Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik vind het maar een prestatie dat sommigen van jullie de velgen zo lang goed houden. Onder mijn S zitten nu nog 19 inch velgen. Ik moet langs de stoep parkeren om te laden en waar ik nu vijf maanden lang steeds bang voor ben hoorde ik gisteravond gebeuren. Ik heb pas vanochtend gekeken naar de krassen. Hoefde niet lang te zoeken.

Ik vrees dat in het voorjaar de 21 inch velgen niet lang maagdelijk zullen blijven. Alvast maar van die velgbeschermers aanschaffen.
 
Ik vind het maar een prestatie dat sommigen van jullie de velgen zo lang goed houden. Onder mijn S zitten nu nog 19 inch velgen. Ik moet langs de stoep parkeren om te laden en waar ik nu vijf maanden lang steeds bang voor ben hoorde ik gisteravond gebeuren. Ik heb pas vanochtend gekeken naar de krassen. Hoefde niet lang te zoeken.

Ik vrees dat in het voorjaar de 21 inch velgen niet lang maagdelijk zullen blijven. Alvast maar van die velgbeschermers aanschaffen.
Ik rij u vier jaar lang ruim 8 maanden per jaar met 21" velgen, 60.000 km nu. Slechts één keer een kleine beschadiging gehad.
Mijn methode is bij langs parkeren eerst vooruit op een centimeter of 20 van de stoep rijden. Dan achteruit rijdend dichter bij de stoep parkeren. In je spiegels, wel omlaag laten draaien, en je achteruit lijnen in je scherm, kun je goed zien wat je doet.
 
  • Like
Reactions: FVO
Ik vind het maar een prestatie dat sommigen van jullie de velgen zo lang goed houden. Onder mijn S zitten nu nog 19 inch velgen. Ik moet langs de stoep parkeren om te laden en waar ik nu vijf maanden lang steeds bang voor ben hoorde ik gisteravond gebeuren. Ik heb pas vanochtend gekeken naar de krassen. Hoefde niet lang te zoeken.

Ik vrees dat in het voorjaar de 21 inch velgen niet lang maagdelijk zullen blijven. Alvast maar van die velgbeschermers aanschaffen.
Die velgbeschermers zijn een optie. Ik heb ze er 1 dag opgehad. Vond t zo’n afbreuk doen aan de uitstraling en tevens een groot uithangbord van kijk mij nou, ik kan niet parkeren:oops:. Nou kan ik dat wel tenzij ik haast heb:confused:. Ik heb de mijne al een aantal malen moeten laten herstellen. Dit kost ca. €100,- en je ziet er daarna niets meer van.
 
Die velgbeschermers zijn een optie. Ik heb ze er 1 dag opgehad. Vond t zo’n afbreuk doen aan de uitstraling en tevens een groot uithangbord van kijk mij nou, ik kan niet parkeren:oops:. Nou kan ik dat wel tenzij ik haast heb:confused:. Ik heb de mijne al een aantal malen moeten laten herstellen. Dit kost ca. €100,- en je ziet er daarna niets meer van.
Ik heb ze er ook een dag op gehad. Ook ik vond ze alleen maar lelijk. Dat ik daarmee zou aantonen dat ik niet kan parkeren is niet zo tot me doorgedrongen. Na een dag er weer afgehaald, dat ging sneller dan erop :)
 
Die velgbeschermers zijn een optie. Ik heb ze er 1 dag opgehad. Vond t zo’n afbreuk doen aan de uitstraling en tevens een groot uithangbord van kijk mij nou, ik kan niet parkeren:oops:. Nou kan ik dat wel tenzij ik haast heb:confused:. Ik heb de mijne al een aantal malen moeten laten herstellen. Dit kost ca. €100,- en je ziet er daarna niets meer van.
Dit is precies hoe ik erover denk !
 
ben geen expert op gebied van velgen, maar hieruit maak ik op dat ik voor achter ook prima 245 breedte kan monteren.
volgens de tesla manual zit er voor 8,5J x 21 + en achter 9J x 21 op.
 

Attachments

  • Bandenmaat.JPG
    Bandenmaat.JPG
    146.3 KB · Views: 89
Ik rij u vier jaar lang ruim 8 maanden per jaar met 21" velgen, 60.000 km nu. Slechts één keer een kleine beschadiging gehad.
Mijn methode is bij langs parkeren eerst vooruit op een centimeter of 20 van de stoep rijden. Dan achteruit rijdend dichter bij de stoep parkeren. In je spiegels, wel omlaag laten draaien, en je achteruit lijnen in je scherm, kun je goed zien wat je doet.

Mijn 19 inch houd ik wel goed. 21ers lukt mij niet heel te houden. Met gewoon langsparkeren geen probleem (inderdaad achteruit gaat prima). Probleem voor mij zit hem in de parkeergarages. Daar wil het nog wel eens mis gaan.
 
Ok, ik ben geplooid. Ik doe vanaf komende lente ook mee aan het winterbanden/zomerbanden-wisselspelletje.

Door nieuwe wetgeving in Duitsland worden vanaf heden M+S-banden (waartoe mijn All-seasons behoorden) niet meer aanvaard als winterbanden... (er wordt wel een overgangsperiode voorzien voor banden geproduceerd voor 31/12/2017)

Heb dus via dit onvolprezen forum een setje velgen (19" Slipstreams) en 1e generatie TPMS-sensoren gekocht.

Nu enkel nog een momentsleutel kopen en ik kan elke 6 maanden ook mijn handen vuil maken.

Voor wat betreft het poetsen van de velgen heb ik een andere oplossing :D.

20180107_180538.jpg
 
Die velgbeschermers zijn een optie. Ik heb ze er 1 dag opgehad. Vond t zo’n afbreuk doen aan de uitstraling en tevens een groot uithangbord van kijk mij nou, ik kan niet parkeren:oops:. Nou kan ik dat wel tenzij ik haast heb:confused:. Ik heb de mijne al een aantal malen moeten laten herstellen. Dit kost ca. €100,- en je ziet er daarna niets meer van.
Waar laat je deze repareren ?
 
Goeiemorgen,

Heeft iemand hier kennis van een betrouwbare bandencentrale in Vlaams Brabant, of rond Wavre?
Ik heb ineens twee banden achter met nagels of schroeven erin, dus vermeodelijk herstelbaar.
Ik wil gewoon zeker zijn dat ze ervaring hebben met tesla en hoe ze deze veilig op de krik te doen.

Alvast bedankt
 
Goeiemorgen,

Heeft iemand hier kennis van een betrouwbare bandencentrale in Vlaams Brabant, of rond Wavre?
Ik heb ineens twee banden achter met nagels of schroeven erin, dus vermeodelijk herstelbaar.
Ik wil gewoon zeker zijn dat ze ervaring hebben met tesla en hoe ze deze veilig op de krik te doen.

Alvast bedankt
Dat krikken is niet zo'n probleem. Ze mogen uitsluitend de rechthoekige rubber pads gebruiken.
Belangrijker is hoe ze de band repareren. Het van buiten opruwen van het gat en er een rubber veter inproppen is niet voldoende.
Let er heel goed op dat ze band eraf halen en deze van binnen uit met een zogenaamde 'paddestoel' plug repareren.
Ook dit is volgens Tesla geen goede reparatie, Tesla vervangt elke lekke band zonder meer. Daar ben ik het niet mee eens maar geeft wel aan dat minimaal de door mij beschreven werkwijze dringend nodig is.
 
  • Like
Reactions: AustinP
Goeiemorgen,

Heeft iemand hier kennis van een betrouwbare bandencentrale in Vlaams Brabant, of rond Wavre?
Ik heb ineens twee banden achter met nagels of schroeven erin, dus vermeodelijk herstelbaar.
Ik wil gewoon zeker zijn dat ze ervaring hebben met tesla en hoe ze deze veilig op de krik te doen.

Alvast bedankt
Peeters banden Overijse. Daar heb ik mijn winterbanden laten doen. Ze wisten van de Tesla vereisten.
 
  • Like
Reactions: AustinP