Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
kwam eergisteren wel een zwarte met zilveren 21" tegen op de rotonde bij de Van Leeuwenhoeklaan

Vanaf nu kun je deze dus ook tegenkomen:

Model S.jpg


(dit was afgelopen woensdag, in Tilburg. Was een top experience!).
 
Aflevering

Mijn voorlopige aflever afspraak staat op volgende week vrijdag 15 augustus 16:00 in Tilburg. Helaas kan ik die dag niet, dus er wordt gekeken of het eventueel donderdag kan of anders zaterdag. Komt heel erg dichtbij nu. Iets langer dan 3 maanden is echt keurig.

We komen dinsdag terug van vakantie uit Florida, een leuker einde van de vakantie kan bijna niet..,
Overigens weinig Tesla's gezien hier, maar een stuk of 5. Nog even bij Tesla in West Palm Beach geweest, ze hadden 2 demo's buiten staan (S85 en S60), geen ruimte binnen. Duidelijk ook nog in opstart fase. Het Service gedeelte zag er wel groot uit.
Leuk om zo vlak voor levering nog even in de Amerikaanse versie te zitten. Behalve de rode knipperlichten kon ik geen verschillen ontdekken. Zonder nummerplaat aan de voorkant ziet er wel heel gaaf uit. In sommige staten is dat toegestaan.
Onderweg nog deze gespot:
upu3eqa7
 
Last edited:
Ik heb hem afgelopen maandag in Tilburg opgehaald en ik moet zeggen WAT EEN MACHINE!!
Gewoon niet normaal hoe goed dat ding is. Als ik deze week nog wat tijd heb zal ik wat foto's plaatsen.
Ik heb er lang op moeten wachten maar het was het dubbel en dwars waard!

Nooit verwacht dat het zo'n indruk zou maken! Super!

(af en toe las ik hier postings en dan dacht ik "die gasten zijn gek", maar laat mij dan ook maar gek zijn :) )
 
Ik heb hem afgelopen maandag in Tilburg opgehaald en ik moet zeggen WAT EEN MACHINE!!
Gewoon niet normaal hoe goed dat ding is. Als ik deze week nog wat tijd heb zal ik wat foto's plaatsen.
Ik heb er lang op moeten wachten maar het was het dubbel en dwars waard!

Nooit verwacht dat het zo'n indruk zou maken! Super!

(af en toe las ik hier postings en dan dacht ik "die gasten zijn gek", maar laat mij dan ook maar gek zijn :) )

veel plezier er mee! lang wachten?... minder dan 4 maand:redface:
 
Ik heb hem afgelopen maandag in Tilburg opgehaald en ik moet zeggen WAT EEN MACHINE!!
Gewoon niet normaal hoe goed dat ding is. Als ik deze week nog wat tijd heb zal ik wat foto's plaatsen.
Ik heb er lang op moeten wachten maar het was het dubbel en dwars waard!

Nooit verwacht dat het zo'n indruk zou maken! Super!

(af en toe las ik hier postings en dan dacht ik "die gasten zijn gek", maar laat mij dan ook maar gek zijn :) )

Yup, welkom bij het legioen der hopeloos verslaafden aan deze auto. Rijden is geloven.....:smile:
 
Voila, ik heb net een van de spannendere momenten achter de rug, namelijk op de knop 'bestellen' gedrukt (dus na de betaling van het voorschot)... en ik kreeg al ineens goed nieuws, de leverdatum is gewijzigd van eind december (na de aanbetaling) naar eind november...:smile::smile::smile:
 
Voila, ik heb net een van de spannendere momenten achter de rug, namelijk op de knop 'bestellen' gedrukt (dus na de betaling van het voorschot)... en ik kreeg al ineens goed nieuws, de leverdatum is gewijzigd van eind december (na de aanbetaling) naar eind november...:smile::smile::smile:

Wacht maar tot je op de knop 'betalen' moet drukken vlak voor de aflevering. Ik heb het rekeningnummer volgens mij wel 10 keer gecontroleerd...:rolleyes:
Maar gefeliciteerd! Je gaat een paar mooie spannende maanden tegemoet!
 
Voila, ik heb net een van de spannendere momenten achter de rug, namelijk op de knop 'bestellen' gedrukt (dus na de betaling van het voorschot)... en ik kreeg al ineens goed nieuws, de leverdatum is gewijzigd van eind december (na de aanbetaling) naar eind november...:smile::smile::smile:

Bij mij gebeurde hetzelfde Dimi. Op vrijdag 8/8 finale proefrit gedaan en getest of hij in de garage kon en kon laden aan een standaard stopcontact (heb ik alvast zekerheid geen gedoe te hebben met de neuter). Na afloop even laten controleren hoe het stond met de wachttijden en de P85 was toen begin december en de non-P eind december. 's avonds dan de bestelling ingebracht en het voorschot geregeld. 2 nachten over de finale opties geslapen en zondag 10/8 de bestelling gefinaliseerd. Resultaat, zoals bij jou, verwachte levering eind november. Je kan dus 2 weken winnen door de standaard periode van 2 weken om de opties te finaliseren niet te gebruiken.

Onze wagens zullen waarschijnlijk samen de overtocht maken. :rolleyes:

Ben nu met de analyse bezig voor het laden van de wagen maar dat is off-topic in deze thread.
 
Wacht maar tot je op de knop 'betalen' moet drukken vlak voor de aflevering. Ik heb het rekeningnummer volgens mij wel 10 keer gecontroleerd...:rolleyes:
Maar gefeliciteerd! Je gaat een paar mooie spannende maanden tegemoet!

Yep, dat zal ook nog even slikken zijn en hoewel alles goed geregeld is, is dat toch ook een spannend moment.

Wanneer moet je eigenlijk betalen? Is dat een week voor de levering?

- - - Updated - - -

Bij mij gebeurde hetzelfde Dimi. Op vrijdag 8/8 finale proefrit gedaan en getest of hij in de garage kon en kon laden aan een standaard stopcontact (heb ik alvast zekerheid geen gedoe te hebben met de neuter). Na afloop even laten controleren hoe het stond met de wachttijden en de P85 was toen begin december en de non-P eind december. 's avonds dan de bestelling ingebracht en het voorschot geregeld. 2 nachten over de finale opties geslapen en zondag 10/8 de bestelling gefinaliseerd. Resultaat, zoals bij jou, verwachte levering eind november. Je kan dus 2 weken winnen door de standaard periode van 2 weken om de opties te finaliseren niet te gebruiken.

Onze wagens zullen waarschijnlijk samen de overtocht maken. :rolleyes:

Ben nu met de analyse bezig voor het laden van de wagen maar dat is off-topic in deze thread.

Tof dat jij de rode hebt, ik heb lang getwijfeld tussen rood en blauw maar uiteindelijk toch blauw gekozen omdat het vrouwtje dat meer zag zitten en intussen was ze weer afgeleid van de totale kostprijs, want dat is en blijft voor haar redelijk onbegrijpelijk omdat ze niet echt veel boekhoudkundige kennis heeft.
 
Tof dat jij de rode hebt, ik heb lang getwijfeld tussen rood en blauw maar uiteindelijk toch blauw gekozen omdat het vrouwtje dat meer zag zitten en intussen was ze weer afgeleid van de totale kostprijs, want dat is en blijft voor haar redelijk onbegrijpelijk omdat ze niet echt veel boekhoudkundige kennis heeft.

Ik heb de rode vooral genomen voor de multi-coat lak. Die zou wat meer moeten kunnen verdragen. En mijn vrouw was goed te vinden voor de combinatie rood met de donkere velgen.
De blauwe zal echter zonder de minste twijfel zeer mooi zijn. De wagen is gewoon in al zijn variaties een elegante verschijning.

De business case is een ander verhaal. Mijn alternatief was een M4. Ik vind dat ik op mijn 46ste eindelijk eens recht heb op een midlife crisis. :biggrin:
 
Ik heb de rode vooral genomen voor de multi-coat lak. Die zou wat meer moeten kunnen verdragen. En mijn vrouw was goed te vinden voor de combinatie rood met de donkere velgen.
De blauwe zal echter zonder de minste twijfel zeer mooi zijn. De wagen is gewoon in al zijn variaties een elegante verschijning.

De business case is een ander verhaal. Mijn alternatief was een M4. Ik vind dat ik op mijn 46ste eindelijk eens recht heb op een midlife crisis. :biggrin:

Inderdaad, ik denk niet dat je een foute kleur kunt kiezen...

Ik was al jaren aan het toewerken naar een Porsche 911 Carrera, maar sinds Di Rupo begin 2012 heeft zitten rommelen aan de formule voor VAA, heb ik dat idee maar laten varen. Ik had echt geen zin om mezelf privé blauw te betalen. Gelukkig was ik intussen Elon en zijn model S intussen ook al aan het volgen en had ik heel snel een alternatief gevonden :)
 
Small text edit

Gisteren mijn Tesla in Tilburg opgehaald, super ervaring en alles perfect verlopen. De auto is magisch en voldoet aan alle verwachtingen.
Alles straalt vernieuwing, gemak en handigheid uit en Tesla maakt van de aflevering ook iets speciaals. Doordat de aflevering op zaterdag was werd er in de assemblagehal niet gewerkt en konden we iets meer zien, erg leuk.
De eerste 10km van Tilburg naar de Oosterhout SuC heb ik geprobeerd zoveel mogelijk energie te verbruiken, zodat ik een eerste leaders kon doen. Overbodig natuurlijk maar wel leuk en weer werkte alles perfect.

Ik ben nog veel aan het ontdekken en ik kom nog wel met wat ervaringen/vragen die ik in de juiste threads zal stoppen.

Ik ga nu even een Wireless Range Extender op m'n oprit plaatsen zodat de Tesla een wat betere (wifi) verbinding heeft als ik alles aan het uitproberen ben

Totale wachttijd, 3 maanden en 10 dagen.