Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
De Brock B32 zilver 19 inch:

In korte tijd (paar dagen) besteld bij en laten monteren door Steverink Banden in Apeldoorn, incl TPMS sensoren. Prima service daar.
De zilveren zijn ook TUV gekeurd, en kunnen zonder centreerringen of andere verloopjes gemonteerd worden. 'Hassle free' dus!

Zijn dit de Himalaya Grey Front Gepolijst (HGVP) velgen? Of zijn deze ook in zilver verkrijgbaar?

De HGVP vond ik erg mooi alleen zijn die minder geschikt voor de winter.
 
Ik wil nog een extra set velgen en winterbanden aanschaffen. Is het voor de 'gewone' performance ook aan te raden om achter bredere banden/velgen te nemen dan voor?
Voor winterbanden is breder niet altijd beter. Er ontstaat dan eerder een 'wig' van sneeuw, modder enzo voor de band. Smalle zomerse stepbandjes zoals op een Fiat 500 doen het in de winter toch nog redelijk omdat ze zo smal zijn.

Ik heb op mijn MSP+ ook gewoon 245/45/19 op 8,5" velgen aan de achterzijde, net zoals aan de voorzijde. Ook om te kunnen rouleren van voor naar achter en vice versa.
 
Vossen-2.jpg
Vossen.jpg

Dit is ook 245 op een 9 inch incl alloy gators
Is idd minder mooi passend dan de 265 die er achter op liggen.


In dat opzicht niet zo'n verkeerde keus, dus. Maar op de 9" velgen wordt het wel wat riskant mbt velgschade. Daarom dan toch maar die alloygators monteren, ja.
Benieuwd hoe dat er dan uit gaat zien. 'Getrokken' banden heet dat in de petjes-scene.
http://img26.imageshack.us/img26/8890/p1040331c.jpg
 
Waarom zijn sommige dingen (zoals banden) zo verschrikkelijk veel duurder dan in de VS.....

Tirerack charges $333 each for these 21-inch Pirelli snow and winter tires. With tax and standard shipping (in 24 hours, no less), our rubber cost us just over $1,400. Add in another $100 for dismounting, remounting and balancing and we're still way ahead.

http://www.edmunds.com/tesla/model-.../2013-tesla-model-s-we-bought-snow-tires.html

Hier ben je 2k euros kwijt voor een setje Pirelli's 21 inch

Ik moet wel bekennen dat ze echt verschrikkelijk goed rijden. Dit is een van de eerste winterbanden waar ik niet een zwalkend gevoel bij krijg als je de eerste twee dagen erop rond rijd. En grip is er meer dan voldoende............
maarja had ik ze beter in de VS kunnen bestellen en via pakketpost deze kant op laten komen????
 
In dat opzicht niet zo'n verkeerde keus, dus. Maar op de 9" velgen wordt het wel wat riskant mbt velgschade. Daarom dan toch maar die alloygators monteren, ja.
Benieuwd hoe dat er dan uit gaat zien. 'Getrokken' banden heet dat in de petjes-scene.
http://img26.imageshack.us/img26/8890/p1040331c.jpg


Bedankt voor de tips. Ik hoop met mijn winterset toch zonder alloygators te kunnen doen...
 
Kreeg fout melding controleer bandenspanning.
20" Brocks met winterbanden.
Op de portierlijst staan de bandenspanningen. Moet blijkbaar 3.1 zijn.
Ik heb nu de banden harder opgeblazen.
Vraag blijkbaar moet je zeer harde banden hebben. Is dit onafhankelijk van merk band en merk velg?