Zo, dat was me het dagje wel
Om 12:00 in Tilburg voor de aflevering in de gloednieuwe fabriek, ontvangen door onze aanstekelijk enthousiaste DS. Meer vertel ik er niet over, dat moeten degenene die hun delivery nog hebben maar zelf ervaren
.
13:00 reden we de fabriekshal uit in onze prachtige, machtige, schitterende, eigen Model S.
Mijn vrouw afgezet bij haar auto (moest gaan werken). Ikzelf had een lunchafspraak in Den Bosch. Lekker met autopilot de A59 op. Werkt super! Parkeergarage Sint Jan in, waar je gratis kunt laden (!) -- wel helaas maar op 3,7 kW. Lekker gelunched en toen ik terugkwam was mijn auto weer vol. Heerlijk toch! Wat een mooie eerste elektrische ervaring.
Op naar Geldermalsen voor volgende afspraak. Daarna naar huis. De Tesla navi zag dat het druk was op de A50 bij Ewijk en stuurde me binnendoor via 'n veerpontje naar huis. Dat ging hartstikke prima. Half Brabant en Gelderland doorgecrossed en met 66% thuisgekomen. Hoezo range anxiety.
's Avonds konden we het niet laten, en zijn we even Superchargen gaan testen in Eindhoven. Meteen mijn eerste ICE ervaring meegemaakt. Een busje van Visbeen met de tekst "because we care" dat gewoon een 3tal SuC plaatsen bezet hield. Zal de bijbehorende firma er nog op aanspreken. Overigens was ik op dat moment de enige MS aan de SuC dus gelukkig leverde het geen problemen op voor anderen.
Met 137km typical weggelopen bij de auto. Toen we 4 minuten later gingen zitten aan de bar bij VdV en ik de app opstartte zat er alweer 169km typical in. Halverwege mijn eerste biertje 240km (drink ik nou te langzaam??). Met bijna 300km in de accu weer ingestapt en naar huis gereden.
De terugweg reed mijn vrouw die autopilot ook zo onder de knie had.
Thuis aangekomen met 259km aan de UMC met 3x16A die 'm na 2 uur en 5 minuten weer op 90% zou moeten brengen aldus de app.
Morgenochtend met een volgetankte auto lekker naar Amsterdam.
WAT EEN FANTASTISCHE WAGEN.