Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Zo zal weer eens wat meer posten

heb ondertussen 5 Tesla’s gehad model s,x,3,x,3 heb nu dus een 3 en een x.
Tevens voor de vrouw een fiat 500e en eerlijk geweldige auto comfort simpel snel gewoon alles
Minpuntje is bereik en kachel aan maar voor de stadsauto waar hij voor bedoeld is super
 
Herbert Diess lijkt bij VW toch de neuzen in de goede richting te krijgen. Aandeelhouders en vakbonden brachten midden december een gezamenlijk statement uit dat ze zich achter de plannen van Diess scharen. Er zijn ook heel wat topbenoemingen van Diess bevestigd op die vergadering. Interessant om weten: aandeel van VW steeg daarmee ook met 5%. De financiële markten geloven dus ook in BEV :)
VW board backs CEO's electric-car focus

Ralf Brandstätter (CEO van het VW-merk), bevestigt ondertussen ook de huidige roadmap voor elektrische volkswagens in een interview in Autocar

2021 : ID.5 (coupé versie van de ID.4) + 4 wielversie van de ID.4
2022 : ID.7 (ID.Buzz) (remake van de oude VW transporter)
2023 : ID.6 (ID.vizzion) Sedan en Break (de elektrische Passat dus)

Er komt ook een MEB-lite platform voor een kleine ID.1 (elektrische Polo, die zou moeten starten vanaf 20kEUR) en ID.2 (elektrische T-cross)

Verder zou de maximale laadsnelheid van het MEB platform vanaf eind volgend jaar van 125 kW naar 170 kW stijgen en voor de ID.6 toenemen tot 200 kW

VW wil dat elektrische voertuigen 55% van de verkopen uitmaken in 2030 (dat was blijkbaar 35%). Ze blijven dus nog wel wat hinken op twee benen, maar dat lijkt me ook logisch. Maar het is en blijft de enige klassieke autofabrikant die volop inzet op elektrificatie...

Rakish ID 5 and hot ID 4 GTX to spearhead VW push | Autocar
 
Op de homepagina van TMC staat een artikel dat VW Tesla al wou overkopen in 2013, nadat Ferdinand Piech eens een testritje had gedaan met de model S, die destijds nog erg revolutionair was. Musk heeft dat afgeslagen.
Maar ergens wisten ze bij VW al lang dat elektrisch de toekomst is en het is het eerste grote merk in europa dat zo duidelijk voor elektrificatie kiest, hulde daar voor.
 
81F1A09D-EDB1-4F20-8B21-3A5524D6F9A9.png


Europese EV verkopen met 50% gestegen van 20Q3 naar 20Q4

https://twitter.com/fly4dat/status/1311369890201206787?s=21

Totaal European passenger car sales in 20Q3 was 3400k stuks. Dan gaat het ev-marktaandeel al richting de 9%

https://www.statista.com/statistics/1104622/monthly-car-registrations-europe/
 
Last edited:
Reed net op de snelweg langs een Aiways U5, helaas geen foto van kunnen maken ondanks dat ik met AP reed ;). Dit is volgens mij 1 van de eerste die is uitgeleverd in Nederland?

Voor mij was dit de first encounter of the third kind van deze EV. In het voorbijgaan ziet het er best prima uit. Ben benieuwd hoe deze kwalitatief is en wat er van de 390km (?) range in het echt overblijft.

Maar qua uiterlijk een welkome verrassing op de weg. Ziet er aan de voorkant meer onderscheidend uit dan de ID3 of ID4. Maar ik blijf voorlopig toch maar Tesla rijden.
 
Reed net op de snelweg langs een Aiways U5, helaas geen foto van kunnen maken ondanks dat ik met AP reed ;). Dit is volgens mij 1 van de eerste die is uitgeleverd in Nederland?

Voor mij was dit de first encounter of the third kind van deze EV. In het voorbijgaan ziet het er best prima uit. Ben benieuwd hoe deze kwalitatief is en wat er van de 390km (?) range in het echt overblijft.

Maar qua uiterlijk een welkome verrassing op de weg. Ziet er aan de voorkant meer onderscheidend uit dan de ID3 of ID4. Maar ik blijf voorlopig toch maar Tesla rijden.
Wat heb je gezien ?
 
Reed net op de snelweg langs een Aiways U5, helaas geen foto van kunnen maken ondanks dat ik met AP reed ;). Dit is volgens mij 1 van de eerste die is uitgeleverd in Nederland?

Voor mij was dit de first encounter of the third kind van deze EV. In het voorbijgaan ziet het er best prima uit. Ben benieuwd hoe deze kwalitatief is en wat er van de 390km (?) range in het echt overblijft.

Maar qua uiterlijk een welkome verrassing op de weg. Ziet er aan de voorkant meer onderscheidend uit dan de ID3 of ID4. Maar ik blijf voorlopig toch maar Tesla rijden.
Die range schijnt erg bedroevend te zijn: Aiways U5: actieradius gemeten bij 130 en 100 km/h

Jammer want voor de rest mooie concurrentie.
 
Het zou niet mijn eerste keus zijn, maar het ziet er aardig uit en het geeft veel ruimte voor het geld. Daarnaast ken ik automerken die lelijkere modellen op de weg zetten (BMW steekt de multipla tegenwoordig naar de kroon met hun i3, de nierloze megagrill, de serie 2 active tourer en de X6 :D)

Voor 40 tot 43K en het uiterlijk van de foutlander moet dat ding toch makkelijk verkocht raken in Nederland, lijkt me.
 
  • Funny
Reactions: horta
Mijn vrouw heeft in december een Mini Cooper SE "Yours" opgehaald. Moet zeggen erg leuk om mee te rijden. Merk zelf dat ik hem eerder pak dan de MX gewoon omdat het zo fijn wendbaar is. Actieradius maar niet zoveel uit ding komt niet van het eiland af, dus je kan er 8x het eiland mee op en neer.

Wat mij opvalt is alleen:

- Hij moet aan en uit gezet worden...
- Voor in drive/reverse moet je een tweede knop indrukken
- Navigatie was is dat hopeloos ik klaag over die van Tesla nou neem alles terug
- Menu's wat onoverzichtelijk
- Comfort access is raar, je moet een knopje op de deur indrukken om af te sluiten.

Tesla heeft het toch allemaal niet zo gek voor elkaar.
 
  • Like
Reactions: FVO
Excuses als dit allemaal al genoemd is. Ik lees net pas over de gigantische fusie tussen PSA en FiatChrysler. Peugeot en FiatChrysler beginnen aan krachttoer - dus Peugeot, Citroën, Opel, Chrysler, Vauxhall, Alfa Romeo, Dodge en Jeep onder 1 dak. Het gefuseerde bedrijf Stellantis N.V. is gevestigd in Nederland, trouwens. Wel kortgeleden pas goedgekeurd. Bloomberg - Are you a robot?

stellantis-unveils-official-logo-1-1.jpeg


Fiat Chrysler and PSA executives reckon they’ll boost returns with scale more closely resembling Volkswagen AG and Toyota Motor Corp., and have greater resources to compete with electric-car upstarts and tech-industry interlopers.

Ze hebben 3 verschillende richtingen voor E-auto's. Stellantis can choose from three EV platforms - electrive.com

Fiat heeft een ontwerpje blijkbaar. This Is An Intriguing Electric City Car FCA And PSA Could Produce | Carscoops
 
Mooi concept, maar in productie zal je zien dat het bv 3 aparte schermen zijn, en dat ze bv kunststof gebruiken ipv glas om gewicht en kosten te besparen, waardoor je de dikte zal zien en het dus een rommeltje wordt zoals in de Taycan, wat moet doorgaan als een breed scherm maar door de bezels kan je zien dat het individuele schermpjes zijn.
 
  • Like
Reactions: Bas. and FVO