Beste allen,
20 december was het dan zover. De zwarte P85 stond klaar in Tilburg om opgehaald te worden nadat deze op 13 juni was besteld en geconfirmeerd. Een hele lange wachttijd, maar wat een auto! Iedere auto voelt nu toch wel een beetje als een T-Ford. Echt een revolutie op autogebied zoals ik dit al in een eerder topic had vermeld. Ik dwaal af....
Bij het komen aanrijden viel meteen op hoeveel Model S'en er wel niet stonden. Je verwacht veel, maar in het echt is het toch wel erg indrukwekkend. En toen was ik nog niet eens binnen geweest in de assemblagehal...
Afijn, om stipt 12 uur werden we ontvangen met een kop koffie echter na enkele minuten werd mij verteld "wil je hem zien?" "Hij staat daar links achter het raam als eerste auto". Met een snelle, maar ingetogen pas, naar het raam toe om te kijken hoe de P85 erbij stond. Wat een auto, en ik was zeker niet de enige die met een smile naar huis zou gaan vandaag....
Toen de rondleiding door de hal van Tesla. Zoals in een andere comment van iemand op het forum, stond er een platform met de dual drive aandrijving zo goed als bij binnenkomst. Het kale platform blijft leuk om te zien. Volgens de "afleveraar" ging het hier om een 85D versie. Vervolgens zie je hoe de auto's uit de containers worden geladen en naar binnen worden gerold op een dummy platform. Dit wil zeggen, geen accu en alleen een simpel onderstel zonder remmen en wielen eronder om de auto te kunnen rollen. Er gingen er vier in per container. Door de auto's op een brug van zo'n 30 graden te zetten, werd de gehele ruimte van de container benut om zoveel mogelijk auto's erin kwijt te kunnen. Ik was hiervan niet op de hoogte en vond dit wel indrukwekkend om te zien hoe de mannen van Tesla de auto's uit de krappe containers wisten te krijgen zonder aandrijving. Helaas waren foto's in de hal verboden... Echter zullen de meeste van jullie dit zelf een keer ervaren bij aflevering
Vervolgens zie je een immense hoeveelheid auto's klaarstaan om te worden voorzien van het accupakket en de gehele aandrijflijn. De hoeveelheid auto's dat binnen staat is misschien nog wel indrukwekkender als de hoeveelheid die buiten staat. En dan de stilte... bewegende auto's zonder uitlaatgassen in een gesloten hal...
Dan de ruimte met de opslag van de aandrijflijnen en de opgestapelde accu's. Na wat uitleg over de onderdelen zag ik al in de verte verschillende Model S'en op de brug staan die klaar werden gestoomd voor de klanten in Europa. Toen ik aan kwam lopen was er net eentje klaar die naar Engeland zou gaan (en dus rechts gestuurd). Maar deze ging eerst door naar de volgende halte, de poetsstraat. Autowassen/detailen is een hobby van mij, maar ik denk niet dat ik onder deze werkdruk de Tesla's zou willen poetsen. Een leuk detail was, dat de heren een Modesta polo aanhadden. Op 23 januari zal onze P85 ook worden voorzien van een Modesta coating door Serge.
De laatste stap was een rijtje auto's die naar het buitenland zouden vertrekken. Deze hadden allen een A4'tje bij de kentekenplaat met de plaats van bestemming; veelal Londen en Parijs, maar ook Oost-Europa. Onze afleveraar vertelde dat er een paar weken geleden een man uit Moskou was langsgekomen om met een luxe trailer z'n laatste "snoepje" op te halen. De andere twee auto's waren een Lamborghini Aventador en ik meen een Ferrari 458.
En toen was het moment daar. De zwarte Model S P85 stond klaar met z'n DRL's aan en de twee sleutels op het dashboard en twee sjaals om de hoofdsteunen. Verder was er, om de problemen die eerder waren voorgekomen, nog wat verrassingen in de frunk. Top gedaan en een leuke toevoeging!
Toen kwam er echter een kleine bijkomstigheid bij het sluiten van de frunk. De kap voelde erg ruw aan en zat onder de spuitnevel en vond dat de kap niet mooi aansloot op de bumper en de zijschermen. Even verder voelen zat het spuitnevel ook op de zijschermen voor waar ik ook wat lichte krasje tegen kwam. Ik liep meteen naar een donkerbruine 85 die klaar stond om afgeleverd te worden die gewoon glad was, verder waren de naden ook netter op elkaar afgesteld. Op alle andere delen van de auto was er niets te merken en was de auto gewoon "glad". Ik maakte hier een opmerking over, en het was inderdaad niet normaal dat dit erop zat. Één van de poetsers werd er meteen bijgehaald. Dit klopte niet en na de uitleg zou er even naar gekeken worden.
Ik stapte in de Tesla en wat werd ik verliefd op de prachtige stoelen, het alcantara op het dashboard en last but not least, de zwarte hemel die het helemaal afmaakt met de rest van de alcantara delen. Verder natuurlijk de carbon inleg dat weer samenkomt met de carbon spoiler en de rode stiksels die terugkomen in de rode remklauwen. Ja, zo was hij perfect!
Na alles perfect te hebben uitgelegd en ingesteld werden de poetsers er na een uur weer bijgehaald om toch even te kijken naar de kappen. Terug in de koffielounge werd er na een kwartier toch duidelijk dat er opnieuw gepolijst zou moeten worden en dit nog zeker anderhalf uur zou duren. Meteen erachteraan werd voorgesteld of we op kosten van Tesla aan de overkant iets wilden gaan lunchen om de tijd te doden. Dit was helemaal perfect geregeld, het restaurant was meteen op de hoogte van onze komst en na een broodje en een drankje werden we gebeld dat de Tesla dan toch echt klaar was. Hij stond buiten te schijnen in de buitenlucht. Wat een plaatje...
Dan de rit naar huis, ik kon het niet laten om op de kaarsrechte weg voor het Teslagebouw maar meteen te kijken hoe het ook alweer voelde tijdens de testrit. Wat een kracht!!! De rit naar huis leek dan ook veel korter dan de heenweg Wel merkte ik de eerste kleine kwaaltjes op die andere mensen ook noemde na aflevering. Tocht bij het linker voorraampje van de portier, ruitensproeiers die wel erg laag waren afgesteld en een trilling door de hele koets bij snelheden van rond de 50 km/h.
Dit baarde mij toch een beetje zorgen en zou dan ook maandag contact opnemen met de garage in Amsterdam Zuid-Oost.
Na thuiskomst moest ik snel door naar een etentje waardoor ik de ICU lader met 11kw niet kon proberen. Even omkleden en ik moest de deur weer uit. 's Avonds bij thuiskomst wilde ik de auto inpluggen echter was de ICU lader niet thuis, de lader reageerde niet op de pas en geen van de lampjes werkte. Met nog 70 km range en geen spannende dingen op zondag maar afwachten tot de volgende dag. De volgende ochtend met The New Motion gesproken die helaas weinig kon doen en na een harde reset en software updates nog steeds het apparaat niet aan de praat kreeg. Er moest toch echt een monteur langskomen en dat ging weer via de importeur van de ICU laders. Na veel telefoontjes werd de lader afgelopen woensdag gerepareerd en werkt deze weer naar behoren. In de tussentijd de auto opgeladen met het gewone snoer via het stopcontact die gelukkig net lang genoeg was tot de stekker in de garage.
Vervolgens op maandag met de afleveraar mailcontact gehad over de eerste ervaringen en de kleine kwaaltjes. Ik kon meteen terecht bij Amsterdam Zuid-Oost en kreeg zonder verdere vragen een vervangende P85+ mee die 35.000 km ervaring erop had zitten. Ik merkte eigenlijk geen dusdanige verschillen met de P85. Sterker nog, ik had het gevoel dat de P85 wat steviger aanvoelde kwa auto. Dit komt waarschijnlijk door de verschillende updates die de Model S heeft ondergaan en het feit dat het om een hagelnieuwe auto ging.
Al met al werden de kwaaltjes verholpen en moest de linker voorband worden vervangen omdat deze ei-vormig zou zijn geweest. De trilling was weg en ik kreeg er een vliegend tapijt voor terug, volgeladen en wel! Top service van Tesla Amsterdam en o wat fijn dat je tot 22:00 terecht kunt!
Een lang verhaal voor jullie, voor de niet lezers zijn er natuurlijk de plaatjes. Voor mij is het een plezier om deze leuke ervaring op "papier" te zetten en anderen te kunnen laten meegenieten van mijn ervaring tot nu toe. Verder natuurlijk ook de puntjes waar je op moet letten bij aflevering, maar vooral ook genieten van deze revolutie op wielen...
Een hartelijke groet en een fijne jaarwisseling voor jullie allemaal!
Ezra
20 december was het dan zover. De zwarte P85 stond klaar in Tilburg om opgehaald te worden nadat deze op 13 juni was besteld en geconfirmeerd. Een hele lange wachttijd, maar wat een auto! Iedere auto voelt nu toch wel een beetje als een T-Ford. Echt een revolutie op autogebied zoals ik dit al in een eerder topic had vermeld. Ik dwaal af....
Bij het komen aanrijden viel meteen op hoeveel Model S'en er wel niet stonden. Je verwacht veel, maar in het echt is het toch wel erg indrukwekkend. En toen was ik nog niet eens binnen geweest in de assemblagehal...
Afijn, om stipt 12 uur werden we ontvangen met een kop koffie echter na enkele minuten werd mij verteld "wil je hem zien?" "Hij staat daar links achter het raam als eerste auto". Met een snelle, maar ingetogen pas, naar het raam toe om te kijken hoe de P85 erbij stond. Wat een auto, en ik was zeker niet de enige die met een smile naar huis zou gaan vandaag....
Toen de rondleiding door de hal van Tesla. Zoals in een andere comment van iemand op het forum, stond er een platform met de dual drive aandrijving zo goed als bij binnenkomst. Het kale platform blijft leuk om te zien. Volgens de "afleveraar" ging het hier om een 85D versie. Vervolgens zie je hoe de auto's uit de containers worden geladen en naar binnen worden gerold op een dummy platform. Dit wil zeggen, geen accu en alleen een simpel onderstel zonder remmen en wielen eronder om de auto te kunnen rollen. Er gingen er vier in per container. Door de auto's op een brug van zo'n 30 graden te zetten, werd de gehele ruimte van de container benut om zoveel mogelijk auto's erin kwijt te kunnen. Ik was hiervan niet op de hoogte en vond dit wel indrukwekkend om te zien hoe de mannen van Tesla de auto's uit de krappe containers wisten te krijgen zonder aandrijving. Helaas waren foto's in de hal verboden... Echter zullen de meeste van jullie dit zelf een keer ervaren bij aflevering
Vervolgens zie je een immense hoeveelheid auto's klaarstaan om te worden voorzien van het accupakket en de gehele aandrijflijn. De hoeveelheid auto's dat binnen staat is misschien nog wel indrukwekkender als de hoeveelheid die buiten staat. En dan de stilte... bewegende auto's zonder uitlaatgassen in een gesloten hal...
Dan de ruimte met de opslag van de aandrijflijnen en de opgestapelde accu's. Na wat uitleg over de onderdelen zag ik al in de verte verschillende Model S'en op de brug staan die klaar werden gestoomd voor de klanten in Europa. Toen ik aan kwam lopen was er net eentje klaar die naar Engeland zou gaan (en dus rechts gestuurd). Maar deze ging eerst door naar de volgende halte, de poetsstraat. Autowassen/detailen is een hobby van mij, maar ik denk niet dat ik onder deze werkdruk de Tesla's zou willen poetsen. Een leuk detail was, dat de heren een Modesta polo aanhadden. Op 23 januari zal onze P85 ook worden voorzien van een Modesta coating door Serge.
De laatste stap was een rijtje auto's die naar het buitenland zouden vertrekken. Deze hadden allen een A4'tje bij de kentekenplaat met de plaats van bestemming; veelal Londen en Parijs, maar ook Oost-Europa. Onze afleveraar vertelde dat er een paar weken geleden een man uit Moskou was langsgekomen om met een luxe trailer z'n laatste "snoepje" op te halen. De andere twee auto's waren een Lamborghini Aventador en ik meen een Ferrari 458.
En toen was het moment daar. De zwarte Model S P85 stond klaar met z'n DRL's aan en de twee sleutels op het dashboard en twee sjaals om de hoofdsteunen. Verder was er, om de problemen die eerder waren voorgekomen, nog wat verrassingen in de frunk. Top gedaan en een leuke toevoeging!
Toen kwam er echter een kleine bijkomstigheid bij het sluiten van de frunk. De kap voelde erg ruw aan en zat onder de spuitnevel en vond dat de kap niet mooi aansloot op de bumper en de zijschermen. Even verder voelen zat het spuitnevel ook op de zijschermen voor waar ik ook wat lichte krasje tegen kwam. Ik liep meteen naar een donkerbruine 85 die klaar stond om afgeleverd te worden die gewoon glad was, verder waren de naden ook netter op elkaar afgesteld. Op alle andere delen van de auto was er niets te merken en was de auto gewoon "glad". Ik maakte hier een opmerking over, en het was inderdaad niet normaal dat dit erop zat. Één van de poetsers werd er meteen bijgehaald. Dit klopte niet en na de uitleg zou er even naar gekeken worden.
Ik stapte in de Tesla en wat werd ik verliefd op de prachtige stoelen, het alcantara op het dashboard en last but not least, de zwarte hemel die het helemaal afmaakt met de rest van de alcantara delen. Verder natuurlijk de carbon inleg dat weer samenkomt met de carbon spoiler en de rode stiksels die terugkomen in de rode remklauwen. Ja, zo was hij perfect!
Na alles perfect te hebben uitgelegd en ingesteld werden de poetsers er na een uur weer bijgehaald om toch even te kijken naar de kappen. Terug in de koffielounge werd er na een kwartier toch duidelijk dat er opnieuw gepolijst zou moeten worden en dit nog zeker anderhalf uur zou duren. Meteen erachteraan werd voorgesteld of we op kosten van Tesla aan de overkant iets wilden gaan lunchen om de tijd te doden. Dit was helemaal perfect geregeld, het restaurant was meteen op de hoogte van onze komst en na een broodje en een drankje werden we gebeld dat de Tesla dan toch echt klaar was. Hij stond buiten te schijnen in de buitenlucht. Wat een plaatje...
Dan de rit naar huis, ik kon het niet laten om op de kaarsrechte weg voor het Teslagebouw maar meteen te kijken hoe het ook alweer voelde tijdens de testrit. Wat een kracht!!! De rit naar huis leek dan ook veel korter dan de heenweg Wel merkte ik de eerste kleine kwaaltjes op die andere mensen ook noemde na aflevering. Tocht bij het linker voorraampje van de portier, ruitensproeiers die wel erg laag waren afgesteld en een trilling door de hele koets bij snelheden van rond de 50 km/h.
Dit baarde mij toch een beetje zorgen en zou dan ook maandag contact opnemen met de garage in Amsterdam Zuid-Oost.
Na thuiskomst moest ik snel door naar een etentje waardoor ik de ICU lader met 11kw niet kon proberen. Even omkleden en ik moest de deur weer uit. 's Avonds bij thuiskomst wilde ik de auto inpluggen echter was de ICU lader niet thuis, de lader reageerde niet op de pas en geen van de lampjes werkte. Met nog 70 km range en geen spannende dingen op zondag maar afwachten tot de volgende dag. De volgende ochtend met The New Motion gesproken die helaas weinig kon doen en na een harde reset en software updates nog steeds het apparaat niet aan de praat kreeg. Er moest toch echt een monteur langskomen en dat ging weer via de importeur van de ICU laders. Na veel telefoontjes werd de lader afgelopen woensdag gerepareerd en werkt deze weer naar behoren. In de tussentijd de auto opgeladen met het gewone snoer via het stopcontact die gelukkig net lang genoeg was tot de stekker in de garage.
Vervolgens op maandag met de afleveraar mailcontact gehad over de eerste ervaringen en de kleine kwaaltjes. Ik kon meteen terecht bij Amsterdam Zuid-Oost en kreeg zonder verdere vragen een vervangende P85+ mee die 35.000 km ervaring erop had zitten. Ik merkte eigenlijk geen dusdanige verschillen met de P85. Sterker nog, ik had het gevoel dat de P85 wat steviger aanvoelde kwa auto. Dit komt waarschijnlijk door de verschillende updates die de Model S heeft ondergaan en het feit dat het om een hagelnieuwe auto ging.
Al met al werden de kwaaltjes verholpen en moest de linker voorband worden vervangen omdat deze ei-vormig zou zijn geweest. De trilling was weg en ik kreeg er een vliegend tapijt voor terug, volgeladen en wel! Top service van Tesla Amsterdam en o wat fijn dat je tot 22:00 terecht kunt!
Een lang verhaal voor jullie, voor de niet lezers zijn er natuurlijk de plaatjes. Voor mij is het een plezier om deze leuke ervaring op "papier" te zetten en anderen te kunnen laten meegenieten van mijn ervaring tot nu toe. Verder natuurlijk ook de puntjes waar je op moet letten bij aflevering, maar vooral ook genieten van deze revolutie op wielen...
Een hartelijke groet en een fijne jaarwisseling voor jullie allemaal!
Ezra
Last edited: