Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tips voor als het vriest...

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij (classic) was de voorruit vanmorgen na een klein half uur voorverwarmen ook niet volledig ijsvrij. Verbaasde me enigszins.
Verder hoorde ik het ijs van de deurhendels en spiegels en kreeg ik met veel moeite mijn laadkastje open. Rubber en slot helemaal vast[emoji16]. Nu maar ingevet en slotontdooier gebruikt.

Iemand nog een tip waardoor de koplampen mee ontdooien? Die moet ik alsnog krabben om iets zicht te hebben...
Tja... gewoon met een keteltje lauwwarm water naar de MS lopen en over de onderdelen gieten waar ijs op zit...
 
Kan iemand met het winterpakket bevestigen/ontkrachten dat stuur-, stoel-, en sproeierverwarming ook geactiveerd wordt bij pre-heating?
Bij voorbaat dank!

Pre heating? Als je de climate control aanzet via de Tesla app? Dan gaan ze in iedergeval NIET aan dat is enkel de kachel. Enige wat fijn zou zijn is als die ook de ruiterwisserverwarming aan zou zetten als je de kachel aan zet via de app of dat je dat kan doen via de app.
 
Hier wordt er bijgeladen juist voor de start, @22kw (duolader), en wordt de cabine 2keer voorverwarmd voor vertrek.
Allemaal via Visible Tesla.

Werkt prima, mijn zoon is er heel gelukkig mee.
Terwijl de anderen ook 's avonds verkleumd staan te krabben, stapt hij in een verwarmde auto en is weg.
 
Ik geloof dat die enkel actief is als er gedetecteerd wordt dat er effectief iemand op de stoel zit. Dat kan via de druksensor voor het signaal van de veiligheidsgordel.
Klopt. De stoelverwarming van de passagier staat ook altijd aan maar voelt nooit warm aan als ik alleen rij.

Ik zie trouwens in visible tesla dat wanneer je de verwarming op zet, automatisch het icoontje van de voorruit verwarming opspringt.
 
Ik geloof dat die enkel actief is als er gedetecteerd wordt dat er effectief iemand op de stoel zit. Dat kan via de druksensor voor het signaal van de veiligheidsgordel.
Dat mag dan meteen ook worden aangepast bij een volgende update, en als dan ook de Tesla app het mogelijk maakt om eindelijk eens effectief vooraf de subzero extra's te benutten...

Ik bedoel, waarom zou je niet een stoel kunnen pre-heaten als je iemand gaat ophalen??
 
Remote S voegt niets toe voor het subzero pakket. Gewoon Climate ON/OFF met temp regeling. Helaas.

De Tesla app zou hier zoveel meer kunnen bieden...

Dat is jammer.
Hier lijkt het wel alsof je vanaf je windows op mac een schedule aan te kunnen maken.
VisibleTesla
http://visibletesla.com/Doc_v2/pages/HVACTab.html


Is dat wat?

edit:/ Ook al vermeld door Wolfke op de vorige pagina
 
Last edited:
ik ben niet helemaal overtuigd. tussen de verwarmingsspiraal en leder/stof zit nog een schuim?laagje, dat niet ingedrukt door lichaamsgewicht erg veel lucht = isolatie bevat. warmt dus maar heel erg langzaam op, de warmte zakt dan maar ook naar beneden. voelt ten opzichte van de stoel waar je op zit al kouder aan, zou ik gelijk hebben.

Klopt. De stoelverwarming van de passagier staat ook altijd aan maar voelt nooit warm aan als ik alleen rij.

Ik zie trouwens in visible tesla dat wanneer je de verwarming op zet, automatisch het icoontje van de voorruit verwarming opspringt.
 
Bij mij duurt het lang genoeg om eerst een kouwe k**t te krijgen
Bij mij ook hoor, duurt absoluut minimaal een paar minuten voor ik een beetje iets voel en dat komt niet door eelt op mijn kont. Ik heb dus eerder ook al gedacht dat het lekker zou zijn om je stoel te kunnen voorverwarmen.
Zoals er nog wel meer features zijn die erg handig zouden zijn bij deze weersomstandigheden en waarvan ik niet begrijp dat het niet mogelijk is, zoals het op afstand verwarmen van voor- en achterruit (en daarmee spiegels). Maar goed, met de normale opwarmfunctie kom je een heel eind, maar je moet dan wel tijdig zijn om in elk geval dat probleem met die zijruiten te voorkomen.