fivari
Maker van de Fivari-charger
Zo'n gesplitste opstelling wordt trouwens meer en meer gevraagd. Een andere klant loste het nog strakker op met de socket in een uitsparing in de muur en een afdekplaatje:
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik herken het als een echte Fivari, gebaseerd op de Fivari-Mobile.Dat eerste buiten 'stopcontact' is wel een elegante variant
Mag ik vragen welke fabrikant / type dat is?
De enige manier om in de toekomst sneller dan 11 kW te laden is als je een DC-laadstation (+/- 5000€).
...
Over de huidige VOB 2.5 zal je geen 32 A kunnen afnemen, dus 230 V x 32 A is niet mogelijk. Hiervoor moet je ook de geleiders verzwaren naar 4 mm².
Voor 3 fase 16 A is de 2.5 mm² wel voldoende, maar je hebt geen geleiders voor de 2e en 3e fase. Sowieso moet er dus iets aangepast worden aan de geleiders richting je garage als je hoger dan 230 V x 13 A wil uitkomen (=gewoon stopcontact).
Afhankelijk van de afstand is het zelfs wenselijk, ook omdat je de geleiders continue zal belasten door je auto gedurende enkele uren op te laden.
OK, dus dat zou wel moeten lukken.Het type 2 protocol eist minimaal 6A en Tesla wijkt daarvan af want laat ook 5A toe.
Idd alleen aantrekkelijk voor mensen die minder als 6 uur slaap nodig hebben@G4BR13L Voor zover ik weet is de Model 3 begrensd op 3x 16 A, dus op 11 kW AC. Onder normale omstandigheden is dat meer dan genoeg om 's nachts te laden. Waarom zou je meer/sneller willen?
Ik heb in Italië diverse keren op slechts 6A of zelfs 5A geladen.OK, dus dat zou wel moeten lukken.
Hartelijk bedankt voor het snelle antwoord en het terugbrengen van mijn gemoedsrust!
En niet in een model 3 rijden, en niet thuis eten. Je bent vaak langer dan 6 uur per avond en nacht thuis.
Gabriel,
ik heb zelf eens prijs gevraagd bij een leverancier uit China. De 11 kW versie zit, zonder invoertaxen, op 3.000€, de 20 kW-versie rond 5.000€. Let wel: zo'n DC-lader kan niet slim aangestuurd worden en heeft voor het halen van de nominale vermogen vermoedelijk evengoed een 3x400V aansluiting nodig. Denk ik.
Een foto van je meterkast met de hoofdzekering en de daarop zichtbare verbindingen van inkomende en uitgaande geleiders zou helpen om advies te kunnen geven.
Ik zit op 15.000 kWh afgelopen jaar, zonder Maxem op een 3x25A aansluiting. Mijn zekeringen zijn er nog nooit uitgegaan door mijn TWC. Gewoon een kwestie van beginnen met laden om 23:00 uur en die enkele keer dat ik wel overdag met 11 kW moest laden (2x voorgekomen dit jaar) geen zware verbruikers erbij aan zetten.Ik hèb al een Maxem sinds 2015 en dat is maar goed ook met de 18000kWh die ik er doorheen fik elk jaar.
Ik zit op 15.000 kWh afgelopen jaar, zonder Maxem op een 3x25A aansluiting. Mijn zekeringen zijn er nog nooit uitgegaan door mijn TWC. Gewoon een kwestie van beginnen met laden om 23:00 uur en die enkele keer dat ik wel overdag met 11 kW moest laden (2x voorgekomen dit jaar) geen zware verbruikers erbij aan zetten.