Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het grote "Ik heb het net niet gehaald" topic

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vond niet meteen een topic om de rode-kaken-momenten te delen.

Dus steek ik van wal, na 25 dagen ownership en 4700 km's was het zo ver:

16062738555_4c5110181f_b.jpg


Afstand tot bestemming: 3 km
Oplossing: 50m geduwd tot dichtste woning en daar vriendelijk gevraagd om een uurtje te mogen laden. Ondertussen werden we opgepikt en zijn we iets gaan eten. No stress :smile:
 
Ik vond niet meteen een topic om de rode-kaken-momenten te delen.

Dus steek ik van wal, na 25 dagen ownership en 4700 km's was het zo ver:

16062738555_4c5110181f_b.jpg


Afstand tot bestemming: 3 km
Oplossing: 50m geduwd tot dichtste woning en daar vriendelijk gevraagd om een uurtje te mogen laden. Ondertussen werden we opgepikt en zijn we iets gaan eten. No stress :smile:
Tsja daar heb je het grote voordeel van een EV wel te pakken... Met je benzinekannetje naar het dichtstbijzijnde huis lopen pakt meestal toch heel anders uit...
 
Ik vond niet meteen een topic om de rode-kaken-momenten te delen.

Dus steek ik van wal, na 25 dagen ownership en 4700 km's was het zo ver:

16062738555_4c5110181f_b.jpg


Afstand tot bestemming: 3 km
Oplossing: 50m geduwd tot dichtste woning en daar vriendelijk gevraagd om een uurtje te mogen laden. Ondertussen werden we opgepikt en zijn we iets gaan eten. No stress :smile:

En wat was de reactie van die mensen? Heb je ze moeten overtuigen om wat stroom te "lenen"? ;-)
 
Zie hier toch een voordeel van Vehicle-to-Grid (V2G) techiek in.
Want dan kan een andere Tesla/EV aan de lege auto gekoppeld worden en als laadstation fungeren. Ik heb het eerder al eens 'buddy loading' genoemd.
Of misschien moet Tesla eerst voorzichtig met Tesla-to-Tesla (T2T) techniek beginnen en is dat de opmaat naar meer algemene Vehicle-to-Vehicle (V2V) technologie.
 
Zie hier toch een voordeel van Vehicle-to-Grid (V2G) techiek in.
Want dan kan een andere Tesla/EV aan de lege auto gekoppeld worden en als laadstation fungeren. Ik heb het eerder al eens 'buddy loading' genoemd.
Of misschien moet Tesla eerst voorzichtig met Tesla-to-Tesla (T2T) techniek beginnen en is dat de opmaat naar meer algemene Vehicle-to-Vehicle (V2V) technologie.

Hmmm 2 Tesla's aan elkaar koppelen - wat voor laadsnelheid zou dan mogelijk zijn ? Moet een pak sneller zijn dan aan eender welk oplaadpunt op een SuC na mijn inziens...
 
Zie hier toch een voordeel van Vehicle-to-Grid (V2G) techiek in.
Want dan kan een andere Tesla/EV aan de lege auto gekoppeld worden en als laadstation fungeren. Ik heb het eerder al eens 'buddy loading' genoemd.
Of misschien moet Tesla eerst voorzichtig met Tesla-to-Tesla (T2T) techniek beginnen en is dat de opmaat naar meer algemene Vehicle-to-Vehicle (V2V) technologie.

Vraag eens aan Elon wat zijn plannen op dat gebied zijn ;)
 
Ja, ja. Ik was erbij en hoorde het met gekrulde tenen aan.
Jammer dat die paar zeloten het item V2G in de verkeerde hoek hebben geplaatst.

Beetje offtopic:
Het enige probleem dat ik met V2G i.c.m. Tesla zie, is de calculerende consument die 'gratis' aan de SuC laadt en dit thuis teruglevert aan het net.
Daar moet met net iets slimmer laadinfrastructuur en een soort van kWh-administratie toch wel iets tegen te doen zijn?
Einde beetje offtopic.
 
:scared::scared::scared: en ik ken minimaal één Belgisch forumlid die bij het zien van die plaatjes spontaan hoofdpijn krijgt. Gras maaien met de S? Gaat te ver...
Maar goed, laten we maar weer on-topic gaan.
 
Last edited:
Kan dit 2 Tesla's aan elkaar hangen om te laden ?
Nee niet echt, de enige plek waar je stroom uit je accu kunt halen zijn de 12 volt klemmen achter de nose cone, de USB aansluitingen en de sigarettenaansteker aansluiting...

Enige opties die je hebt als je gestrand bent is de auto naar een laadpaal laten verplaatsen, of een generatortje ernaast zetten...
 
Nee niet echt, de enige plek waar je stroom uit je accu kunt halen zijn de 12 volt klemmen achter de nose cone, de USB aansluitingen en de sigarettenaansteker aansluiting...

Enige opties die je hebt als je gestrand bent is de auto naar een laadpaal laten verplaatsen, of een generatortje ernaast zetten...


Onderstaande info heb ik uit andere topics op dit forum:

De 12V aansluiting achter de nosecone is afgezekerd met 50A. Je hebt dan 600 Watt tot je beschikking voor een 12/230V sinus omvormer waar je de UMC weer op aan kunt sluiten.
Met een uur laden zou je dan 2 tot 3 km actieradius kunnen hebben.
Het vermogen van de DC-DC converter is 2500 Watt. Je zult de accu dus nooit leeg trekken (wel de auto aanzetten anders doet de DC-DC converter het waarschijnlijk niet en is de 12V accu heel snel leeg).

- - - Updated - - -

Zou slepen icm regen de accu niet kunnen laden? Officieel (volgens handleiding) mag het niet, maar bij de Leaf werkt het ook (zoals vincent everts ooit aantoonde).


100% zeker kan dit, het is hetzelfde als vanaf de berg naar beneden rijden. Zolang de 12V maar werkt en je kan de auto in Drive zetten is er volgens mij niets op tegen.

Voor degenen die het hilarische filmpje van Vincent Everts niet kennen: Crazy geniuses charge electric car by towing with pickup truck
 
100% zeker kan dit, het is hetzelfde als vanaf de berg naar beneden rijden. Zolang de 12V maar werkt en je kan de auto in Drive zetten is er volgens mij niets op tegen.

Voor degenen die het hilarische filmpje van Vincent Everts niet kennen: Crazy geniuses charge electric car by towing with pickup truck

Houd er wel rekening mee dat er dan 60kW remkracht plus massa auto aan het sleepoog hangt en je chassis probeert uit te rekken... Maar ik kan me voorstellen dat de ingenieurs bij Tesla hier wel rekening mee hebben gehouden.
Je zult wel een krachtige auto ervoor moeten hangen wil ie dat trekken zonder oververhitting.
 
Houd er wel rekening mee dat er dan 60kW remkracht plus massa auto aan het sleepoog hangt en je chassis probeert uit te rekken... Maar ik kan me voorstellen dat de ingenieurs bij Tesla hier wel rekening mee hebben gehouden.
Je zult wel een krachtige auto ervoor moeten hangen wil ie dat trekken zonder oververhitting.

heb een landrover defender staan, die klaart de klus wel.
 
Doet mij denken aan een opmerking die een collega van me laatst maakte. Hem leek het een goed idee om een aanhanger met aggregaat achter de Tesla te hangen. Gewoon met de UMC aansluiten en je rijdt schoon (want elektrisch) en hebt toch een flinke actieradius :D