You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik weet het niet schoolmeester, maar ik zou denken dat expansie leidt tot drukverlaging in plaats van drukverhoging. Volgens mij is het de drukvergroting (als gevolg van temperatuurstijging die weer het gevolg is van de chemische reactie) die leidt tot expansie en niet andersom. Expansie is het middel dat de natuur gebruikt om van hoge druk(verschillen) af te komen.... die reactie zorgt voor grote expansie van het mengsel en de daaruit resulterende drukvergroting ....
Bovenstaande voegt verder overigens niks toe aan de hele discussie, ik hou er gewoon van om schoolmeestertje te spelen .
Ik weet het niet schoolmeester, maar ik zou denken dat expansie leidt tot drukverlaging in plaats van drukverhoging. Volgens mij is het de drukvergroting (als gevolg van temperatuurstijging die weer het gevolg is van de chemische reactie) die leidt tot expansie en niet andersom. Expansie is het middel dat de natuur gebruikt om van hoge druk(verschillen) af te komen.
Ik weet het niet schoolmeester,
Hoewel beter (expansie leidt inderdaad tot drukverlaging), is ook dit niet geheel correct.
We zitten met een viertaktmotor.
Inderdaad. Ik denk dat je niet, zoals ik deed, kunt stellen dat temperatuurverhoging leidt tot drukverhoging of, zoals Horta deed, dat drukverhoging leidt tot temperatuurverhoging. Druk en temperatuur zijn, zoals de gaswet inderdaad stelt, bij gelijkblijvend volume 'hetzelfde' (overigens ook als je temperatuur in graden C meet).De ontploffing/verbranding zorgt voor een ogenblikkelijke temperatuursverhoging van het gasmengsel in de cilinder. Volgens de ideale gaswet: p.V=n.r.T stijgt de druk evenredig met de temperatuur in Kelvin bij gelijkblijvend volume.
De battery-pack, de architectuur, het managementsysteem, het laadvermogen, de laadinfrastructuur, de chemie en de koeling zijn blijkbaar het strijdtoneel. Bij wat de een merk doet is dit wat aandacht vraagt. De iPace is een voorbeeld van de aandacht naar de verkeerde dingen. Mooie auto, maar beperkt tot rondjes om de kerk. Inmiddels zijn er plaatsen waar je $3k korting op een iPace krijgt als je een Tesla bezit.De batterij is de limiterende factor.
En dan van de oude stempel?ik hou er gewoon van om schoolmeestertje te spelen
Inderdaad. Izoals Horta deed, dat drukverhoging leidt tot temperatuurverhoging. Druk en temperatuur zijn, zoals de gaswet inderdaad stelt, bij gelijkblijvend volume 'hetzelfde' (overigens ook als je temperatuur in graden C meet).
Over van de oude stempel gesproken, het is me echt allemaal abracadabra wat jullie bespreken; cylinder, druk, ontbranding, expansie, brandstof...En dan van de oude stempel?
Ik ben dan ook erg blij dat ze alleen iets over het ICE gedeelte van mijn post aan te merken hebbenOver van de oude stempel gesproken, het is me echt allemaal abracadabra wat jullie bespreken; cylinder, druk, ontbranding, expansie, brandstof...
Het gaat hier over iets uit de middeleeuwen toch ?
Volgens mij hebben ze het over het verbranden van heksen.Over van de oude stempel gesproken, het is me echt allemaal abracadabra wat jullie bespreken; cylinder, druk, ontbranding, expansie, brandstof...
Het gaat hier over iets uit de middeleeuwen toch ?
Ah, innovatie!Als je klaagt dat Tesla developers enkel aandacht hebben voor spelletjes op het middenscherm, moet je deze review over de Hyundai Palisade eens bekijken.
Een biepje dat je kan activeren om te verwittigen dat je voorligger vertrekt. Zelf je welkom-geluid selecteren. De kleur van het dashboard aanpassen. Een functie om de passagiers op de achterste rij toe te spreken.
Best ideaal. Mijn Alfa knippert 5 keer en dat is best ideaal. 3 is vaak te kort om rustig van baan te wisselen en het andere verkeer de tijd te geven jouw aanstaande beweging te registrerenBij de Hyundai Kona kun je zelfs instellen als je de richtingaanwijzer even aantikt, of er 3, 5, of 7 maal een knipper volgt...