Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Waar wast SeC Amsterdam de auto's?

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn 85 is een paar dagen daar voor wat garantie-dingetjes en een beurt. Maar nu zie ik dat de auto hekel ergens anders staat: aan de Stekkenbergweg.

Geen probleem verder, ik was gewoon nieuwsgierig of iemand weet wat ze daar met de auto doen. Ik vermoed wassen?
Wegens drukte kreeg ik helaas geen leuke leenauto. Een 320 sedan. Niet echt mijn ding :biggrin:

Overigens tijdens de afgelopen dagen keurig geholpen door een Amerikaan, Mike. Via Whatsapp op de hoogte gehouden.

EDIT: zelf gaan zoeken, de auto staat bij Autototaal Glas? Ik krijg een nieuw pano-dak, althans voorpaneel. Maar ik dacht dat ze dat wel zelf zouden doen eerlijk gezegd.... toch eens gaan vragen vanmiddag.
 
Nagevraagd: ze zeggen met Tesla engineers de monteurs bij Autototaalglas te hebben opgeleid om het werk te doen.

Uitgebreide service gehad verder. Gratis nieuwe matten gehad, opladen van 13 naar 16A, nieuw pannendak, nog wat ander kleine service/garantie punten zoals nieuwe keyfob, iets met liners in de wielkasten achter, enz.
 
Nagevraagd: ze zeggen met Tesla engineers de monteurs bij Autototaalglas te hebben opgeleid om het werk te doen.

Uitgebreide service gehad verder. Gratis nieuwe matten gehad, opladen van 13 naar 16A, nieuw pannendak, nog wat ander kleine service/garantie punten zoals nieuwe keyfob, iets met liners in de wielkasten achter, enz.

Damn. Een pannendak. Dat wil ik ook!
:biggrin:
 
Ja, dit is een Technical Service Bulletin voor de oudere modellen (waaronder die van mij).
De laders zijn dan tot 13A per stuk beperkt om een verbinding niet te veel te belasten.
De verbeterde verbinding installeren heet ook wel de 32A fix (twee laders) en wordt/werd gratis uitgevoerd.
 
Is dit n aanpassing? Ik kan op schuko ook max 13A laden. Dacht altijd dat dit vanuit Tesla beveiliging van de huisinstallatie was.

Dat zou kunnen, maar ook aan de Mennekes "in het land" wilde de Tesla niet meer dan 13A laden. Zowel 1- als 3-fase niet.

Het zal een van deze twee moeten zijn, de wijziging, de tweede waarschijnlijk niet omdat het parking brake is, maar het had met de harness te maken zeiden ze....:
Screen Shot 2015-08-07 at 11.15.20 .png


- - - Updated - - -

Is wel stoer, maar beperkt je range met 9%!

Bestel je een 90 met pannendak, kom je per saldo rond de 85 uit....
 
Ja, dit is een Technical Service Bulletin voor de oudere modellen (waaronder die van mij).
De laders zijn dan tot 13A per stuk beperkt om een verbinding niet te veel te belasten.
De verbeterde verbinding installeren heet ook wel de 32A fix (twee laders) en wordt/werd gratis uitgevoerd.

Ah. Helder. Ook op 3 fase was het maximum 13A begrijp ik? Das bij mij iig anders, daar kan ik tot 16A instellen (monolader).
 
Het was inderdaad ook 3fase max 13A. MS hangt nu thuis aan de Schuko en is idd maar 13A. Ik ga later testen of ik de 16A haal.

schuko is begrensd tot 13A.
maar met de rode stekker moet je tot 3*16A (monolader) of 3*32A (duolader) halen.
indien dit nog 3*13A of 3*26A is; dan moet je even via het SeC gaan voor de update (kabelboom wisselen)

dit probleem is al geruime tijd opgelost; nieuwere wagens zouden dit niet mogen hebben.
 
Met de UMC + rode CEE-16 adapter is 16A echt het maximum, Dirk.
Daar doet een duolader ook niets aan af (bij).
Maar aan een 22 kW laadpunt moet je wel 32A halen met een daarvoor geschikte laadkabel. Als de in die situatie slechts 26A haalt, heb je de 32A fix nodig, net zoals ik die heb laten uitvoeren..
 
Met de UMC + rode CEE-16 adapter is 16A echt het maximum, Dirk.
Daar doet een duolader ook niets aan af (bij).
Maar aan een 22 kW laadpunt moet je wel 32A halen met een daarvoor geschikte laadkabel. Als de in die situatie slechts 26A haalt, heb je de 32A fix nodig, net zoals ik die heb laten uitvoeren..

Ik heb nog nooit anders dan met UMC/Schuko geladen of de Mennekes. En het "probleem" dat nu verholpen zou moeten zijn is dat ik slechts 13A kon laden ook aan de Mennekes op een laadpaal. Dus 3x16A beschikbaar, maar ik kreeg maar 3x13A binnen. Ik heb een monolader, dus het genoemde 32A probleem was/is voor mij niet van toepassing.