Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Kun je een Tesla eigenlijk ook aan een fietspaal laden. Zal wel niet hard gaan maar als de auto er een tijdje aan kan staan komt er toch wel wat in. Sta in augustus bij een hotel voor 3 dagen waar men deze oplossing aanbied, andere laadmogelijkheid hebben ze niet.
 
Kun je een Tesla eigenlijk ook aan een fietspaal laden. Zal wel niet hard gaan maar als de auto er een tijdje aan kan staan komt er toch wel wat in. Sta in augustus bij een hotel voor 3 dagen waar men deze oplossing aanbied, andere laadmogelijkheid hebben ze niet.

Weet het niet zeker, maar denk dat dit wel moet kunnen (Shuko). Snel zal het zeker niet gaan, maar beter dan niets. Maar ben niet zeker, dus beter even reacties van anderen afwachten. Misschien wel iemand met ervaring in dit opzicht?
 
Weet het niet zeker, maar denk dat dit wel moet kunnen (Shuko). Snel zal het zeker niet gaan, maar beter dan niets. Maar ben niet zeker, dus beter even reacties van anderen afwachten. Misschien wel iemand met ervaring in dit opzicht?

Ik heb twee ervaringen, één positief en één helaas niet.
Bij de eerste, een hotel in Dwingeloo, heb ik prima kunnen laden. Als je zoiets doet vanaf einde middag tot de volgende ochtend, laad je toch veel kWh erbij.
Meer recentelijk bij een ander hotel weigerde de Shuko om te gaan laden. Waarschijnlijk was het aantal ampère dat hij kon trekken zo laag, dat hij weigerde. Toen maar een openbare laadpaal op een km afstand gezocht en daar geladen.
Dus: gewoon proberen, maar zekerheid heb je niet. Wellicht kan het hotel aangeven met welke zekering het betreffende stopcontact gezekerd is, maar mijn ervaring is dat de medewerkers dit vaak een véél te moeilijke vraag vinden.
 
Dat ze het een moeilijke vraag vinden was me al duidelijk. De oplossing met fietspaal was al na veel heen en weer mailen waarbij men er weinig van begreep. Ik ga het wel proberen, de auto heeft 3 dagen om op te laden dus zelfs met weinig amperes moet ie een eind kunnen komen. Anders wordt het een nacht in volgende dorp, 10 km verderop.
 
Ik wil de LS24 laadpaal laten plaatsen. Kosten vallen mij enorm mee - Eur 800 incl plaatsen, automaten, aardlek max 15m kabel etc..
Nu krijg je volgens insiders ook nog eens max eur 1.000 subsidie in Rotterdam voor de paal en installatie.

Al met al een no-brainer zou ik zeggen..

Iemand ervaring met deze LS24 en/of de subsidie regeling in Rotterdam dan wel andere gemeentes ?


Ben ook benieuwd naar de ervaringen met deze laadpaal, is de helft goedkoper als een evbox…
 
Kun je een Tesla eigenlijk ook aan een fietspaal laden. Zal wel niet hard gaan maar als de auto er een tijdje aan kan staan komt er toch wel wat in. Sta in augustus bij een hotel voor 3 dagen waar men deze oplossing aanbied, andere laadmogelijkheid hebben ze niet.


Met mijn Nissan Leaf heb ik dit regelmatig succesvol kunnen doen. Mijn advies is om de stroom altijd tot 10A te begrenzen.
 
Inderdaad altijd op 10A zetten ivm het voorkomen van probleempjes ;)

gypumada.jpg
 
Ik laad elke week drie nachten op een stopcontact bij een hotel. In twee nachten meestal al weer vol. Ze hebben alleen al twee keer het verlengsnoer moeten vervangen omdat deze beschadigd tussen een deur.
QUOTE=Anco;690451]Thanks vor de tip, ga ik doen. Als ie er 3 dagen aan staat istie ook dan weer vol! :biggrin:[/QUOTE]
 
Dear Tesla S drivers


Over the last weeks rumors have come to our attention that our product, the Keba KeContact P20, supposedly shows incompatibilities with Tesla Model S vehicles. It has been reported that affected vehicles do not start charging despite solid "green-green-green-green" lights on the wall boxes' front HMI.


We therefore want to rectify the situation and provide some explanatory words as for the alleged erroneous functions in the KEBA wall box.


First, the Keba KeContact P20 complies with all applicable standards and requirements in all respective markets. The product reaches even beyond that: Unlike other EVSE (Electric Vehicle Supply Equipment) manufacturers, we decided already at an early development stage to build in a current monitoring device, because standard circuit breakers which are installed in upstream installations have comparatively slow tripping characteristics. This built-in device is an essential safety feature in our product that distinguishes us from competitors in terms of operational safety.


The built-in current monitoring is highly precise, measuring deviations from the maximum current settings in real time. In all reported incidents that show the aforementioned pattern the KEBA wall boxes measured temporary excess current drawn by the vehicle. In such an event, KEBA EVSEs reboot and try to re-establish charging sessions by signaling to the vehicle that charging can be resumed ("green-green-green-green"), upon which some vehicles with newer firmware versions apparently do not respond.


We and our sales and service partner in The Netherlands and Belgium ThePluginCompany are in contact with Tesla in this matter and we have been informed that vehicle firmware adaptations were already made. This new firmware is currently being rolled out and affected customers are advised to contact their local Tesla dealers.


In conclusion we want to emphasize that the KEBA KeContact P20 is a safe, robust and reliable EVSE, suitable for all available electric vehicles. We continuously test and evaluate our product with cars of all makes and, if necessary, adapt to new findings or changes in applicable standards. Our current installed base, which is growing from day to day and soon reaches 10,000 units across the globe, proves that.


Sincere thanks for your trust in our product,
KEBA KeMove development & sales team
 
Wat heb ik fout gedaan..?

Vannacht de auto een beetje bijgeladen via een normaal stopcontact. Vanmorgen via de app het laden stopgezet en de stekker er gewoon in laten zitten.
Na een uurtje ben ik naar buiten gelopen om de stekker eruit te halen. Bleek de normale 220v stekker (schuko heet tie geloof ik) uitgebrand/gesmolten te zijn...

Toen ik het laden via de app uitzette was tie dus nog gewoon aan het laden, het uitbranden is dus daarna gebeurd..

Wat heb ik hier fout gedaan..? hoop niet al te dom..:redface:
 
Wow dat is zeker niet goed.
Heb je een verlengsnoer gebruikt? Zo ja, hoe dik was deze? Meestal gebeurt dit als het verlengsnoer te dun is of je hebt slecht contact gehad waardoor de temperatuur ook omhoog gaat.


Nope gewoon direct ingeplugd zonder verlengsnoer..

En zoals gezegd hij heeft gewoon de hele nacht keurig geladen. Het doorbranden moet zijn begonnen toen ik het laden stopte via de app.
Ook geen stoppen door of iets dergelijks..
 

Groningen krijgt eerste snellader voor auto's


Automobilisten kunnen hun elektrische auto nu ook snel opladen in Groningen. In de provincie is vrijdag het eerste openbare snellaadstation geopend.

groningen-krijgt-eerste-snellader-voor-autos.jpg
© Stichting Energy Expo

Dat meldt de Stichting Energy Expo. Deze organisatie geeft overheden en bedrijven advies over duurzame mobiliteit.
Het oplaadpunt staat op het terrein van de Century Autogroep in de stad Groningen. Deze snelladers kunnen kleinere elektrische auto's binnen twintig minuten opladen. Gewone opladers doen daar zes tot acht uur over.
Het gebruik van de snellader aan de Bornholmstraat is voorlopig gratis. Begin 2015 komt op dezelfde plek een tankstation waar automobilisten groengas kunnen tanken.

Oplaadpunten

De gemeente Groningen, de provincie en Volkswagen Nederland hebben het snellaadstation betaald. De gemeente realiseert dit jaar nog 24 andere oplaadpunten in parkeergarages en P+R-terreinen.
Ook kunnen instellingen en bedrijven via de gemeente subsidies aanvragen voor het plaatsen van openbare laadpunten. Tot nu toe is daar 68 keer gebruik van gemaakt.

Door: NUzakelijk


Misschien weet iemand welke aansluitingen er aanwezig zijn?