Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Asociaal of toch niet?

Is dit asociaal?

  • Ja

    Votes: 56 96.6%
  • Nee

    Votes: 2 3.4%

  • Total voters
    58
This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Yups, en om je een plezier te doen nog een keer gedaan ;)

Leg mij eens uit waarom je een auto een hele dag /groot deel van de dag aan een lader van een ander moet hangen als je je auto toch niet gebruikt. Je kan hem ook gewoon op een andere plek parkeren en de auto uitschakelen. Drain is minimaal dan.
Het antwoord lijkt zo voor de hand liggend, dat ik denk dat ik je misschien niet begrijp. Maar toch proberen ....

Om op te laden?
 
Ho ho rustââgh :)

Het droevige en asociale zit het ‘m in dat deze vriend een plek bezet houdt terwijl hij deze niet nodig heeft.
Ik zou er wel knap chagrijnig van worden als ik zou willen laden en iemand staat daar een hele dag een plek bezet te houden. Niet zo gek toch? Of mis ik iets?
Zo maar een paar vragen die bij me op komen ....

Hoe weet jij dat hij hem niet nodig heeft?
Waarom heb jij hem wel nodig?
Waarom moet hij zijn plek opgeven voor jou?
Zit er tegenwoordig een limiet aan hoe lang je mag laden?
 
Zo maar een paar vragen die bij me op komen ....

Hoe weet jij dat hij hem niet nodig heeft?
Waarom heb jij hem wel nodig?
Waarom moet hij zijn plek opgeven voor jou?
Zit er tegenwoordig een limiet aan hoe lang je mag laden?
Ik snap je redenering.

Maar .... we kunnen er in dit geval vanuit gaan dat zijn auto ergens halverwege de dag wel klaar is met laden en ook dat hij niet de hele dag aan het winkelen bij Lidl.
 
Zo maar een paar vragen die bij me op komen ....

Hoe weet jij dat hij hem niet nodig heeft?
Waarom heb jij hem wel nodig?
Waarom moet hij zijn plek opgeven voor jou?
Zit er tegenwoordig een limiet aan hoe lang je mag laden?

Je maakt het nu wel heel persoonlijk met jouw directe vragen naar mij :) (lief van je)

Even een paar antwoorden:
1. Als je daar de hele dag staat, je gaat op de fiets weg en haalt hem voor sluitingstijd op, heb je hem blijkbaar niet nodig. Met een paar uurtjes zit ie echt wel vol genoeg om op je bestemming aan te komen. Genoeg laders in NL te vinden waar je hem rustig kunt laden tegen betaling.
2. Als ik daar boodschappen zou doen (want hij is voor KLANTEN van die supermarkt) met een auto die niet het bereik van een MS heeft, dan zou het wel fijn zijn als je ook gebruik kan maken van de geboden faciliteiten van de supermarkt. Deze vriend is geen klant van de supermarkt, dus laden wat je nodig hebt om thuis te komen en opbokken. Kan niet heel ver van zijn huis zijn als hij op de fiets heen en weer pendelt.
3. Misschien een hele gekke gedachte: Omdat ik als klant van die supermarkt daar gebruik van zou willen maken. Waarom moet ik wijken voor iemand die daar in eerste instantie niks te zoeken heeft? Geen klant, weg wezen daar.

Mocht je nog meer vragen hebben, dan hoor ik het graag. :)
 
Momenteel in Disneyland Parijs, waar nog steeds maar 4 laadplaatsen beschikbaar zijn. Helaas staat er al 3 dagen een Model X uit Denemarken ‘geparkeerd’ op één van de 4 laadplaatsen. Ja, de stekker is aangesloten, maar de auto is al lang klaar met laden. Over asociaal gesproken.
 
Dergelijke laadpalen zijn, zo wordt duidelijk vermeld, bedoeld voor de klanten tijdens het winkelen. Ik kan me geen profiel van een MS-eigenaar inbeelden die elke dag opnieuw van 's morgens tot 's avonds bij Lidl loopt te winkelen.
Al de rest is bijzaak, maar ik denk ook niet dat de auto elke dag een hele dag lang actief laadt.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Ik vind dit hetzelfde als de post van enige tijd geleden van iemand die vond dat hij een week lang zijn auto mocht parkeren bij een luchthaven aan een laadpaal.

Omdat de beste meneer geen klant van de supermarkt lijkt te zijn ('weg fietsen') vind ik het inderdaad asociaal gedrag, nog afgezien van de tijd die hij er staat.

Weten we zeker dat het niet de filiaal manager is die even naar AH, Aldi of Jumbo gaat op de fiets om boodschappen te doen? ;)
 
Momenteel in Disneyland Parijs, waar nog steeds maar 4 laadplaatsen beschikbaar zijn. Helaas staat er al 3 dagen een Model X uit Denemarken ‘geparkeerd’ op één van de 4 laadplaatsen. Ja, de stekker is aangesloten, maar de auto is al lang klaar met laden. Over asociaal gesproken.
Helemaal eens. Maar daar kan de meneer van de auto waar het hier om gaat niet veel aan doen.
 
B339A854-F540-4B48-B182-7280D6B98484.gif
 
Ik heb een winkel en heb in 2011 (!) een laadpaal neergezet waar klanten tijdens het winkelen gratis mochten chargen. Helaas kreeg ik na verloop van tijd ook dit soort trieste figuren die de plek(ken) hele dagen/nachten in beslag namen en op mijn kosten rondreden. Na het een tijdje aangezien te hebben maar een contractje met TNM afgesloten. Nu betaal je 0,34 per kWh. Helaas...

Maar dat zie je ook op het forum: er zijn er altijd een paar die er net wat minder gevoel voor hebben. Wat is normaal sociaal gedrag en wanneer is dat wat minder sociaal. Ofwel: asociaal
 
Zo maar een paar vragen die bij me op komen ....

Hoe weet jij dat hij hem niet nodig heeft?
Waarom heb jij hem wel nodig?
Waarom moet hij zijn plek opgeven voor jou?
Zit er tegenwoordig een limiet aan hoe lang je mag laden?
Ik altijd was zo blij met dit forum, vrijwel geen conflicten, geen modder gooien. Maar helaas is het de laatste tijd steeds vaker dat er trollen opduiken.
 
Dus we leggen de man op de brandstapel op basis van een aanname? Dat ids nu net het probleem wat ik met dit draadje heb.
ik zal het anders zeggen.
1. het is een feit dat zijn auto halverwege de dag wel vol is. 2. het is een feit dat hij op dat moment niet aan het winkelen is. Hij heeft geen recht om daar te staan. Is voor winkelend publiek. En daarmee einde discussie.
 
Sorry jongens ik zal het niet meer doen!

Ik sta daar overigens niet elke dag, maar wel een paar x per week.
Sinds een paar maanden heb ik een vriendin. Omdat mijn echtgenote in haar tesla app kan zien waar ik sta, heb ik een goede smoes verzonnen dat ie daar moet staan om te laden, daar de paal op mijn werk stuk is. Ook díe paal is verre van stuk overigens, maar dat hoeft zij niet te weten.
Mijn vriendin woont echter 15 km verderop en moet daar naar toe fietsen op zo’n klein klote-fietsje, dus houdt een beetje rekening met mij: zo makkelijk heb ik het nu ook weer niet. Ik moet van mijn echtgenote nu ook al elke keer de boodschappen doen omdat ik daar nu toch langskom. Dit is nog het enige waar ik háar blij mee krijg: spullen uit de Lidl. Als ik thuis kom met de tassen lijkt het voor het eerst te zijn dat ze blij is mij te zien!
Ik zal hem vanaf morgen een plaatsje opschuiven nadat ie vol is(is wel 30 km extra die ik dan moet fietsen) want als ik ineens ga laden bij een suc ga ik vragen van haar krijgen waarom ik daar na een dag ook nog moet laden!
Ik hoop dat de tesla snel stuk gaat zodat ik weer een ice kan gaan rijden die niet te traceren is..
 
Ik altijd was zo blij met dit forum, vrijwel geen conflicten, geen modder gooien. Maar helaas is het de laatste tijd steeds vaker dat er trollen opduiken.

Ik ben een eigenwijze snuiter die ook denkt altijd gelijk te hebben (want dat heb ik ook ;)). Inmiddels heb ik wel op een forum geleerd dat niet iedereen makkelijk te overtuigen is (ook wel weer interessant). Dus schrijf ik wel vaak een reply op een reactie (lucht op), maar post ik hem niet (geen ellenlange herhaling van zetten). Dat zouden er meer moeten doen! :p
 
  • Like
Reactions: JanG007
Ach, het woord “gratis” brengt bij sommige mensen een hele nare kant naar boven, zie de actie van een MediaMarkt eerder dit jaar met het weggeven van gratis oordopjes. Sommige mensen uit onze maatschappij moeten zich dan blijkbaar als Neanderthalers gaan gedragen, geen compliment voor de Neanderthaler btw.

Voor wat deze laadpaalkaper betreft. Dit zijn de sneue figuurtjes. Type patjakker, dik doen voor de buitenwereld, maar leeg van binnen. Beetje hetzelfde volk wat bij de Sligro alle schaaltjes op nast en moeilijk gaat zitten kijken naar de goedkoopste rosé bubbel bocht (of nog erger van die bocht champagne die je met een ijsblokje moet serveren). Waarschijnlijk ook het type die kiloknaller wijndozen van deze en andere Duitse supermarkten halen om ze om te gieten in duurdere flesjes. (heb vroeger in een groentezaak gewerkt vlakbij zo’n Duitse grootgrutter, in een vrij elitair dorp. Heb gekke dingen gezien ;) )

oplossing voor de laadpaalkaper. Stroom eraf, kabel eruit en weg laten slepen.
Langer dan 3 kwartier hoef je er niet te staan.


Tarief realtime aanpassen naar €10 per kwh als hij aan het laden is ;)
 
Status
Not open for further replies.