Maarten v R
Member
Iemand nog een tip voor een APK keurstation in Groningen (stad) die gewend is met Tesla's te werken?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hai Gaston,Kent iemand een goed APK keuringsstation in de regio Twente?
Dus met uitgebreide ervaring met Tesla's en de Model X in het bijzonder?
Mijn Model X moet binnen 1 maand voor het eerst naar de APK. Chassisnummer weet ik te vinden, maar ik wil gepruts met opkrikken vermijden, dus daarom zoek ik een APK keuringsstation met ervaring met Tesla's.
Dank voor een goede tip!
ik had uiteindelijk besloten om naar Broekhuis BMW in Enschede te gaan, vanuit de gedachte dat ze inmiddels ruime ervaring hebben opgedaan met de APK voor de electrische BMW i3.Hai Gaston,
Moet binnenkort ook voor de APK met mijn Model X en woon in Enschede. Een goed adres gevonden in de regio voor de APK?
MvG Marcel
Ah bij Boekhuis BMW Enschede, waar BMW i3 in brand vloog door ondeugdelijk stopcontact meen ik Zat zelf te denken naar RDW in Almelo te gaan, hopelijk hebben ze daar al ervaring, wel iets duurder of naar Harrie Arendsen in Hengelo waar ik onze Volvo in onderhoud heb, twijfel nog.ik had uiteindelijk besloten om naar Broekhuis BMW in Enschede te gaan, vanuit de gedachte dat ze inmiddels ruime ervaring hebben opgedaan met de APK voor de electrische BMW i3.
Ik ben goed geholpen, maar de monteur vond het wel een beetje spannend allemaal, met zo'n bijzondere Tesla. Ik was er de hele tijd bij, dus ik kon een beetje meehelpen. De monteur was zichtbaar blij dat de auto niet werd ingeloot voor de APK steekproef.
Nog even een update. Ben vandaag bij RDW geweest voor APK. Ging allemaal goed en aardige mensen. Ze hadden nog bijna geen Tesla's gekeurd dus allemaal een beetje onwennig en zelf geholpen bij de verschillende zaken. Stukje opkrikken van de achterkant vanuit smeerput was nog een dingetje. Hebben hem uiteindelijk onder de trekhaak opgekrikt (?). Verder geen VIN in chassis balk hoeven laten zien, dus klepje in dorpel hoefde er gelukkig niet af.Ah bij Boekhuis BMW Enschede, waar BMW i3 in brand vloog door ondeugdelijk stopcontact meen ik Zat zelf te denken naar RDW in Almelo te gaan, hopelijk hebben ze daar al ervaring, wel iets duurder of naar Harrie Arendsen in Hengelo waar ik onze Volvo in onderhoud heb, twijfel nog.
Had handleiding op IPad al laten zien voor krik punten, maar de arm van de krik in de smeerput was niet breed genoeg om deze punten te bereiken achter. Weet niet precies waar ze deze normaal plaatsen achter.Waarom niet gewoon opgekrikt op 1 of 2 van de 4 bekende markeerpunten, zoals die duidelijk in de handleiding te zien zijn?
Hey Maarten, waar heb je hem laten keuren als ik vragen mag en was het een positieve ervaring?Iemand nog een tip voor een APK keurstation in Groningen (stad) die gewend is met Tesla's te werken?
Beetje afhankelijk van of alleen de onderste draagarmen vervangen moeten worden of dat de bovenste gelijk meegenomen worden.Zojuist APK afkeur op teveel speling in de fusee kogel links boven. Ik dacht begrepen te hebben dat dan de draagarm(en?) vervangen moet worden. Klopt dat? En zo ja; wat zijn de te verwachten kosten bij Tesla/3e partij?
Hoeveel kilometer?Zojuist APK afkeur op teveel speling in de fusee kogel links boven. Ik dacht begrepen te hebben dat dan de draagarm(en?) vervangen moet worden. Klopt dat? En zo ja; wat zijn de te verwachten kosten bij Tesla/3e partij?
Hier schrok ik wel wat van. Heb nu een raming van Tesla voor alleen linksboven van 450,- incl. dat lijkt me netjes.Beetje afhankelijk van of alleen de onderste draagarmen vervangen moeten worden of dat de bovenste gelijk meegenomen worden.
enige tijd geleden is richtlijn circa 2500 euro of 3250 euro. Met de huidige inflatie kan het goed wat meer zijn.
Aangezien jij al aangeeft de fusee kogel links boven, is de vraag of je de onderste draagarmen ook gelijk vervangt.