Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

ams-zevenaar-wilnsdorf-hirschberg-heilbronn

This site may earn commission on affiliate links.

ErnstT

Active Member
Apr 30, 2014
1,830
898
amsterdam
donderdag maar eens een roadtripje naar HQ in Heilbronn (17km voorbij Bad Rappenau) langs deze SuCs. Wie helpt me een beetje op weg me praktijkervaring?

Hoe betrouwbaar is de EVtripplanner die ik met de speed multiplier van 1,2 heb ingesteld?

door de bank genomen, hoeveel laadtijd ben je kwijt in Zevenaar 170km rated bijladen tot >90%?
Kan je met >90% charge beetje doorrijden tot Wilnsdorf?
daar moet ik van bijna leeg voor 246km rated bijladen om in Hirschberg te geraken, wat is een realistische laadtijd?
en in Hirschberg heb ik nog 115km rated nodig om de eindbestemming te halen.
In welke van deze gelegenheden kan je een beetje lekker lunchen trouwens?

In 9 maanden tijd is onze Tesla Nederland nog niet uitgeweest en de SuC Oosterhout pas 2x bezocht. Het wordt dus wel eens tijd om het echte SuC rijden uit te proberen. Maar niet door als een slak over de Autobahn te rijden natuurlijk...
 
donderdag maar eens een roadtripje naar HQ in Heilbronn (17km voorbij Bad Rappenau) langs deze SuCs. Wie helpt me een beetje op weg me praktijkervaring?

1) Hoe betrouwbaar is de EVtripplanner die ik met de speed multiplier van 1,2 heb ingesteld?

2) door de bank genomen, hoeveel laadtijd ben je kwijt in Zevenaar 170km rated bijladen tot >90%?
3)Kan je met >90% charge beetje doorrijden tot Wilnsdorf?
4)daar moet ik van bijna leeg voor 246km rated bijladen om in Hirschberg te geraken, wat is een realistische laadtijd?
5)en in Hirschberg heb ik nog 115km rated nodig om de eindbestemming te halen.
6)In welke van deze gelegenheden kan je een beetje lekker lunchen trouwens?

In 9 maanden tijd is onze Tesla Nederland nog niet uitgeweest en de SuC Oosterhout pas 2x bezocht. Het wordt dus wel eens tijd om het echte SuC rijden uit te proberen. Maar niet door als een slak over de Autobahn te rijden natuurlijk...

Eerste tip, zet hem op typical. Rated is hooguit in de zomer bij hoge temperaturen en een fluwelen rechter voet enigszins haalbaar maar normaal gesproken nutteloos. Typica is iets realistischer maar ook daar geldt dat je het rustig aan moet doen. Is gebaseerd op verbruik van rond 200 wH/km. Trip energy predictor is nog iets realistischer. Daar kun je gerust wachten tot er een 20 % rest wordt aangegeven en dan is het zeer goed haalbaar.

1) Die ken ik niet. Ik kijk gewoon naar de navigatie en vooraf op Supercharger Trip die ik op iPhone heb staan. Is erg handig om even een overzicht te hebben.

2) Reken op een drie kwartier, op het eind gaat het langzamer. Ik zou hem namelijk wel de tijd geven, zie 3.

3) Dat traject altijd uitkijken, laatste 80 km van de 230 zijn verraderlijk i.v.m. klimmen en dalen. Wilnsdorf ligt meer dan 400 meter hoog. Dit heeft al enkelen opgebroken.

4) Niet doen, even kort bijladen en dan fluitend naar Neuberg (110 km) en daar weer even snel een bakkie doen en dan door naar Hirschberg (100 km)

5) dat moet geen probleem zijn

6) Bij Neuberg heb je naast de bekende hamburgers ook een restaurant maar ben daar nog niet binnen geweest.

De rest zal ook geen probleem zijn. Mijn ervaring van vorige week is dat je beter een extra stop kunt inlassen voor een beetje bijladen en dan weer flink kunnen doorrijden dan lang laden en dan daarmee door rustig te rijden een eind weg willen komen. Dat hoeft gelukkig niet meer met de dichtheid van nu.

image1.PNG
 
bedankt Hans!

Neuberg had ik nog niet aan gedacht.. en die hoogteverschillen, niets gewend hier in het polderlandschap!


Eerste tip, zet hem op typical. Rated is hooguit in de zomer bij hoge temperaturen en een fluwelen rechter voet enigszins haalbaar maar normaal gesproken nutteloos. Typica is iets realistischer maar ook daar geldt dat je het rustig aan moet doen. Is gebaseerd op verbruik van rond 200 wH/km. Trip energy predictor is nog iets realistischer. Daar kun je gerust wachten tot er een 20 % rest wordt aangegeven en dan is het zeer goed haalbaar.

1) Die ken ik niet. Ik kijk gewoon naar de navigatie en vooraf op Supercharger Trip die ik op iPhone heb staan. Is erg handig om even een overzicht te hebben.

2) Reken op een drie kwartier, op het eind gaat het langzamer. Ik zou hem namelijk wel de tijd geven, zie 3.

3) Dat traject altijd uitkijken, laatste 80 km van de 230 zijn verraderlijk i.v.m. klimmen en dalen. Wilnsdorf ligt meer dan 400 meter hoog. Dit heeft al enkelen opgebroken.

4) Niet doen, even kort bijladen en dan fluitend naar Neuberg (110 km) en daar weer even snel een bakkie doen en dan door naar Hirschberg (100 km)

5) dat moet geen probleem zijn

6) Bij Neuberg heb je naast de bekende hamburgers ook een restaurant maar ben daar nog niet binnen geweest.

De rest zal ook geen probleem zijn. Mijn ervaring van vorige week is dat je beter een extra stop kunt inlassen voor een beetje bijladen en dan weer flink kunnen doorrijden dan lang laden en dan daarmee door rustig te rijden een eind weg willen komen. Dat hoeft gelukkig niet meer met de dichtheid van nu.

View attachment 72782
 
Nou heb ik weinig verstand van apps bouwen. Weet ook dat Apple n flink stuk van de omzet inpikt. Dat gezegd hebbende. 50 euro voor n app? Ik zie ruimte voor concurrentie.. Hier op t forum zo n stuk of 100 actieve beta testers te vinden 

Het gekke is dat het wel die app is maar dat ik er no way zo'n bedrag voor betaald heb. Het is wel aardig maar dat bedrag niet waard. Misschien omdat ik er redelijk vroeg bij was dat ik gewoon mee ge-update ben? Ik weet niet of ik er iets voor betaald heb maar voor mij ligt de grens zo op een euro of 4 tot 5.
 
Wij gaan in maart voor het eerst met de Tesla Nederland uit, naar Zugspits Arena in Oostenrijk. Zeg maar de andere kant van de berg in Garmisch Partenkirchen. Ik heb nog niet echt suc route bestudeerd, maar zie er wel tegenop om met 110 op de autobahn te rijden en hoop dat ik toch 130-150 kan doen? Verder rijd ik graag over Siegen. De 45 is altijd een rustige route, nu nog het lijstje suc's maken. Tips welkom. Oh ja die app had ik bijna direct gekocht, maar inderdaad is 49,95 wel gelijk de duurste app die ik dan in 6 jaar gekocht heb. Dit moet toch gewoon in de Tesla kunnen met al die realtime rekenkracht en 17" scherm. Tussenstops instellen in de nav, kan dit eigenlijk wel?
 
Wij gaan in maart voor het eerst met de Tesla Nederland uit, naar Zugspits Arena in Oostenrijk. Zeg maar de andere kant van de berg in Garmisch Partenkirchen. Ik heb nog niet echt suc route bestudeerd, maar zie er wel tegenop om met 110 op de autobahn te rijden en hoop dat ik toch 130-150 kan doen? Verder rijd ik graag over Siegen. De 45 is altijd een rustige route, nu nog het lijstje suc's maken. Tips welkom. Oh ja die app had ik bijna direct gekocht, maar inderdaad is 49,95 wel gelijk de duurste app die ik dan in 6 jaar gekocht heb. Dit moet toch gewoon in de Tesla kunnen met al die realtime rekenkracht en 17" scherm. Tussenstops instellen in de nav, kan dit eigenlijk wel?

Die route is geen enkel probleem meer. Wanneer ik gewoon de macbook gebruik kijk ik op supercharge.info en daar kun je ook uitstekend een route plannen. En op een gegeven moment, als je een paar keer op reis bent geweest, heb je ze ook wel in je hoofd. Overigens verwacht ik, maar kan dat nergens op baseren, dat een volgende update meer mogelijkheden voor planning via SuC's zal gaan geven.

Ik zou die app voor die prijs zelf niet kopen.
 
Die route is geen enkel probleem meer. Wanneer ik gewoon de macbook gebruik kijk ik op supercharge.info en daar kun je ook uitstekend een route plannen. En op een gegeven moment, als je een paar keer op reis bent geweest, heb je ze ook wel in je hoofd. Overigens verwacht ik, maar kan dat nergens op baseren, dat een volgende update meer mogelijkheden voor planning via SuC's zal gaan geven.

Ik zou die app voor die prijs zelf niet kopen.

Hans bedankt. Ik had al 2 opties (met en zonder Wilnisdorf) op de iPad gevonden via supercharge.info. Eens kijken hoe hard je kan zonder langer te laden dan nodig. Ik hoop toch zeker 130 km/u en 280w/k. Goede tip om de 6.1 percentage via navigatie te gebruiken met marge naar volgende suc.
 
let op tijdens het trip tussen Zevenaar en Wilnsdorf... ik heb nu al twee Tesla's door de ADAC afgeleverd zien worden bij Wilnsdorf omdat men toch:

* niet gegoeg geladen had in Zevenaar;

* te hard gereden op de Autobahn;

* geen notie had dat bij koud weer het verbruik hoger is;

* niet gedacht had dat de laatste heuvels voor Wilnsdorf wat stijler waren.



kijk voor een schatting voor wat je nodig hebt aan lading ook op de bekende website:

Tesla | Home


en klik daarop menu: hoogte