Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
Van middag eerst vanuit de Beneluxtunnel richting Schiedam een zilver/grijze 85 gezien ( 4-SP*-*6 ) .
En nu in Rotterdam centrum een mooie zwarte aan het laden achter de Rabobank ( 5-xz*-*2 ).

image.jpg


Iemand van hier ?
 
Last edited:
Hey,
Dat is mijn vrouw die de kids naar school brengt. Nu met zwarte velgen (winterbanden) sinds 1 week.
Dus is eigenlijk iedere weekdag en steeds dezelfde uren :biggrin:. 1-gNf.

Aha, vandaar ;-)
Super voiture! :)

- - - Updated - - -

Ik sta nu bij SuC Zwolle bijna naast een andere zwarte S. Iemand van hier?

Ik denk dat ik je heb gezien (maar in het Mini'tje van m'n echtgenote).
Ik moet vaker in de buurt zijn (en overnacht in Van der Valk).
Vanaf maart kan ik je vergezellen ;-)
 
Inderdaad, ik denk dat wij de meest actieve forumleden wel gehad hebben...
Dat zijn er dus niet zoveel als je denkt, of in ieder geval ik dacht. Er zijn in de lage landen nu iets van 3.000 Model S'en geleverd. Daarvan is dus maar een fractie bekend met (laat staan actief op) TMC.
Zo kan ik bijna bij elk SuC bezoek nog wel uitleggen aan een andere eigenaar dat de laadstations in koppeltjes werken.

Als ik wat langer contact met eigenaren heb, is de afstel 'truc' met een papiertje tussen de doppen van de achterklep ook vaak nieuw voor hen.
 
Dat zijn er dus niet zoveel als je denkt, of in ieder geval ik dacht. Er zijn in de lage landen nu iets van 3.000 Model S'en geleverd. Daarvan is dus maar een fractie bekend met (laat staan actief op) TMC.
Zo kan ik bijna bij elk SuC bezoek nog wel uitleggen aan een andere eigenaar dat de laadstations in koppeltjes werken.

Als ik wat langer contact met eigenaren heb, is de afstel 'truc' met een papiertje tussen de doppen van de achterklep ook vaak nieuw voor hen.
Huh ? Leg eens uit aan een dummie aub ?
 
Huh ? Leg eens uit aan een dummie aub ?
om een iets behulpzamer antwoord te geven (daar is dit forum tenslotte ook voor): als je veel geluid hebt bij hoge snelheid, dan kan dat in sommige gevallen door een resonantie in de achterklep komen (pressure buffeting). De oplossing is om de achterklep beter af te stellen door aan de doppen te draaien die op de achterklep zitten. Door een papiertje (of een beetje water) op de zwarte vlakjes waar de achterklep op steunt te leggen kun je zien of alle doppen netjes aansluiten (afdruk in het water of je kunt het papiertje er niet tussenuit trekken) en de klep dus spelingsvrij dichtzit. Zo niet dan de niet aansluitende dop wat naar buiten draaien. Dat is het verhaal met het papiertje :)