You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Goede vergelijking maar ik ben eerder van een 3 serie naar de tesla getrokken door de fiscale voordelen. Mijn model X is in de lease zelfs iets goedkoper.Een BMW 7 serie kost 95k+ Als je die tegen een instap Tesla 100D afzet die 110k kost dan betaal je in 2019 voor de BWM7 nog steeds 5700 meer bijtelling. Je hebt ook geen MIA van 26%, en MRB vrijstelling dus dan ben je met een Tesla nog steeds behoorlijk voordeliger uit.
Een BMW 5 serie kost 55K+. Laten we die dan afzetten tegen een instap Model S 75kWh die 87k kost. Je betaald voor die BMW dan 2000 meer bijtelling per jaar.
Het is voor die groepen 1 en 2 een stuk minder aantrekkelijk geworden maar de Model S kan daar nog prima mee in de strijd lijkt me.
QED: als een MX iets goedkoper is dan een BMW3 dan is de Nederlandse overheid inderdaad misschien iets te gul met het aanmoedigen van EV's.Goede vergelijking maar ik ben eerder van een 3 serie naar de tesla getrokken door de fiscale voordelen. Mijn model X is in de lease zelfs iets goedkoper.
Ik zou zeggen vergelijk de Nederlandse prijs van een BMW 3 serie eens met de Belgische. Kijk dan eens naar de bijtelling die ook nog geld over diverse belastingen. De Nederlandse overheid ontmoedigt autorijden in zijn geheel!QED: als een MX iets goedkoper is dan een BMW3 dan is de Nederlandse overheid inderdaad misschien iets te gul met het aanmoedigen van EV's.
hahaha, zijn jullie allemaal nu echt van plan om weer in een ICE te gaan zitten? Hoe hypocriet kun je zijn, 4 jaar geleden allemaal fijn aan de wereld tonen hoe goed bezig je bent, maar nu mag dat allemaal weer overboord en blijkt het toch om de centen te gaan...
Toe maar, ga maar eens een weekje in zo'n ICE zitten en zelf benzine/diesel tanken en helemaal zelf de hele weg lang die auto besturen, es kijken hoe jullie met spijt terugdenken aan je Tesla.
Ow en vergeet het niet aan je kinderen uit te leggen...
Of vertel me dat jullie alleen maar wat aan het trollen zijn in de hoop dat een slapend ambtenaartje deze posts serieus neemt...
Volgens mij zit er nog steeds geen BPM op 100% batterij EV voertuigen. Laat de mensen van die afdeling a.u.b. rustig verder slapen....
Vergeet niet dat de bijtelling gebeurt over een enorm bedrag dat je ook al hebt moeten betalen. Meer dan een ton voor de auto. Veel meer dan ooit voor een auto betaald en dan ook nog eens veel extra BPM over een bedrag dat je eigenlijk niet eens voor een EV over hebt maar je geen alternatief hebt.
...
Volgens mij zit er nog steeds geen BPM op 100% batterij EV voertuigen. Laat de mensen van die afdeling a.u.b. rustig verder slapen.
Ik zou wel eens willen weten uit welke auto's, in welke prijsklasse, de Tesla rijders komen.
Roadtrip plannen..Net een email van Tesla. (Sales) Met de informatie over de 22% bijtelling na 50.000 voor 2019. En dat ze nu nog levering in 2018 kunnen garanderen. Dus als ik nog een Tesla in 4% wil kopen is het verstandig dat ik dat binnenkort ga doen.. Hulpvol maar ook Sales. Binnenkort maar eens bij Tesla langs voor een praatje..
BPM wordt afgebouwd. Maar los daarvan, is de boodschap nog steeds niet duidelijk? Ik zou wel eens willen weten uit welke auto's, in welke prijsklasse, de Tesla rijders komen. Uit mijn omgeving weet ik dat dat bijna allemaal auto's zijn die de helft kostten van wat de Tesla kost. Voor hen betekende de overstap een dubbel zo grote investering, voor het goede doel, en dat wordt op een paar manieren wat gecompenseerd. Maar het moet wel eerst op tafel gelegd worden.
Nu vervalt de belangrijkste tegemoetkoming waardoor de drempel wel heel hoog ligt. Normaals, ik zit nog 4,5 jaar veilig maar heb niet echt argumenten meer om een collega in een Tesla te praten, Hoe fijn de testdrive ook was.
No way! Ik zoek een voordelige manier, maar nooit meer zal ik een ICE rijden.hahaha, zijn jullie allemaal nu echt van plan om weer in een ICE te gaan zitten? Hoe hypocriet kun je zijn, 4 jaar geleden allemaal fijn aan de wereld tonen hoe goed bezig je bent, maar nu mag dat allemaal weer overboord en blijkt het toch om de centen te gaan...
Toe maar, ga maar eens een weekje in zo'n ICE zitten en zelf benzine/diesel tanken en helemaal zelf de hele weg lang die auto besturen, es kijken hoe jullie met spijt terugdenken aan je Tesla.
Ow en vergeet het niet aan je kinderen uit te leggen...
Of vertel me dat jullie alleen maar wat aan het trollen zijn in de hoop dat een slapend ambtenaartje deze posts serieus neemt...
No way! Ik zoek een voordelige manier, maar nooit meer zal ik een ICE rijden.
Ik vind het serieus een schande en idd hypocriet als iemand uit een S omwille van de bijtelling dan maar weer een ICE gaat rijden.
Als het te duur wordt kan ik dat snappen, maar naast Tesla zijn er bijv ook de 40/60kWh Leaf
Volstrekt mee eens. Al dat korte termijn, slechts financieel gedreven denken, is uiteindelijk in feite een van de belangrijkste oorzaken van de klimaatontwikkelingen. Het gaat in dit forum vrijwel alleen en altijd over financieel rendement als er discussie is over investeren in zonnepanelen, energie-neutraal wonen, wind of een EV... CO2 rendement is op de langere termijn voor iedereen (en dus ook voor je kinderen) veel relevanter. Dit was voor mij in 2013 de reden om veel meer geld aan een auto uit te geven dan ik ooit heb gedaan en voldoende panelen neer te leggen zodat ik ook zeker weet dat wat ik verbruik ook (rekenkundig) schoon wordt opgewekt. Ook voor ons voor het dagelijkse vervoer nooit meer een ICE.
Het zou me niks verbazen als de tegenstelling bij mij het grootst is. De drie jaren voorafgaand aan de Tesla reed ik 50.000km per jaar in een Saxo 1.4 met airco uit 1997 met een nieuwe LPG-G3-installatie. De 13 jaar oude Saxo had ik gekocht voor nog geen €1.000, vervolgens alle slijtage-delen vernieuwd, en de LPG-installatie laten aanbrengen. Totaal kostte de Saxo me daarmee ongeveer €3.500 "investering" en vervolgens alleen een beetje wegenbelasting, verzekering, en natuurlijk brandstof (ongeveer €3.500 per jaar). Ongeveer een dubbeltje per km all-in.Ik zou wel eens willen weten uit welke auto's, in welke prijsklasse, de Tesla rijders komen. Uit mijn omgeving weet ik dat dat bijna allemaal auto's zijn die de helft kostten van wat de Tesla kost. Voor hen betekende de overstap een dubbel zo grote investering, voor het goede doel, en dat wordt op een paar manieren wat gecompenseerd. Maar het moet wel eerst op tafel gelegd worden.