Beste (toekomstige) Tesla eigenaren,
Ik ben sinds 13 december 2013 een gelukkige eigenaar van een parelmoer witte P85. Afgezien het feit dat ik (door eigen schuld) niet heb kunnen genieten van de mia/vamil regeling wil ik jullie meedelen dat ik echt waanzinnig tevreden ben over deze auto en de service van Tesla.
De eerste 5 maanden heb ik de auto niet bij huis kunnen laden, maar na talloze onzinnige vergaderingen met mijn VVE heb ik sinds enkele maanden nu eindelijk een eenvoudige 16A rode stekker hangen bij mijn eigen parkeerplaats waar ik dagelijks de auto mee oplaad. Misschien niet zo veilig als een echt laadpunt, maar ik ben er tevreden mee.
De auto heeft mij tot aan 16 augustus geen moment in de steek gelaten. Maar uitgerekend op deze dag, een dag dat er zo'n 30 familie leden op mij en de Tesla stonden te wachten vanwege een familie weekend ergens in the middle of nowhere op een boerderij in Overijssel, kreeg ik tijdens het rijden (9km van bestemming) plotseling allerlei enge meldingen in het scherm. Om een lang verhaal kort te maken, dit was het inmiddels beruchte 12V batterij probleempje, rijden was niet meer mogelijk. Na een lang telefoongesprek met Tesla service, en talloze resets, zat er niets anders op dan wachten op een oplegger die de auto zou ophalen.
Omdat al mijn familie leden enorm zin hadden om nou eens te zien wat zo'n Tesla was, en hoe het rijd, was het natuurlijk redelijke kl*te om nu ineens te moeten opbellen om te zeggen dat de auto ermee ophield en nu moest wachten op vervangend vervoer. Ik had het verhaal uitgelegd tegen de zeer vriendelijke dame van Tesla, en deze heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat niet alleen de auto werd opgehaald, maar ik kreeg tevens een volledige uitgeruste en opgeladen demo P85 mee om alsnog de familie te kunnen laten zien hoe waanzinnig het is om een Tesla te rijden.
Gelukkig was ik redelijk dichtbij bestemming en werd ik tijdens het wachten opgehaald door een familielid. De oplegger kwam na 2.5 uur aanzetten bij mijn bestemming, de loaner afgeladen en vervolgens heeft (de ook zeer vriendelijke) chauffeur van dit bedrijf samen met mij mijn Tesla opgehaald. Het hele lullige van het verhaal is, we kwamen weer bij de auto aan en hij deed het weer, geen meldingen, niets meer , maar toch maar meegenomen, omdat ik dit natuurlijk niet weer wil hebben.
Helaas werd de volgende dag van mijn familie weekend abrupt beëindigt voor mij omdat mijn oma in Servië ernstig ziek werd. Snel heen gescheurd met een andere diesel auto en 4 dagen gebleven en weer terug. Omdat ik nieuwsgierig was naar mijn auto belde ik bij terugkomst eens op naar Tesla Tilburg omdat ik wilde weten of ze al iets hadden gevonden. Dit was niet het geval en omdat ik een geweldige loaner had was er (tenminste voor mij) geen haast bij.
Na nog eens een dikke week te hebben rondgereden in deze loaner werd ik gisteren gebeld door Tesla met de mededeling dat mijn gehele batterij is vervangen voor een nieuwe, en dat de Tesla klaar is voor transport.
Ik heb zojuist mijn Tesla terug gekregen, ik kan niet anders zeggen, Tesla is een geweldig bedrijf met een uitmuntende service. Ze hebben er daadwerkelijk alles aan gedaan om mij zo tevreden mogelijk te houden, en het minste wat ik kon doen is mijn ervaring over mijn auto en de service met jullie en misschien andere toekomstige eigenaren te delen.
Conclusie:
Na bijna 27.000 km en tot nu toe 1 voorval ben ik heel erg tevreden over de auto. En wat betreft de actieradius, helemaal top. Ik wist van te voren natuurlijk wel dat ik met mijn rechtervoet nooit 400km ga halen, maar met een gemiddeld verbruik van rond de 280 wh/km kan ik alsnog ruim mijn dagelijkse kilometers halen. Al met al raad ik deze auto echt iedereen aan, maar zodra mensen noodzakelijk minimaal 250 km per dag moeten rijden en dezelfde zware rechtervoet als ik hebben, dan zou ik deze auto niet aanraden. Maar ook dit zou geen gigantisch probleem hoeven zijn, mede door de pas geopende supercharger in Zwolle.
Ik ben sinds 13 december 2013 een gelukkige eigenaar van een parelmoer witte P85. Afgezien het feit dat ik (door eigen schuld) niet heb kunnen genieten van de mia/vamil regeling wil ik jullie meedelen dat ik echt waanzinnig tevreden ben over deze auto en de service van Tesla.
De eerste 5 maanden heb ik de auto niet bij huis kunnen laden, maar na talloze onzinnige vergaderingen met mijn VVE heb ik sinds enkele maanden nu eindelijk een eenvoudige 16A rode stekker hangen bij mijn eigen parkeerplaats waar ik dagelijks de auto mee oplaad. Misschien niet zo veilig als een echt laadpunt, maar ik ben er tevreden mee.
De auto heeft mij tot aan 16 augustus geen moment in de steek gelaten. Maar uitgerekend op deze dag, een dag dat er zo'n 30 familie leden op mij en de Tesla stonden te wachten vanwege een familie weekend ergens in the middle of nowhere op een boerderij in Overijssel, kreeg ik tijdens het rijden (9km van bestemming) plotseling allerlei enge meldingen in het scherm. Om een lang verhaal kort te maken, dit was het inmiddels beruchte 12V batterij probleempje, rijden was niet meer mogelijk. Na een lang telefoongesprek met Tesla service, en talloze resets, zat er niets anders op dan wachten op een oplegger die de auto zou ophalen.
Omdat al mijn familie leden enorm zin hadden om nou eens te zien wat zo'n Tesla was, en hoe het rijd, was het natuurlijk redelijke kl*te om nu ineens te moeten opbellen om te zeggen dat de auto ermee ophield en nu moest wachten op vervangend vervoer. Ik had het verhaal uitgelegd tegen de zeer vriendelijke dame van Tesla, en deze heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat niet alleen de auto werd opgehaald, maar ik kreeg tevens een volledige uitgeruste en opgeladen demo P85 mee om alsnog de familie te kunnen laten zien hoe waanzinnig het is om een Tesla te rijden.
Gelukkig was ik redelijk dichtbij bestemming en werd ik tijdens het wachten opgehaald door een familielid. De oplegger kwam na 2.5 uur aanzetten bij mijn bestemming, de loaner afgeladen en vervolgens heeft (de ook zeer vriendelijke) chauffeur van dit bedrijf samen met mij mijn Tesla opgehaald. Het hele lullige van het verhaal is, we kwamen weer bij de auto aan en hij deed het weer, geen meldingen, niets meer , maar toch maar meegenomen, omdat ik dit natuurlijk niet weer wil hebben.
Helaas werd de volgende dag van mijn familie weekend abrupt beëindigt voor mij omdat mijn oma in Servië ernstig ziek werd. Snel heen gescheurd met een andere diesel auto en 4 dagen gebleven en weer terug. Omdat ik nieuwsgierig was naar mijn auto belde ik bij terugkomst eens op naar Tesla Tilburg omdat ik wilde weten of ze al iets hadden gevonden. Dit was niet het geval en omdat ik een geweldige loaner had was er (tenminste voor mij) geen haast bij.
Na nog eens een dikke week te hebben rondgereden in deze loaner werd ik gisteren gebeld door Tesla met de mededeling dat mijn gehele batterij is vervangen voor een nieuwe, en dat de Tesla klaar is voor transport.
Ik heb zojuist mijn Tesla terug gekregen, ik kan niet anders zeggen, Tesla is een geweldig bedrijf met een uitmuntende service. Ze hebben er daadwerkelijk alles aan gedaan om mij zo tevreden mogelijk te houden, en het minste wat ik kon doen is mijn ervaring over mijn auto en de service met jullie en misschien andere toekomstige eigenaren te delen.
Conclusie:
Na bijna 27.000 km en tot nu toe 1 voorval ben ik heel erg tevreden over de auto. En wat betreft de actieradius, helemaal top. Ik wist van te voren natuurlijk wel dat ik met mijn rechtervoet nooit 400km ga halen, maar met een gemiddeld verbruik van rond de 280 wh/km kan ik alsnog ruim mijn dagelijkse kilometers halen. Al met al raad ik deze auto echt iedereen aan, maar zodra mensen noodzakelijk minimaal 250 km per dag moeten rijden en dezelfde zware rechtervoet als ik hebben, dan zou ik deze auto niet aanraden. Maar ook dit zou geen gigantisch probleem hoeven zijn, mede door de pas geopende supercharger in Zwolle.
Last edited: