Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
Ja dat groeten doe ik nu alleen als ik oogcontact krijg. Voel me anders wel een beetje voor aap staan [emoji16]. Ben zelf een aantal mensen met -S**- kenteken tegengekomen die zelf nooit op TMC zitten. Dat kan het 'gebrek' aan saamhorigheid verklaren [emoji6].
 
Hoe anders was het die eerste maanden na levering, het laatste kwartaal van 2013. Daar kon je op basis van kleur en locatie en de excelsheets die hier werden bijgehouden over de levering al een beetje voorspellen wie het was.

Sowieso een goede oude tijd. Mensen keken je nog na, bleven bij je auto staan of namen foto's. Nu zie ik nog wel eens een groepje schoolgaande jongens op de fiets rijden (vroeger succes gegarandeerd) die niet eens meer met hun ogen knipperen. Ik betrap me er nog wel eens op dat ik verbauwereerd ben dat ze niet eens kijken. Maar gisteren trouwens weer eens uitzondering, allemaal duimen omhoog. Keurige, welopgevoede jongens met smaak ;-) Maar goed, ik dwaal af.
 
Haha, de problemen van de eerste Tesla rijders :biggrin: Heren, neem van mij aan: het valt wel mee! Ik heb een aantal jaren veel met sportauto's gewerkt en sinds ik met de Model S werk valt het me op dat de reacties op die auto gelijk zijn aan de reacties die je op een Ferrari of Lamborghini krijgt (want laten we wel wezen, naar een Porsche kijkt niemand meer om, dus die slag heeft de Tesla sowieso al gewonnen).

Dus ach, er wordt wat minder gezwaaid, maar het blijft een bijzondere auto die zowel door rijders als niet-rijders wordt bewonderd. En ondanks dat de tijden van het 100% zwaai-succes voorbij zijn, blijft de hoeveelheid duimpjes erg hoog :wink:
 
Tip. Parkeer de auto eens in het centrum van een willekeurige stad in Frankrijk of Italië...aandacht verzekerd. Zelfs nog mensen die eerst alleen een "mooie" auto zien, vragen welk merk het is en daarna wie dat dan wel maakt..." Tesla?? nog nooit van gehoord"... Ik merkte het afgelopen zaterdag nog in Amsterdam.. Liep naar de geparkeerde auto toe en hoorde enkele italianen tegen elkaar praten over de auto -;)
 
Jongens en meisjes, als je gegarandeerd een groet terug wilt krijgen van een lotgenoot, dan moet je in een defender gaan rijden. Ik heb nog nooit meegemaakt dat daarin een groet niet wordt beantwoord!

Ik zag enige tijd geleden een Hummer door Amsterdam rijden. Die werd ook volop gegroet. Blijkbaar is daar de afspraak dat je dat met je middelvinger doet! :)
 
Ik zag enige tijd geleden een Hummer door Amsterdam rijden. Die werd ook volop gegroet. Blijkbaar is daar de afspraak dat je dat met je middelvinger doet! :)

Wel een klassieker inmiddels....

Ik zou best wel een H3 voor de fun willen hebben (evt. EV ombouwen...) maar vind er maar eens een die niet mishandeld is (qua uiterlijk en / of rij-ervaring....)
Is toch wel een icoon in vergelijking met een G of een defender die daar toch wat gewoontjes bij afsteken:wink:
 
Nog zeldzamer: een schone VW:biggrin:

Die zijn er wel hoor:

vw.jpg
 
De kans dat je in een defender een andere defender tegen komt is ook even groot al dat je een, ik noem maat wat, Noble M400 in het wild ziet.

Dat valt wel mee! Sowieso rijdt een bijzonder groot percentage van alle ooit geleverde defenders nog. Niet omdat het zulke goede auto's zijn (integendeel!), maar omdat werkelijk alles relatief goedkoop en eenvoudig vervangen kan worden.