CO2CLEAN
Olivier Willemsen
Wat leuk, ik zal eens kijken of ik een foto kan maken als ik hem rond zie rijden. Ik heb ze eerder al gezien (op een afgesloten wegdeel) in Rotterdam bij de Metro Kralingse Zoom.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wat leuk, ik zal eens kijken of ik een foto kan maken als ik hem rond zie rijden. Ik heb ze eerder al gezien (op een afgesloten wegdeel) in Rotterdam bij de Metro Kralingse Zoom.
Dat hoeft niet. Dat doet de auto voor je en een volgend keer grote kans dat hij het goed doet (en alle andere AP's). Het is beta dus zeker voorlopig nog extra opletten bij dit soort situaties. Gelukkig zie je het zelf aankomen.
betwijfel of hij nu al zichzelf aanpast. Andere situatie - de wagen rijdt nogal sterk aan de rechterkant van de weg (dus vrij dicht bij de middelste rijstrook en bij de vrachtwagens) - van zodra ik deze probeer te corrigeren naar links - na paar seconden trekt hij terug naar rechts - men zou dus een soort correctie moeten toelaten zodat je een soort off-set kan instellen t.o.v. van de basislijn.
Dus hij past zich nog niet aan op dit moment.
Vandaag bijna crash op de autosnelweg...
Situatie: snelweg met 2 rijvakken (afgesloten met dikke witte lijn - midden stippellijn) - plots was er een deel van de weg hersteld (midden) - maar nog niet voorzien van nieuwe stippellijn - daarop ging de auto plots zeer hevig naar rechts - terwijl er een andere wagen naast mij reed.
Weet nu wel dat de Belgische wegen niet zoals de Nederlandse zijn - maar volgens mij is dit toch een giaat in de SW. Indien de SW plots geen witte stippellijn of volle witte lijn detecteert, maar deze wel nog rechts ziet en ze ook weten dat er net nog wel stippellijn was - dan zij hij niet direct een auto-correct naar rechts mogen doen. (of links in Engeland). De onderbreking was slechts minder dan 100m vermoed ik, maar leverde wel een levensgevaarlijke situatie op.
Heeft er iemand een email adres bij Tesla HQ (Fremont) om dit te melden ?
Het is glashelder dat de huidige versie van de autopilot nog geen mensenverstand heeft :wink:. Zo gauw de belijning niet eenduidig te interpreteren valt, moet je zelf sturen. Tesla wil dat het systeem alleen nog maar op een autoweg met meerdere rijbanen wordt gebruikt. In Europa is de wegbelijning gemiddeld veel beter en is het systeem zelfs op binnenwegen goed te gebruiken. Naarmate de tijd verstrijkt wordt het systeem beter en beter door fleetlearning. Pas als jijzelf en het systeem meer geleerd hebben mag je de autopilot in het bijzijn van je vrouw mogelijk weer gebruiken :smile:.Heb iets soortgelijks gehad op de nieuwe expressweg Kasterlee / Geel. Ik dacht dat het kwam omdat deze weg nog niet in het GPS systeem zit. Bij elke denkbeeldige afslag vertraagde de Tesla en 1 keer trok hij idd ook plots heel fel naar rechts. (nu mag ik van mijn echtgenote geen autopilot meer opzetten als zij erbij zit :crying:
Ben ook van mening dat dat Autobahn pakket nog zeker wenselijk is. Mijn X5 deed het met 200+ toch wel een heel stuk beter. Heb nu voornamelijk 130-150 op AP gereden wat eigenlijk prima is, ook met het oog op het verbruik.
Ben op een paar km na vol vertrokken vanuit Zoetermeer. Het aantal km's is van zoveel factoren afhankelijk. Bij m'n eerste laadstop had ik deze waarden.Mooie rit Hendrik ! Hoeveel km haal je nu uit een 90 kw accu?
Is mij niet opgevallen. Vind 150km/u op AP prima rijden. Op 200+ voelt hij een stuk onzekerder aan dan m'n ervaringen met een M3 of zelfs m'n laatste X5.Heb je ook gemerkt dat hij met AP op 140 of 150 minder strak rijdt? Vanaf 140 worden de sonar sensoren uitgeschakeld en ik heb de indruk dat dat zorgt voor een minder stabiele AP. De wagen lijkt dan wat meer te "zwalpen".
Ben op een paar km na vol vertrokken vanuit Zoetermeer. Het aantal km's is van zoveel factoren afhankelijk. Bij m'n eerste laadstop had ik deze waarden.
View attachment 106138
- - - Updated - - -