Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zit niet op dit forum om Musk en zijn auto's te aanbidden, jij misschien wel. Ik zit hier omdat er nuttige informatie over de auto's en hun problemen gedeeld wordt. Als het hier een fanboy paradise wordt dan ben ik weg.
Het is overigens ook de taak van de moderators om te zorgen dat het hier geen fanboy paradise wordt, net zo min als het hier een Tesla bashers club zou moeten zijn.

Paul, na het x-keer herhalen van jouw standpunt wat dat betreft is dat ondertussen denk ik wel duidelijk voor iedereen?
Laten we het bij vooral bij de inhoud van dit draadje houden, dat is veel interessanter dan al dat gekift.
Dat laatste geldt voor nogal wat mensen hier de laatste tijd. :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: sweep
Paul, na het x-keer herhalen van jouw standpunt wat dat betreft is dat ondertussen denk ik wel duidelijk voor iedereen?
Laten we het bij vooral bij de inhoud van dit draadje houden, dat is veel interessanter dan al dat gekift.
Dat laatste geldt voor nogal wat mensen hier de laatste tijd. :rolleyes:
O sorry, neem me niet kwalijk. Ik wist niet dat het alleen voorbehouden was aan fanboys om hun standpunt steeds maar weer duidelijk te maken. Ik zal het niet meer doen. Het is natuurlijk vervelend als er te veel nuance in de discussie wordt aangebracht.
 
Misschien de titel van "Wat de andere automerken doen" omtoveren naar "Wat de meningen van andere op andere en andere automerken zijn"?

De Elekrtische mini Aceman is er klaar mee. Sorry ik bedoel voor.
(ziet er al groen en geel uit 😊)

1704368968326.png

 
  • Funny
Reactions: Stream
Als ik naar Noorwegen kijk (het meest mature EV-land er wereld en beschikbare cijfers) dan tel ik in totaal afgerond 126.000 verkochte Tesla's en 180.000 VAG-modellen: VW, Skoda, Audi en Porsche. Dat hadden de meesten hier waarschijnlijk niet verwacht.


Geen idee welk jaar je bedoelt maar voor 2023 lijkt mij dat uitermate onwaarschijnlijk.


Marktaandeel Tesla Noorwegen 22/23: van 15% naar 23,63%

Marktaandeel VAG Noorwegen 22/23: van 26% naar 24,35%

IMG_6788.jpeg




Verder is de korte termijn strategie van VAG, winstmaximalisatie voor de aandeelhouder en het inleveren van marktaandeel, natuurlijk geen winnende lange termijn strategie.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Maurice1
Geen idee welk jaar je bedoelt maar voor 2023 lijkt mij dat uitermate onwaarschijnlijk.


Marktaandeel Tesla Noorwegen 22/23: van 15% naar 23,63%

Marktaandeel VAG Noorwegen 22/23: van 26% naar 24,35%

View attachment 1005747



Verder is de korte termijn strategie van VAG, winstmaximalisatie voor de aandeelhouder en het inleveren van marktaandeel, natuurlijk geen winnende lange termijn strategie.
In 2020 heeft VW duidelijk een groter aantal verkocht dan Tesla: 34,37% vs 10,98%.
Waarschijnlijk heeft de pandemie roet in het eten gegooid van VW groep en is Tesla er op vooruit gegaan.
De verwachtingen van 2024 vind ik wel een scheve.
 
Ben ik de enige die zich kapot ergert aan gebruik van dit soort termen om mensen te beschrijven waar je het niet mee eens bent?

Als ik voor Fanboy, Scienteslagy, Muskrat, Rozebrildrager of wat dan ook wil worden uitgescholden, kan ik prima op X terecht. Zou het hier wat volwassener kunnen?
Als er hier iemand fatsoenlijk is dan is het wel @pvkeep. Een van de eerste leden. Was iedereen maar zoals hem.
 
Ben ik de enige die zich kapot ergert aan gebruik van dit soort termen om mensen te beschrijven waar je het niet mee eens bent?

Als ik voor Fanboy, Scienteslagy, Muskrat, Rozebrildrager of wat dan ook wil worden uitgescholden, kan ik prima op X terecht. Zou het hier wat volwassener kunnen?
Je hoeft je er toch niet aan te ergeren? Het is nou eenmaal de naam, en voor sommigen zelfs een geuzennaam, voor mensen die alles wat Tesla en Musk doen kritiekloos adoreren. Ik heb de term niet zelf verzonnen en het is ook niet als scheldwoord bedoeld.
 
  • Like
Reactions: horta and PriOkkie
Als er hier iemand fatsoenlijk is dan is het wel @pvkeep. Een van de eerste leden. Was iedereen maar zoals hem.
Ik twijfel niet aan het fatsoen van @pvkeep maar eerlijk gezegd gelukkig dat niet iedereen is zoals hij.
Ook @pvkeep heeft, weliswaar een nette, manier om iemand op z'n plek te zetten, maar dat kan je niet altijd fatsoenlijk noemen.
Mij maakt het niet uit, iedereen moet binnen bandbreedte zichzelf kunnen zijn. Maar om te verzoeken iedereen nu meer op hem te laten lijken... nee dank je.