Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, ik denk dat ik toch altijd het bij het juiste eind had, en dat is3 mij op een dwaalspoor heeft gezet. Inderdaad, in AP1 tijdperk heette hetgeen nu Enhanced AP heet gewoon Autopilot. Met de komst van AP2 en hoger is dat hernoemd naar Enhanced Autopilot.

Een auto zonder EAP is dus gewoon uitsluitend cruise control (zonder adaptive). Hetgeen is3 stellig van overtuigd is dat dat onjuist is, maar waar ik stellig van overtuigd ben dat dat juist is.

Ik denk dat is3 termen door de war haalt.
Sorry hoor,
Je bent lid van dit forum sinds??? en maand......
Ik durf mezelf pionier te noemen als Tesla rijder. Nog voor dat de auto in Nederland te zien was, te berijden of dat er zelfs maar reviews waren heb ik via Internet een full options Tesla besteld; 120K. Volgende week gaat mijn 5e in bestelling nadat ik vrijdag jl. mijn 2017 Model X heb verkocht. Misschien moet je eens de moeite nemen Topics terug te lezen op dit forum en zijn alle zaken waar jij nu overschrijft al meederde malen uitgebreid aan bod geweest. Je schrijft quatsch; stop daarmee!
 
Als je een disagree uitdeelt zorg er dan alsjeblieft voor dat je je informatie niet via google verzameld.
Ik heb beide versies en beiden hebben auto pilot. Niks cruise control. Je vervuild dit forum.

Ik denk dat wij afkortingen beide anders interpreteren. Ik maak hier even een nieuw draadje voor aan, om deze niet verder te vervuilen. Stuur zo wel linkje.
 
Sorry hoor,
Je bent lid van dit forum sinds??? en maand......
Ik durf mezelf pionier te noemen als Tesla rijder. Nog voor dat de auto in Nederland te zien was, te berijden of dat er zelfs maar reviews waren heb ik via Internet een full options Tesla besteld; 120K. Volgende week gaat mijn 5e in bestelling nadat ik vrijdag jl. mijn 2017 Model X heb verkocht. Misschien moet je eens de moeite nemen Topics terug te lezen op dit forum en zijn alle zaken waar jij nu overschrijft al meederde malen uitgebreid aan bod geweest. Je schrijft quatsch; stop daarmee!

man man man wat een elitistisch gedoe. Onze dank dat jij als grote pionier je gave wenst te delen met ons, nederige nieuwe eigenaars. Voorts zullen wij uw mening zonder twijfel als feit overnemen- ook als letterlijk elke bron iets anders beweerd.
 
  • Like
Reactions: Onno and Tom X
Als je een disagree uitdeelt zorg er dan alsjeblieft voor dat je je informatie niet via google verzameld.
Ik heb beide versies en beiden hebben auto pilot. Niks cruise control. Je vervuild dit forum.

Ik denk dat we bij de termen AP1/AP2/Autopilot beide iets anders verstaan.

Onder AP2.5 versta ik Tesla optie APH3
Onder EAP versta ik Tesla optie APPB
Onder Autopilot versta ik dat de auto zelf stuurt (en dat ook daadwerkelijk doet, niet dat uitsluitend de hardware er is maar de functie is uitgeschakeld). In mijn belevenis is hiervoor optie APPB vereist.

Als ik jou goed begrijp beschrijf jij de Tesla optie APPB als AP2.

Mijn auto (zie de link die ik eerder stuurde) beschkt over:

- APH3 = Auto Pilot Hardware 2.5
- APPB = Enhanced Autopilot (software vinkje)

Als ik de MS handleiding en de Tesla design studio goed interpreteer zal de auto niet zelf sturen zonder optie APPB. Alle auto's die momenteel worden gefabriceerd komen met optie APH3 (ongeacht opties).

Maar om te zorgen dat we hier weer verder kunnen janken over nog een dag dat de orderstatus niet is aangepast, en die boot een keer een peper in de reet moet krijgen, heb ik er een nieuw draadje voor gemaakt:

AP1/AP2/EAP/FSD
 
  • Like
Reactions: ebullio
Vandaag even met delivery gebeld (mijn MS stond op de Montana en is sinds gisteren in Tilburg). Binnen 10 dagen krijg ik een belletje om de ophaal-datum af te spreken.
Die van Bugno sinds maandag al in Tilburg volgens de status, het is echt pure willekeur. Ze bellen als de auto door de testen heen is zeggen ze, maar de testen zijn geen kwaliteitstesten geloof ik haha
 
Hoeveel km per uur bij 6 kW aansluiting en één fase? Voor Italië...

Ongeveer 25 a 26 km/uur.
(de nieuwe laders zijn 3x24A, je krijgt dus op 1 fase maximaal 24A = 5,5kW binnen)
Voor een keer ben ik het oneens met Roberto.
Zelfs met een monolader @11kw kan je monofazig tot 32A laden; dat is 7.4kW. Met de blauwe stekker.

@Limbo2121 : je kan dus tot 6kW laden. Een klein beter sneller dus.;)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Exiteer
Voor een keer ben ik het oneens met Roberto.
Zelfs met een monolader @11kw kan je monofazig tot 32A laden; dat is 7.4kW.
@Limbo2121 : je kan dus tot 6kW laden. Een klein beter sneller dus.;)

Hmm, met de 32A blauwe adapter voor de UMC die zelf 1F32A verdeelt over 2 fases wel inderdaad.
(1 keer oneens zijn wordt je vergeven :))
 
Last edited:
Hallo, ik ben nieuw hier. Model S besteld op 20-02. Vandaag VIN gekregen. Bij bestelling stond juni aangegeven als leverdatum. Ben benieuwd. Ik vroeg me af: waar halen jullie info vandaan wat betreft aankomst boot en dat soort zaken?
Welkom :)

Uiteindelijk komt alle informatie van de contactmomenten die je zelf moet zoeken met Delivery :) Als jouw status veranderd dat ie onderweg is naar de haven in Fremont kan je gaan bellen met Delivery op welke boot die komt en dan kun je online gaan tracken. Niet dat het enige versnelling in het proces geeft, het kost je stiekem veel tijd om altijd maar de status te checken van de boot, maar het maakt het wachten wel leuker :)
 
  • Informative
Reactions: M.W.
Wel met de 32A blauwe adapter voor de UMC die zelf 32A1F verdeelt over 2 fases.
Anders niet IMHO. Hangt dus van de stekker/adapter af ?
(1 keer oneens zijn wordt je vergeven :))
Oei Robert,
Dit wordt een tweede maal.
Met de blauwe stekker heb je maar 1 faze en de neuter.
Geen twéé.

Ik heb in de begindagen, op zoek naar oplossingen voor het probleem van het laden op een 220V 3faze netwerk in driehoek (in België) ; wel eens op 2 fazes van de lader dezelfde netfaze geschakeld, no luck.
Het laden bleef gewoon werken als op 1 faze.

Voor de beginners;) : niets van aantrekken: het enige wat je moet onthouden: met de blauwe stekker van de TeslaUMC kan je tot 32A monofazig laden.

En voor de Belgen zonder neuter : ook het Belgisch 3x220V probleem is opgelost met de nieuwe Tesla Wall Charger.
 
Last edited:
Welkom :)

Uiteindelijk komt alle informatie van de contactmomenten die je zelf moet zoeken met Delivery :) Als jouw status veranderd dat ie onderweg is naar de haven in Fremont kan je gaan bellen met Delivery op welke boot die komt en dan kun je online gaan tracken. Niet dat het enige versnelling in het proces geeft, het kost je stiekem veel tijd om altijd maar de status te checken van de boot, maar het maakt het wachten wel leuker :)


Oké, dan maar wachten op volgende status wijziging #langemaanden:(