Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie heel veel posts over de vraag of je nu privé of zakelijk moet verzekeren. Wat zorgt er nu voor dat je de auto zakelijk of privé moet verzekeren?

1. de tenaamstelling van de auto (staat de auto op naam van een natuurlijk persoon of op naam van een rechtspersoon zoals B.V.)
of
2. de auto als zakelijk vermogen op de balans staat.
of
3. een combinatie van bovenstaande?

Als je bijvoorbeeld een ZZP-er bent staat de auto op je eigen naam maar de auto staat op de balans. Als je vervolgens alleen naar langdurige opdrachten rijdt om daar je werk te doen, kan de auto toch gewoon privé verzekerd worden?

Weet iemand hoe het echt zit?
 
Ik zie heel veel posts over de vraag of je nu privé of zakelijk moet verzekeren.
Ik probeer even wat nuancering aan te brengen. Als ik me niet vergis gaan al deze posts enkel over CB die twee verschillende takken heeft. Voor de meeste andere verzekeraars gaat het alleen om de keuze incl. of excl. BTW en daar heeft iedereen denk ik wel beeld bij.

Of stel ik het te simpel?
 
Verzekeren is nooit een probleem. Schade vergoed krijgen van je verzekeraar is soms wat lastiger. Winschoten is gelukkig een eind rijden voor degenen die verhaal bij je willen halen als dat achteraf toch een probleem lijkt te zijn :D

Ik bedoel, zonder enige onderbouwing gewoon roepen dat iets geen probleem is? Daar komen we toch niet verder mee?
 
Verzekeren is nooit een probleem. Schade vergoed krijgen van je verzekeraar is soms wat lastiger. Winschoten is gelukkig een eind rijden voor degenen die verhaal bij je willen halen als dat achteraf toch een probleem lijkt te zijn :D

Ik bedoel, zonder enige onderbouwing gewoon roepen dat iets geen probleem is? Daar komen we toch niet verder mee?
Doe het al een jaar of 30 privé. Nooit een probleem. Ook niet bij een schade.
 
Ik ben voor Allsecur gegaan voor de P. 3 jaar nieuwwaarde, dagelijks opzegbaar, volledig casco, inzittenden en 10 jaar schadevrij voor 138 euro per maand

Edit: als verzekeraars normale premies gaan hanteren, kan ik tenminste dagelijks overstappen, dat kan bij ren jaarcontract niet. De auto is zakelijk verzekerd via onze BV
 
Last edited:
Ik ben uiteindelijk bij Carmeleon uitgekomen. Voornamelijk omdat zij geen alarm-eisen stellen, ze een goede nieuwwaarde garantie bieden (maar liefst 5 jaar) en met een vrijwillig gekozen eigen risico van 500 per jaar (daaronder heeft het i.v.m. daling op de bonus/malus ladder mijns inziens toch geen zien om te claimen) een zeer nette premie. Ik betaal met 12 schadevrije jaren en woonachtig in hartje randstad nog geen 100 euro per maand. Overigens geen inzittendenverzekering (onnodig; je hebt daarvoor een WA-verzekering die exact hetzelfde dekt, alleen er iets langer over doet) en andere toevoegingen (bijtellingsbeschermer activeer ik wel in 2021).
 
Oh maar ze kunnen je ook nooit dwingen hoor.
Ze komen echt niet kijken of jij hem er wel in gezet hebt.
Kan je alleen fluiten naar je geld als hij gejat wordt. Maar goed, op die manier betaal je dan alsnog "meer" :D

De auto is goed beveiligd en omdat het net iets meer kost moet je de lojack hebben. Dat is in mijn beleving dwingen ;). Ik hoef het niet en wil het ook niet plaatsen. Hopelijk gaan ze wel wakker worden en beseffen dat ze de eisen moeten veranderen.
 
Wat bedoel je nu precies?

Passagiers kunnen schade altijd verhalen op je WA-verzekering en medische kosten verhalen op zijn of haar zorgverzekering. Het enige voordeel van de schade inzittendenverzekering is dat er sneller uitgekeerd wordt; deze verzekering kijkt namelijk niet wie de schuldige is (een WA-verzekering zoekt dat eerst uit en dat kost tijd). Mijns inziens daarom een dubbele verzekering die niet per se nodig is.

Ik verzeker overigens altijd alleen de schade die ikzelf niet kan dragen. Dus geen verzekeringen op telefoons of televisies, alleen de dingen die echt in de papieren lopen en waar jezelf ten onder kan gaan (voornamelijk aansprakelijkheden) ;-)
 
Passagiers kunnen schade altijd verhalen op je WA-verzekering en medische kosten verhalen op zijn of haar zorgverzekering. Het enige voordeel van de schade inzittendenverzekering is dat er sneller uitgekeerd wordt; deze verzekering kijkt namelijk niet wie de schuldige is (een WA-verzekering zoekt dat eerst uit en dat kost tijd). Mijns inziens daarom een dubbele verzekering die niet per se nodig is.

Ik verzeker overigens altijd alleen de schade die ikzelf niet kan dragen. Dus geen verzekeringen op telefoons of televisies, alleen de dingen die echt in de papieren lopen en waar jezelf ten onder kan gaan (voornamelijk aansprakelijkheden) ;-)

Dan betaal je dus bijna 100 euro voor een WA verzekering zonder inzittende verzekering van je Model 3?
Met 12 schade vrije jaren vind ik dat best veel.