Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
De mijne vandaag om 16.40 opgehaald, op groene platen maar verzekerd gestald tot 4-1 althans omdat ik denk dat ik m'n nieuwe niet op 2-1 (zaterdag) op kenteken kan zetten.
Rood, eindelijk nu kan ik hem zo nu en dan eens omhelzen.
Het dashboard scherm is qua layout wel anders dan in m'n oude.
Ik zit dus nu echt in werkelijke wachttijd tot begin Jan.
Harry, heb je die oude in de lease? Wil ik wel ff van je overnemen tot hij verkocht is of de mijne komt.
 
Ze zijn aan het bouwen!!
46e8e58f1e48c283c6ced9917766aec4.jpg
 
In bezit doch blijf hem rijden zodat ik de nieuwe op kenteken 2016 kan zetten.
Zou nooit wachten tot Januari want ik kan niet zonder dus ben blij met m'n zwarte.
Ja Hendrik, je mist hem nu al en daardoor wordt je kribbig, kijk je de hele dag naar buiten waar hij staat, zoek je de sleutel die er niet is, ga je dagelijks naar Tesla service Den Haag koffie drinken, slaap je met je poetslap waar de geur van je Classic nog aanhangt, bel je de nieuwe eigenaar om vooral goed voor hem te zorgen. Ondertussen heb ik vandaag weer heerlijk gereden, berg mijn spulletjes in de kangeroe buidel van mijn stoel en.........................
 
Zo, dat was me het dagje wel :)

Om 12:00 in Tilburg voor de aflevering in de gloednieuwe fabriek, ontvangen door onze aanstekelijk enthousiaste DS. Meer vertel ik er niet over, dat moeten degenene die hun delivery nog hebben maar zelf ervaren :).

13:00 reden we de fabriekshal uit in onze prachtige, machtige, schitterende, eigen Model S.
Mijn vrouw afgezet bij haar auto (moest gaan werken). Ikzelf had een lunchafspraak in Den Bosch. Lekker met autopilot de A59 op. Werkt super! Parkeergarage Sint Jan in, waar je gratis kunt laden (!) -- wel helaas maar op 3,7 kW. Lekker gelunched en toen ik terugkwam was mijn auto weer vol. Heerlijk toch! Wat een mooie eerste elektrische ervaring.

Op naar Geldermalsen voor volgende afspraak. Daarna naar huis. De Tesla navi zag dat het druk was op de A50 bij Ewijk en stuurde me binnendoor via 'n veerpontje naar huis. Dat ging hartstikke prima. Half Brabant en Gelderland doorgecrossed en met 66% thuisgekomen. Hoezo range anxiety.

's Avonds konden we het niet laten, en zijn we even Superchargen gaan testen in Eindhoven. Meteen mijn eerste ICE ervaring meegemaakt. Een busje van Visbeen met de tekst "because we care" dat gewoon een 3tal SuC plaatsen bezet hield. Zal de bijbehorende firma er nog op aanspreken. Overigens was ik op dat moment de enige MS aan de SuC dus gelukkig leverde het geen problemen op voor anderen.

Met 137km typical weggelopen bij de auto. Toen we 4 minuten later gingen zitten aan de bar bij VdV en ik de app opstartte zat er alweer 169km typical in. Halverwege mijn eerste biertje 240km (drink ik nou te langzaam??). Met bijna 300km in de accu weer ingestapt en naar huis gereden.
De terugweg reed mijn vrouw die autopilot ook zo onder de knie had.

Thuis aangekomen met 259km aan de UMC met 3x16A die 'm na 2 uur en 5 minuten weer op 90% zou moeten brengen aldus de app.

Morgenochtend met een volgetankte auto lekker naar Amsterdam.

WAT EEN FANTASTISCHE WAGEN.
 
Last edited:
Jaja Andre, wrijf t er nog maar eens in:cursing:.

Maar mijn eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik er vandaag wel 2 mails uit heb gestuurd naar mensen binnen Tesla dat mochten ze een annulering of jonge demo hebben die op mijn configuratie lijkt ik daar zeker in geïnteresseerd ben:redface:
 
Jaja Andre, wrijf t er nog maar eens in:cursing:.

Maar mijn eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik er vandaag wel 2 mails uit heb gestuurd naar mensen binnen Tesla dat mochten ze een annulering of jonge demo hebben die op mijn configuratie lijkt ik daar zeker in geïnteresseerd ben:redface:
Zelfkastijding kan best lekker zijn, weet je wat je mist. Ik zou het uitzitten totdat je nieuwe er is, nee : ik zou je classic terugkopen !
 
Zo, dat was me het dagje wel :)

Om 12:00 in Tilburg voor de aflevering in de gloednieuwe fabriek, ontvangen door onze aanstekelijk enthousiaste DS. Meer vertel ik er niet over, dat moeten degenene die hun delivery nog hebben maar zelf ervaren :).

13:00 reden we de fabriekshal uit in onze prachtige, machtige, schitterende, eigen Model S.
Mijn vrouw afgezet bij haar auto (moest gaan werken). Ikzelf had een lunchafspraak in Den Bosch. Lekker met autopilot de A59 op. Werkt super! Parkeergarage Sint Jan in, waar je gratis kunt laden (!) -- wel helaas maar op 3,7 kW. Lekker gelunched en toen ik terugkwam was mijn auto weer vol. Heerlijk toch! Wat een mooie eerste elektrische ervaring.

Op naar Geldermalsen voor volgende afspraak. Daarna naar huis. De Tesla navi zag dat het druk was op de A50 bij Ewijk en stuurde me binnendoor via 'n veerpontje naar huis. Dat ging hartstikke prima. Half Brabant en Gelderland doorgecrossed en met 66% thuisgekomen. Hoezo range anxiety.

's Avonds konden we het niet laten, en zijn we even Superchargen gaan testen in Eindhoven. Meteen mijn eerste ICE ervaring meegemaakt. Een busje van Visbeen met de tekst "because we care" dat gewoon een 3tal SuC plaatsen bezet hield. Zal de bijbehorende firma er nog op aanspreken. Overigens was ik op dat moment de enige MS aan de SuC dus gelukkig leverde het geen problemen op voor anderen.

Met 137km typical weggelopen bij de auto. Toen we 4 minuten later gingen zitten aan de bar bij VdV en ik de app opstartte zat er alweer 169km typical in. Halverwege mijn eerste biertje 240km (drink ik nou te langzaam??). Met bijna 300km in de accu weer ingestapt en naar huis gereden.
De terugweg reed mijn vrouw die autopilot ook zo onder de knie had.

Thuis aangekomen met 259km aan de UMC met 3x16A die 'm na 2 uur en 5 minuten weer op 90% zou moeten brengen aldus de app.

Morgenochtend met een volgetankte auto lekker naar Amsterdam.

WAT EEN FANTASTISCHE WAGEN.

Proficiat ! Mijn ervaringen zijn ook nog jong, maar 't is telkenmale een belevenis.
Je zit al uit te kijken naar "waar kunnen we nog eens heen?"

Xavier
 
Ja Hendrik, je mist hem nu al en daardoor wordt je kribbig, kijk je de hele dag naar buiten waar hij staat, zoek je de sleutel die er niet is, ga je dagelijks naar Tesla service Den Haag koffie drinken, slaap je met je poetslap waar de geur van je Classic nog aanhangt, bel je de nieuwe eigenaar om vooral goed voor hem te zorgen. Ondertussen heb ik vandaag weer heerlijk gereden, berg mijn spulletjes in de kangeroe buidel van mijn stoel en.........................

Ik heb mijn Classic gisteren in Almere afgeleverd. Ik kan het niet laten om even op de app te kijken waar ie is. Zag hem vanmorgen laden bij de SuC in A'dam.
Vanavond staat ie in Aalsmeer, kennelijk bij de nieuwe eigenaar. Als ie is aangemeld bij Tesla zal dit natuurlijk niet meer kunnen... :crying:
 
Proficiat ! Mijn ervaringen zijn ook nog jong, maar 't is telkenmale een belevenis.
Je zit al uit te kijken naar "waar kunnen we nog eens heen?"

TIP: Eens gaan eten bij de SuC in LU. Vraag er een lekkere alcoholvrije cocktail of probeer eens de speciale DIY ice-tea combinaties!

Om jullie te laten watertanden heb ik nog wel een foto van een voorgerechtje daar:

IMG_20150808_210109.jpg
 
Last edited:
Kan niet wachten tot mijn moment in Tilburg ook daar gaat zijn!
Als het goed is, is dat binnen nu en 4 weken :)

Jij alvast heel veel plezier met je Tesla.


Zo, dat was me het dagje wel :)

Om 12:00 in Tilburg voor de aflevering in de gloednieuwe fabriek, ontvangen door onze aanstekelijk enthousiaste DS. Meer vertel ik er niet over, dat moeten degenene die hun delivery nog hebben maar zelf ervaren :).

13:00 reden we de fabriekshal uit in onze prachtige, machtige, schitterende, eigen Model S.
Mijn vrouw afgezet bij haar auto (moest gaan werken). Ikzelf had een lunchafspraak in Den Bosch. Lekker met autopilot de A59 op. Werkt super! Parkeergarage Sint Jan in, waar je gratis kunt laden (!) -- wel helaas maar op 3,7 kW. Lekker gelunched en toen ik terugkwam was mijn auto weer vol. Heerlijk toch! Wat een mooie eerste elektrische ervaring.

Op naar Geldermalsen voor volgende afspraak. Daarna naar huis. De Tesla navi zag dat het druk was op de A50 bij Ewijk en stuurde me binnendoor via 'n veerpontje naar huis. Dat ging hartstikke prima. Half Brabant en Gelderland doorgecrossed en met 66% thuisgekomen. Hoezo range anxiety.

's Avonds konden we het niet laten, en zijn we even Superchargen gaan testen in Eindhoven. Meteen mijn eerste ICE ervaring meegemaakt. Een busje van Visbeen met de tekst "because we care" dat gewoon een 3tal SuC plaatsen bezet hield. Zal de bijbehorende firma er nog op aanspreken. Overigens was ik op dat moment de enige MS aan de SuC dus gelukkig leverde het geen problemen op voor anderen.

Met 137km typical weggelopen bij de auto. Toen we 4 minuten later gingen zitten aan de bar bij VdV en ik de app opstartte zat er alweer 169km typical in. Halverwege mijn eerste biertje 240km (drink ik nou te langzaam??). Met bijna 300km in de accu weer ingestapt en naar huis gereden.
De terugweg reed mijn vrouw die autopilot ook zo onder de knie had.

Thuis aangekomen met 259km aan de UMC met 3x16A die 'm na 2 uur en 5 minuten weer op 90% zou moeten brengen aldus de app.

Morgenochtend met een volgetankte auto lekker naar Amsterdam.

WAT EEN FANTASTISCHE WAGEN.