Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
LAATSTE Update:
20-3 bevestigd: levertijd eind mei-juni
12-4 e-mail facelift: productie op schema, zou geen gevolgen voor de levertijd hebben
17-4 e-mail levertijd: nu eind juni-juli
23-4 in productie
30-4 'uw Tesla is af en onderweg van de fabriek'
19-5 telefoontje van DES: die 'mooie rooie' staat op de boot (Maersk Missouri)
20-5 Maersk Missouri vertrekt uit Norfolk richting Antwerpen (ETA 28-5, 23.00 uur)
28-5 Maersk Missouri komt aan in Antwerpen (in de avond)
01-6 eindfactuur in MyTesla
08-6 telefoontje van DES: aflevering in week 24 (13-17 juni) is mogelijk (eind deze week definitief inplannen)
15-6 aflevering definitief ingepland
20-6 afgeleverd 20 juni 2016 12.30 - 15.00 uur

De aflevering verliep perfect. Ze stond mooi rood en 99% volgeladen voor ons klaar met 448 km. reikwijdte. En wat een feest om de eerste meters te maken. Jammer van de overvloedige regen, maar dat mocht de pret niet drukken. Twee zaken vielen het meest op: 1) Ze geeft je echt het gevoel met iets speciaals / unieks onderweg te zijn en 2) die ongekend soepele, traploze en schier oneindige versnelling als je het gas/stroom/watt (?) -pedaal intrapt. Hier kan ik wel aan wennen! Geen piep, kraak, tril of jank te bekennen. Alles voelt zeer solide aan.

Elon Musk, bedankt dat je besloten hebt dat transport anders moet. Daarom rijd ik nu Tesla. VAG, bedankt voor het sjoemelschandaal. Daarom rijd ik nu Tesla. Alle andere automerken, bedankt dat jullie nog steeds de kop in het zand steken. Daarom rijd ik nu Tesla. Hjalmar en Jesse van Tesla Amsterdam, bedankt voor de hulpvaardigheid en fijne begeleiding. Daarom rijd ik nu Tesla. DES Marijn, bedankt voor de communicatie die je mag verwachten en het feestje wat we er samen van hebben gemaakt. Wat ben ik blij dat ik nu Tesla rij.

1961 Born Petrolhead; 2016 Reborn Electric!
 
Last edited:
Ik heb intussen bevestiging gekregen van Tesla dat mijn wagen nu in de fase BIW (body in white) staat, Dat zou betekenen dat zij klaar staat om gespoten te worden.

Bij mij staat er "Uw Tesla is af en is onderweg van de fabriek." stond er al een tijdje dacht ik.... maar we hebben zo goed als dezelfde auto en dezelfde datum dus ben benieuwd wat klopt. Als ik bovenstaande post bekijk duurt het nog 2 maanden tot uw tesla is af en afgeleverd, dus ik denk dat we nog even geduld moeten hebben :(

Echter hij heeft 20-03 besteld dus 1 maand eerder. In het gunstigste geval zou die van ons dus over 1 maand afgeleverd moeten zijn :)
 
Die boodschap "uw Tesla is ..." zou betekenen dat hij binnen 6 weken bij het afhaalpunt staat. Spannend. Hou me op de hoogte als je bericht krijgt dat hij op het schip zit. Dan wordt het nagelbijten tot het schip in Antwerpen aankomt. Wie weet rijd ik wel naar Antwerpen naar een klant in de haven om het schip te zien binnenvaren.
 
Enkel de UHFS vind ik wat beperkt, maar ik ben geen kenner. Mss moet ik eens wat bass aanpassingen doen en eens een liedje spelen dat goed is om te testen.
Tja het UFHS, breek me de bek niet open. Had het op m'n 1e Tesla en was diep teleurgesteld. Als je de equalizer al lachebekje insteld, Bas en Treble +6 of meer en Mis op 2 dan gaat het nog een beetje. Maar weggegooid geld is t zeker. Voor mijn 2e Tesla besloten een aftermarket systeem te zoeken. Uiteindelijk bij Tailor made sound systems | Brian's Custom Audio terecht gekomen. Wat een artiest. Heb nu een fase 1 upgrade gedaan, wat de voor speakers inhoud. Wel iets duurder dan het UHF systeem maar zoveel beter geluid. Ga nu binnenkort ook de achterspeakers en sub laten doen wat nog een keer een UHF prijskaartje zal hebben maar het geluid is zo zuiver en vol. Heb diverse sound upgrades gehad en ook gehoord bij andere Tesla's maar geen enkele zo strak als deze.
 
Ik ben erg tevreden over mijn geluid in m'n Kia (Infinity) maar kon niet echt goed het standaard geluid van de Tesla testen. Aangezien ik ook las dat niemand het UFHS echt bijzonder vond, ben ik maar bij standaard gebleven. Ik vind goed geluid wel belangrijk... hoe erg is het standaard geluid dan als de UFHS al bagger is?
 
Geluidskwaliteit in een auto (of thuis) is naar mijn bescheiden mening uitermate persoonlijk. De één legt de lat nu eenmaal hoger dan de ander. De één 'hoort' ook meer dan de ander. De opmerking 'bagger' vind ik dan ook wat ver gaan. Ik heb bewust gekozen voor UHFS, maar pas nadat ik de standaard speakers heb aangehoord. Gewoon naast en direct achter elkaar hetzelfde muzieknummer aangehoord (Madonna - Rain) in de Tesla-showroom. UHFS won het voor mij met een straatlengte. UHFS is zeker niet perfect, met name als je het volume hoog zet, en voor 'echte' geluidsliefhebber onder de maat. Voor mij als 'middle of the road' geluidsliefhebber echter meer dan voldoende, op dit moment. Toch ga ik t.z.t. nog eens een upgrade speakerset aanhoren (b.v. Light Harmonic). Gewoon omdat het kan en wie weet. Dus, vergelijk de 2 systemen en oordeel zelf!
 
  • Like
Reactions: ebullio
Ik ben erg tevreden over mijn geluid in m'n Kia (Infinity) maar kon niet echt goed het standaard geluid van de Tesla testen. Aangezien ik ook las dat niemand het UFHS echt bijzonder vond, ben ik maar bij standaard gebleven. Ik vind goed geluid wel belangrijk... hoe erg is het standaard geluid dan als de UFHS al bagger is?

Voor "audiofielen" is het blijkbaar niet voldoende. Maar persoonlijk ben ik wel tevreden van de standaard geluidsinstallatie. Ik heb ook bij mijn vorige wagens nooit een audio upgrade genomen. Uiteraard kan het altijd beter. Dus ik vermoed dat indien je in de KIA tevreden bent je ook in de Tesla tevreden zal zijn.
 
  • Like
Reactions: Yoshi
Voor "audiofielen" is het blijkbaar niet voldoende. Maar persoonlijk ben ik wel tevreden van de standaard geluidsinstallatie. Ik heb ook bij mijn vorige wagens nooit een audio upgrade genomen. Uiteraard kan het altijd beter. Dus ik vermoed dat indien je in de KIA tevreden bent je ook in de Tesla tevreden zal zijn.
Ik ben alles behalve een audiofiel. Het kan ook zijn dat ik gewoon niet genoeg ken van muziek en dat mijn gewaarwording subjectief is.
Om eerlijk te zijn hoorde ik gisteren wel eens dat het een goede installatie was. Ik vermoed ook dat mijn bevinding te maken heeft met de kwaliteit van de bron. Als spotify en tune-in op hoge compressie binnenkomen. En je gebruik mp3 op de usb... kan het zijn dat daar de oplossing ligt.
Mss moet ik eens een uncompressed audioformaat met stevige bass proberen.
 
  • Helpful
Reactions: Wim S.
Ik vermoed ook dat mijn bevinding te maken heeft met de kwaliteit van de bron. Als spotify en tune-in op hoge compressie binnenkomen. En je gebruik mp3 op de usb... kan het zijn dat daar de oplossing ligt.
Mss moet ik eens een uncompressed audioformaat met stevige bass proberen.

Had inderdaad nog niet aan de bron zelf gedacht. Is inderdaad ook van invloed.
Zelf ken ik er veel te weinig van om daar verder informatie over te geven.
 
Had inderdaad nog niet aan de bron zelf gedacht. Is inderdaad ook van invloed.
Zelf ken ik er veel te weinig van om daar verder informatie over te geven.

Ik vond ook dat het geluid van mijn standaard audio niet schitterend was. Er mankeerde precies iets. Toen ik echter mijn cd collectie in flac formaat op usb beluisterde was het geluid veeeeeel beter.
 
OOOOOOOOOH word ik vandaag ineens gebeld door Tesla dat mn auto er volgende week al is.... snap niet eens hoe dit kan. In mytesla stond ie nog niet eens op de boot enzo. Er zou nog iets tussen kunnen komen maar het was vrij zeker dat ik hem volgende week kan ophalen...

Op zich erg leuk :D maar heb nog geen paal en mn oude auto niet verkocht hehehe. Wel liquiditeitsvoordeel als de BTW nog binnen dit kwartaal valt.
 
  • Like
Reactions: HWS and MickC