Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Wou vanmiddag even laden bij IKEA Wilrijk.
Er zijn 4 laadplaatsen.

foto.jpg
 
Weekendje in Amsterdam. Geparkeerd op P&R Zeeburg. Perfect: 2 gratis laders, gewoon activeren met drukknop (helaas maar 3Kw maar als je er een weekend staat is dat prima) en met p&r kaartje in een paar minuten met tram op centraal station. Kosten:
Parkeren 1 euro per 24 uur. Ov 5 euro voor 2 personen retour.
Opladen gratis.
ImageUploadedByTapatalk1409481219.852873.jpg
 
Weekendje in Amsterdam. Geparkeerd op P&R Zeeburg. Perfect: 2 gratis laders, gewoon activeren met drukknop (helaas maar 3Kw maar als je er een weekend staat is dat prima) en met p&r kaartje in een paar minuten met tram op centraal station. Kosten:
Parkeren 1 euro per 24 uur. Ov 5 euro voor 2 personen retour.
Opladen gratis.
View attachment 58049

Op plugshare geplaatst ? Thx.
 
Weekendje in Amsterdam. Geparkeerd op P&R Zeeburg. Perfect: 2 gratis laders, gewoon activeren met drukknop (helaas maar 3Kw maar als je er een weekend staat is dat prima) en met p&r kaartje in een paar minuten met tram op centraal station. Kosten:
Parkeren 1 euro per 24 uur. Ov 5 euro voor 2 personen retour.
Opladen gratis.
View attachment 58049

Goed hè. Ook dat is Amsterdam! en de openbare laadpalen in overvloed, eigendom van de gemeente, houden hier ook nog hun oude starttarief.
 
Afgelopen weekend bij vrienden aan de krachtstroom geladen. Gewoon met de UMC i.c.m. de 16A rode CEE adapter.
Rode aansluiting was aanwezig als aansluiting voor de jetstream in hun zwembad.

In de meterkast zat deze aansluiting. Ook krachtstroom naar verluid. Uit pure nieuwsgierigheid hoor ik graag of jullie dit herkennen en wat het dan is.
Enkelfase krachtstroom, misschien?

Krachtstroomaansluiting.JPG
 
Afgelopen weekend bij vrienden aan de krachtstroom geladen. Gewoon met de UMC i.c.m. de 16A rode CEE adapter.
Rode aansluiting was aanwezig als aansluiting voor de jetstream in hun zwembad.

In de meterkast zat deze aansluiting. Ook krachtstroom naar verluid. Uit pure nieuwsgierigheid hoor ik graag of jullie dit herkennen en wat het dan is.
Enkelfase krachtstroom, misschien?

een harting stekker ?
 
Afgelopen weekend bij vrienden aan de krachtstroom geladen. Gewoon met de UMC i.c.m. de 16A rode CEE adapter.
Rode aansluiting was aanwezig als aansluiting voor de jetstream in hun zwembad.

In de meterkast zat deze aansluiting. Ook krachtstroom naar verluid. Uit pure nieuwsgierigheid hoor ik graag of jullie dit herkennen en wat het dan is.
Enkelfase krachtstroom, misschien?

Lijkt op een 3-fase aansluiting zonder nul/neuter met een ouderwetse aansluiting zoals ze die een halve eeuw terug gebruikten, maar voor hetzelfde geld is het een 2fase met neuter :scared:... ligt eraan hoe het aangesloten is in de meterkast.
 
Lijkt op een 3-fase aansluiting zonder nul/neuter met een ouderwetse aansluiting zoals ze die een halve eeuw terug gebruikten, maar voor hetzelfde geld is het een 2fase met neuter :scared:... ligt eraan hoe het aangesloten is in de meterkast.

Kortom: Meten is weten...

- - - Updated - - -


Ben geïnteresseerd om mee te doen. (ik zit nu nog met een type A ertussen)
 
Voor mij niet. Ik heb juist eentje besteld om voor mijn JuiceBooster te hangen. In een kastje met rode CEE stekkers van 32A.

Dat is inderdaad ook een hele goeie oplossing. Ik ben nog aan het twijfelen tussen verschillende opties.
Een vaste oplossing thuis met Type B is leuk maar van zodra je in de vrije natuur aan een CEE gaat hangen zal die zelden of nooit beveiligd zijn met een Type B.
Dus moet je ofwel een mobiel laadstation hebben waar een Type B in zit (of een Type A EV) of tussen je lader en het CEE stopcontact een doosje steken met een Type B.
Met de Juice Booster heb je best een tussenstuk, met de "wallb-e.com to go" heb je een minder gebruiksvriendelijke mobiele lader maar er zit wel al een Type A EV in. Bovendien kan de "wallb-e.com to go" ook op 20A ingesteld worden.