Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ehh, optisch bijna dezelfde looks: de 21 inch vind ik toch echt mooier. Maar je hebt gelijk dat 19 inch voordelen heeft, zoals het stiller zijn.

Ik krijg elke keer heel positieve opmerkingen van de mensen die de combi met de Engelse Ispiri's 'live' zien, die ik er in de winter onder heb liggen.
Zelf vind ik het nog steeds de mooiste after market oplossing en de combinatie met de Tesla werkt bijzonder goed.
Het is een staggered oplossing met bredere achterbanden die voor een erg goede wegligging zorgt (was even een gokje, maar heeft heel goed uitgepakt).
Vrijwel identiek aan de velgen in het Vellano-filmpje van pagina 28 van deze thread, alleen zijn dat volgens mij 21 inch en heb ik 20 inch, oogt ietsje bescheidener.
Als mensen er nog eens goed naar willen kijken, mee willen rijden om te testen, ook willen aanschaffen, pm me maar.
Maar ik ga geen groupbuy doen, heb ik geen tijd voor. En als dit weer aanhoudt snel zijn, want de zomervelgen roepen dat ze uit het hok willen!:smile:
 
Vorig jaar hebben we een aantal grootschalige inkoopakties gedaan waarmee we de prijs laag konden houden. Mochten jullie interesse hebben. Stuur me dan een mail op [email protected]. Er zijn hier al verschillende tevreden gebruikers op het forum.

Ben nu na 2 winters wel een beetje uitgekeken op de standaard 19" set, de bandjes zijn nu ook ver op dus een mooi keuzemoment voor volgend seizoen om dan maar meteen de TS velgen te nemen. Zal binnenkort eens contact met je opnemen.
 
Heb jij de 19"? Welke kleur? Zelf vind ik die 19" mat zwarte wel fraai, wel vrij sportief alleen :)Heb Erwin een mail gestuurd.
Ik heb de donker grijze, vind ik erg mooi staan. Bij het bestellen met de 21" wilde ik die ook nemen maar alle adviezen om mij heen zeiden neem de zilveren... Persoonlijk vind ik de donkere nog steeds mooier. De 19" rijden ook veel beter maar dat kan ook aan de banden liggen. Die van mijn 21" zijn volgens mij nooit rond geweest.
image.jpg
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    2.1 MB · Views: 284
Ik wil ook voor de zware gaan, staan mooi onder de witte Tesla die ik begin mei krijg. Denk dat ik er dan meteen zomerbanden bijkoop, en dan laat ik de originele banden op de originele velgen zitten voor de winter. Ik ga toch niet op wintersport, en volgens mij kunnen die all season die winter die we hebben in NL wel aan. Ik twijfel dan voor de zomerbanden tussen de Dunlop Sportmaxx RT of de Nankang Ecocontact 2. Ik heb van beide hier positieve feedback gezien.
 
Ik zie weer dezelfde vraagstukken voorbij komen als vorig jaar .

De T Sportline velg levert optische dezelfde looks als de 21" tesla velg maar dan met alle voordelen van 19".

Vorig jaar hebben we een aantal grootschalige inkoopakties gedaan waarmee we de prijs laag konden houden. Mochten jullie interesse hebben. Stuur me dan een mail op [email protected]. Er zijn hier al verschillende tevreden gebruikers op het forum.

2ba32ff47f5a286f34bc76a4dbdf680f.jpg

Rij naar grote tevredenheid in de zomer op de zilvergrijze. Enige nadeel vind ik de kleur. Die is meer 'grijs' dan 'zilver' in vergelijking met de originele 21''. Zien er daardoor wat goedkoper uit. Niet zo sjiek / shiny als de originele. Denk erover om ze (als halverwege de zomer mijn banden op zijn) over te laten spuiten met de echte 'bling' zilvergrijs (kunnen mijn originele 21'' gelijk mee voor spotrepair).
 
Kan iedereen laten weten hoe de winterbanden eruit zien als ze eraf komen? Ben erg benieuwd of de slijtage bij mijn achterbanden (19" Pirelli Sottozero winterbanden) aan mijn auto/rijstijl ligt, dat ik er te lang op ben doorgereden, of dat het een meer algemeen Tesla Model S problem is.
Vanochtend na de bandenwissel zijn de winterbanden Nokian WR A3 245/45-19 102V Energylabel C opgemeten. Zijn gemonteerd op 4 x 8.5Jx19 ET35 velgen. Alle banden op drie plaatsen gemeten (binnen, midden en buiten) hebben tussen de 6,7 en 6,9 mm profiel (+ per band nooit meer dan 0,1 mm verschil). Totaal in twee seizoen 17.000 km mee afgelegd en vorig jaar tussen voor en achter omgewisseld. Foto lijkt me overbodig, ze zijn volkomen gelijkmatig afgesleten.
Voor rolweerstand geoptimaliseerde uitlijning in Tiel i.c.m. 3,1 bar rondom werkt voor mijn P85+ prima, kan ik dus zeggen. (En veel snelwegkilometers op de rechterbaan zal ook wel verschil maken.)
 
Die Michelins heb ik vorig jaar naar tevredenheid op mijn Porsche laten monteren. Nu speelt verbruik en afrolgeluid daar wel minder een rol. ;-)
De Super Sports zouden toch net iets beter zijn, begreep ik later, maar die zijn er niet in 245/35-21, dan moet je naar 255/35-21.

- Correctie: de PSS zijn er wel in 245/35-21.
Het probleem zit 'm in de banden aan de achterzijde voor de P+. Niet te krijgen in 265/35-21.
 
Last edited:
Die Michelins heb ik vorig jaar naar tevredenheid op mijn Porsche laten monteren. Nu speelt verbruik en afrolgeluid daar wel minder een rol. ;-)
De Super Sports zouden toch net iets beter zijn, begreep ik later, maar die zijn er niet in 245/35-21, dan moet je naar 255/35-21.

Ik weet echt niets van banden en velgen af, dan alleen de maat aflezen van de band zelf.... Die 255/35-21 passen neem ik aan niet op de P85+ velgen die achter breder zijn als voor?
 
Juist vandaag de T-Sportsline laten monteren. Wel tevreden met het resultaat. Trillingsvrij. Originele TPMS à 53 ex BTW p/st gekozen.

IMG_0027.JPG
IMG_0024.JPG



En nog een nabrander m.b.t. de winterbanden: de Dunlops hebben het uitstekend gedaan, hoewel weinig gladheid gezien, in elk geval stil en zuinig; plaatje van verbruik op retour Voorburg - Rotterdam centrum in rustig verkeer en binnen de snelheidslimieten:

Verbruik Dunlop Winter.JPG
 
Last edited:
Ik weet echt niets van banden en velgen af, dan alleen de maat aflezen van de band zelf.... Die 255/35-21 passen neem ik aan niet op de P85+ velgen die achter breder zijn als voor?
Achterop de P+ dien je inderdaad gewoon de 265/35-21 aan te houden. Die maat is ook verkrijgbaar van de Michelin Pilot Super Sport reeks, dacht ik. Anders kan 275 ook nog wel. Het is jammer dat er geen PSS in 245 verkrijgbaar is, want 255 loopt bij volledige stuuruitslag en achteruitrijdend bij sommige exemplaren van de S een beetje aan in de wielkast aan de voorzijde.

Correctie: er is geen (enigszins) correcte Michelin Pilot Super Sport voor de originele P+ velgen aan de achterzijde verkrijgbaar.
 
Last edited:
Ik heb besloten mijn 19" winterbanden en velgen eens te laten zien, zover ik het forum heb bekeken vind ik geen gebruiker van zo'n zelfde set.
dd0b5fd6a284047563210617c78933e6.jpg
e27318feacb95d311c5f86ab6171f130.jpg

Het lijkt wel
Of de band wat leeg staat maar de hoek vertekend ietwat.