en neutraal.
 
For translating web pages use google translate.

Try this:
1) open a new browser window using google chrome and go to google translate: http://translate.google.com
2) paste the forum URL in the to-be-translated box and hit enter.
3) the forum website opens and you can now choose the source language (dutch) and target language (e.g. english).

It won't be perfect but will help you read the dutch postings here.

Cheers, but doesn't translate the posts...
 
Eindelijk even wat goed nieuws (maar ik wacht ook nog op een antwoord van Mennekes)!

Toch voor de mensen die met hun S (zoals ik) ook al eens naar afgelegen gebieden trekken (chaletjes in de Ardennen... / B&B's / kleine hotelletjes / gewoon bij familie)... en hun S wat willen bijladen op een gewoon huishoudelijk stopcontact dat in orde is... (of een 32A - CEE - blauw - dat veel bij b.v. campers gebruikt wordt)!

Power Cords, PDUs and Shore Power Connections

Mobiele laders (Schuko en blauwe 32A CEE stekker)
Power Cords, PDUs and Shore Power Connections
Power Cords, PDUs and Shore Power Connections

Deze portable laders werken inderdaad op de Tesla Model S. (Artikel 31320 of 31323)
Let wel op dat de portable lader met Schuko maar t/m 10A laadt, de portable met blauwe CEE steker kan t/m 16A laden.
U kunt ze gewoon via eNovates bestellen uiteraard.

Met vriendelijke groet / Best regards / mit freundlichen Grüssen/ Saludos cordiales,
Faber Snaak
Ratio Electric B.V.
Ambachtsstraat 12
3861 RH Nijkerk
The Netherlands
Tel: +31 33 245 23 60
Fax: +31 33 245 31 54
Power Cords, PDUs and Shore Power Connections
KvK Amersfoort 31050275
 
Of je kan wat van deze fancy sleutelhangertjes uit ChinaTown laten overvliegen met een RFID erin:
10Pcs/Lot 125kHz RFID Proximity ID Token Tag Key Keyfobs 2363-in Access Control Cards from Home Improvement on Aliexpress.com
Excuses voor de oude koe, maar weet je zeker dat deze tags werken? Ik dacht namelijk dat de KeBa MIFARE tags nodig had; Bekend van de sterk beveiligde OV chipkaarten :wink: en die op 10MHz werken. Maar als 125kHz tags ook werken is dat nog veel beter nieuws, want die heb ik nog stapels liggen.
 
He Karl,
Het lijkt me voldoende (en wenselijk) om berichten maar in 1 thread te posten.
Bedankt voor de info.
Ik ga dit even quoten - zie ook 'rules linked here' bovenaan dit scherm:

Forum Rules
No Cross-Posting
Do not post the same discussion more than once on a discussion forum or on many forums or threads. Duplicate discussions are frustrating and counterproductive for other members, especially for those whose time and energy is limited. Duplicate discussions will be merged or deleted.

- - - Updated - - -

Uitgesteld laden werkt perfect met de KEBA. Net getest
Nice!
Balen alleen dat het lijkt dat Bosch even door z'n wallboxen heen is... maar er is nog wat hoop, dus ik wacht geduldig.
 
Ik ga dit even quoten - zie ook 'rules linked here' bovenaan dit scherm:

Forum Rules
No Cross-Posting
Do not post the same discussion more than once on a discussion forum or on many forums or threads. Duplicate discussions are frustrating and counterproductive for other members, especially for those whose time and energy is limited. Duplicate discussions will be merged or deleted.

- - - Updated - - -


Nice!
Balen alleen dat het lijkt dat Bosch even door z'n wallboxen heen is... maar er is nog wat hoop, dus ik wacht geduldig.

Bij Conrad zijn ze gewoon leverbaar binnen twee tot drie werkdagen!
 
Goed nieuws wat Schuko / Blauwe 32A (3 pens) mennekes stokcontacten betreft!
zowel de Mennekes als de Ratio kabel zijn te gebruiken!

Eens deze aangekocht zou de S dus op elk "gewoon" "gezond" stopcontact moet kunnen laden!

1) Mennekes laadkabel M35076 en M35077:

Om de kabels M35076 en M35077 te kunnen gebruiken in een TT-net is het noodzakelijk dat:
- De aarding aanwezig/aangesloten is
- Er 230V spanning is tussen de twee fasen/contacten

Bij deze kabels vormt het dus geen probleem dat er geen neutraal aanwezig is, zolang er maar 230V tussen de fasen is.
In Noorwegen heeft het net ook een 3x230V structuur en daar wordt deze oplossing moment reeds gebruikt.

Te bestellen via gelijk welk mennekes verkooppunt!
adviesprijs: 610,67€ excl. BTW

2) Laadkabel van Ratio:

Power Cords, PDUs and Shore Power Connections

Deze portable laders werken inderdaad op de Tesla Model S. (Artikel 31320 of 31323)
Let wel op dat de portable lader met Schuko maar t/m 10A laadt, de portable met blauwe CEE steker kan t/m 16A laden.
U kunt ze gewoon via eNovates bestellen uiteraard.

Met vriendelijke groet / Best regards / mit freundlichen Grüssen/ Saludos cordiales,
Faber Snaak
Ratio Electric B.V.
Ambachtsstraat 12
3861 RH Nijkerk
The Netherlands
Tel: +31 33 245 23 60
Fax: +31 33 245 31 54
Power Cords, PDUs and Shore Power Connections
KvK Amersfoort 31050275

Voor Belgen te bestellen bij:
ENOVATES
eNovates: Laadoplossingen en Software
[email protected]
+32 (0) 3 337 0771
Rijnkaai 37
2000 Antwerpen

adviesprijs: 448€ excl. BTW