Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wegmisbruikers

This site may earn commission on affiliate links.
In Nederland: wat een Aso!
In Italië: ik zie niet wat hier asociaal aan is, hij neemt toch gewoon de afslag?
Steken allebei hun pijl veel te vroeg uit en die laatste had dat busje ook nog even moeten inhalen dan had die helemaal geen hinder opgeleverd, veel meer is er niet een de hand dacht ik, beetje westers rijgedrag zegt de Noorderling…
 
Steken allebei hun pijl veel te vroeg uit en die laatste had dat busje ook nog even moeten inhalen dan had die helemaal geen hinder opgeleverd, veel meer is er niet een de hand dacht ik, beetje westers rijgedrag zegt de Noorderling…
Ik was er alleen wel opgeknald als ik niet snel naar links was uitgeweken. Want ik kan je verzekeren dat hij flink in de ankers ging.
Maar ja, dan moet je als 'Ollander niet in Zuid Italië gaan rijden...
 
  • Like
Reactions: T-Rob
Deze was in het stadje Forli, de buurt van Ravenna. Wie is er fout en waarom? Roept u maar.
Voor de zekerheid eerst op normale snelheid en daarna vertraagd voor dramatisch effect.
Ik zie niks fout gaan? Of bedoel je dat ze proberen twee rijstroken te maken waar er volgens de markering maar een is? Dat gebeurt in Nederland ook.

In het algemeen geldt in Italië één regel: alles is toegestaan zolang je de ander maar niet raakt. En als je met die instelling rijdt dan is het er heel erg prettig en ontspannen autorijden. Als je met de Nederlandse (of Duitse) instelling van "HIJ MAAKT EEN FOUT!!!!! TOETEREN!!!! ASO!!!!" gaat rijden dan is het heel erg vermoeiend daar.
 
Ik zie niks fout gaan? Of bedoel je dat ze proberen twee rijstroken te maken waar er volgens de markering maar een is? Dat gebeurt in Nederland ook.

In het algemeen geldt in Italië één regel: alles is toegestaan zolang je de ander maar niet raakt. En als je met die instelling rijdt dan is het er heel erg prettig en ontspannen autorijden. Als je met de Nederlandse (of Duitse) instelling van "HIJ MAAKT EEN FOUT!!!!! TOETEREN!!!! ASO!!!!" gaat rijden dan is het heel erg vermoeiend daar.
Je hebt duidelijk niet gezien wat er gebeurde. Misschien moet je nog een keer kijken. Het zijn gewoon twee stroken voor het kruispunt. Niks mis mee.
 
  • Funny
Reactions: Pascal-R
Iemand gaat heel hard door rood en raakt iemand die heel langzaam door groen gaat. Of andersom, ik kan de stoplicht kleuren van de betrokken partijen namelijk niet zien.
De kleuren van de verkeerslichten kunnen we helaas niet zien. Die auto op de voorrangsweg rijdt duidelijk veel te hard maar ik vermoed dat het witte autootje helemaal niet doorhad dat ze rood licht had. Want aan onze kant was het ook nog rood.
 
  • Like
Reactions: NielsA
Ben ik de enige die vind dat met een Tesla rijden andere mensen de drang geeft sneller op te trekken dan normaal? Ik merk dat dikwijls aan rode lichten of opritten oid. Ik rij geregeld nog met ons "camionettekke" daar ondervind ik dat helemaal niet mee.
Ik merk er niks van.

Ik ben wel altijd degene die het hardst optrekt 😅
 
  • Funny
Reactions: DamascuS75D
Volgende filmpje. Twee Mercedessen die graag de afrit willen nemen, maar liever niet tussen de gewone mensen in de rechterbaan rijden. De tweede knalde ik bijna achterop.
Het is overigens in Italië algemeen bekend dat verkeersregels niet gelden voor Napolitanen.
De zwarte ging veel te vroeg naar rechts.

De witte... niks mis mee.

Geen flauw idee waarom het rechter rijvak zo traag gaat.
 
De zwarte ging veel te vroeg naar rechts.

De witte... niks mis mee.

Geen flauw idee waarom het rechter rijvak zo traag gaat.
Gelukkig snijdt die witte niet dat vrachtwagentje waardoor die op de rem moet. Ook rijdt hij niet over de doorgetrokken streep om nog net de afrit te pakken. Daarbij snijdt hij ook niet die andere auto die al wel netjes de afrit aan het nemen was. Je hebt gelijk wooter, helemaal niks mis mee.
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Gelukkig snijdt die witte niet dat vrachtwagentje waardoor die op de rem moet. Ook rijdt hij niet over de doorgetrokken streep om nog net de afrit te pakken. Daarbij snijdt hij ook niet die andere auto die al wel netjes de afrit aan het nemen was. Je hebt gelijk wooter, helemaal niks mis mee.
Ja, perfect is anders, maar gaan slakken tussen iedereen die tegen mekaar zit te klitten op het rechtervak is ook geen oplossing.
 
Ja, perfect is anders, maar gaan slakken tussen iedereen die tegen mekaar zit te klitten op het rechtervak is ook geen oplossing.
Dit soort weggedrag is echt niet goed te praten……. Dat zo’n sukkel zichzelf in gevaar brengt is prima, maar meestal zijn anderen de dupe bij een ongeval.
Gewoon iets eerder snelheid minderen en op een normale manier uitvoegen en je bent niemand tot last. Dit soort mensen hoort niet op de weg, zelfs niet in Italië.
 
  • Like
Reactions: Emphyrio and Hbrink
Weer een filmpje uit de buurt van Napels. Dit is de Galleria Santa Maria di Pozzano tussen Meta en Castellammare di Stabia. Het is een vrij oude 5km lange tunnel met tweerichtingsverkeer waar, terecht, een maximum snelheid geldt van 40 km/u. Ik reed wel wat harder dan dat maar dat was voor een paar achterliggers duidelijk te langzaam.
Toch lief dat die ene man naar me zwaaide.
 
Dit soort weggedrag is echt niet goed te praten……. Dat zo’n sukkel zichzelf in gevaar brengt is prima, maar meestal zijn anderen de dupe bij een ongeval.
Gewoon iets eerder snelheid minderen en op een normale manier uitvoegen en je bent niemand tot last. Dit soort mensen hoort niet op de weg, zelfs niet in Italië.
Mensen die 70 rijden op de snelweg horen ook niet op de weg, maar ze zijn er ook.

Rij gewoon lekker vMax, ook op het rechtervak. En hou afstand. En gebruik de afrit om te vertragen, niet het rechter rijvak zelf.
 
  • Like
Reactions: PriOkkie
Mensen die 70 rijden op de snelweg horen ook niet op de weg, maar ze zijn er ook.
Waar kom je die nog tegen?
Sowieso heb ik geduld met ouderen die te traag rijden. Het is voor hen vaak nog de enige manier om mobiel te zijn en aan het maatschappelijk leven deel te nemen. Hopelijk wordt ik ook zo oud en blijf ik dan ook nog enigszins mobiel (zelfs al zal het wat trager zijn).
 
Mensen die 70 rijden op de snelweg horen ook niet op de weg, maar ze zijn er ook.

Rij gewoon lekker vMax, ook op het rechtervak. En hou afstand. En gebruik de afrit om te vertragen, niet het rechter rijvak zelf.
Bedenk wel dat vMax op het rechtervak is in heel veel gevallen slechts 80km/h is, vrachtverkeer mag nu eenmaal niet sneller. Als je dus wilt uitvoegen zoals op het filmpje te zien is, moet je je snelheid vroegtijdig aanpassen aan het verkeer op de rechterbaan.
 
  • Like
Reactions: Krisja
Weer een filmpje uit de buurt van Napels. Dit is de Galleria Santa Maria di Pozzano tussen Meta en Castellammare di Stabia. Het is een vrij oude 5km lange tunnel met tweerichtingsverkeer waar, terecht, een maximum snelheid geldt van 40 km/u. Ik reed wel wat harder dan dat maar dat was voor een paar achterliggers duidelijk te langzaam.
Toch lief dat die ene man naar me zwaaide.
Tegemoetkomende scooterrijder is bijna de sjaak, en de slimme inhalers zitten direct weer achter een langzame vrachtwagen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen op ongelukken!
 
  • Like
Reactions: pvkeep