Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Weet er iemand wie het aanspreekpunt is bij Tesla (Amsterdam?) met betrekking tot de SuC? Men kan moeilijk de struisvogel blijven uithangen mbt tot geblokkeerde SuCs door ICE.
Heb al meermaals het idee gehad om de pers aan te spreken en een ludieke actie te doen met een eigenaar van een pompstation (mits zijn akkoord natuurlijk) om gedurende paar minuten de pompen te bezetten met elektrische wagens. Kwestie van de mensen even wakker te schudden en aan te tonen, wat de impact is van het blokkeren van laadpunten.

Anderzijds zou er toch een duidelijk berichtgeving van Tesla moeten komen om dit aan te pakken. Of is dit enkel een belgisch probleem ?

Tesla heeft intussen een FAQ op de site :
Supercharging

Er staat een niet-Tesla-auto geparkeerd in een Supercharger-box. Wat moet ik doen?
De meeste Supercharger-boxen zijn gereserveerd voor het opladen van Tesla's, maar in sommige boxen kan een beperkte tijd algemeen worden geparkeerd. Let op de borden bij de boxen. Als een niet-Tesla-voertuig een gereserveerde Supercharger-box bezet houdt, kunt u ons hiervan op de hoogte stellen via (877) 798-3752 (internationale telefoonnummers).

De int. telnrs. wijst door naar :
België
Gratis: 0800 29 027 | Lokaal: 03 808 17 82

en
Nederland
Gratis: 0800 020 0160 | Lokaal: 013 799 9525
 
Like, maar ik bedoelde Utrecht.

CIC komt bij het nieuwe grootste winkelcentrum van NL in Leidschendam. Ook een bij Stadshart Zoetermeer. ;)
Klopt, ik heb er liever geen in m'n achtertuin. Maar Utrecht zou mij erg helpen om ff 5 min. te laden om thuis te komen. Daar gebruik ik Dordrecht ook nogal eens voor omdat Oosterhout zo ver vd A16 ligt.
 
  • Like
Reactions: Martijn S
Ze zeggen dat één zwaluw nog geen zomer maakt dus mijn inschatting van de SuC aanpassing had voorbarig kunnen zijn. Maar nu via andere kanalen berichten gehoord dat de SuC's (sommige schijnen al gedaan te zijn) een upgrade krijgen. De kern is dat het nagenoeg altijd zo zal zijn dat je de volle stroom krijgt waarbij het maximum per stall 127 Kw is. Het A en B verhaal komt dan te vervallen en de nummers zijn dan alleen nog nuttig bij het melden van een storing. "3a" zeggen is nu eenmaal gemakkelijker dan de "derde van links" en dan uitleggen vanaf welke kant :)
Ik kom dan weer terug met wat ik eerder als inschatting noemde.

Huidige situatie, neem Dordrecht, is 6 kasten die elk 145 Kw geven is 870 Kw. (Die 145 zie je nooit maar wellicht is dat wat twee auto's tegelijk er samen opgeteld uit kunnen halen.)
Die 145 Kw per ladekast wordt nu slim verdeeld over twee stalls. Dat heeft duidelijk voordelen boven bijvoorbeeld de losse snelladers waar je moet wachten totdat de ander weg is en waar het laatste halfuur maar weinig van het beschikbare vermogen wordt afgenomen. Door er een tweede stall aan te koppelen wordt de stroom effectiever benut maar dan kan het nog zo zijn dat er 2 auto's staan die allebei bijna vol zijn en er capaciteit onbenut blijft.
Wat ik denk is dat het totaal van de SuC i.p.v. in groepjes van zes slim verdeeld over twee stalls, slim verdeeld gaat worden over alle twaalf stalls. Met daarbij een begrenzing per stall van 127 Kw. Ik denk niet dat er 12 x 127 Kw zal komen, dat is ook niet nodig omdat het altijd zo zal zijn dat er auto's staan die al halverwege het laadproces of verder zijn, er meestal ook wel stalls onbezet zijn en de kans dat er tegelijk zes helemaal lege auto's komen alleen te verwachten is bij Roadtrips (en wellicht is het laden bij de E-Rally ook zo'n situatie waarin de piek gehaald gaat worden.

In de praktijk zul je dan nagenoeg altijd de max krijgen van wat je auto aan kan aan Kw's.

Lijkt me erg slim en men hoeft geen nieuwe stalls neer te zetten of andere ingrijpende aanpassingen.

Er is geen bevestiging hiervan maar ik ben benieuwd of het iets gaat worden.
 
Wat ik denk is dat het totaal van de SuC i.p.v. in groepjes van zes slim verdeeld over twee stalls, slim verdeeld gaat worden over alle twaalf stalls. Met daarbij een begrenzing per stall van 127 Kw. Ik denk niet dat er 12 x 127 Kw zal komen, dat is ook niet nodig omdat het altijd zo zal zijn dat er auto's staan die al halverwege het laadproces of verder zijn, er meestal ook wel stalls onbezet zijn en de kans dat er tegelijk zes helemaal lege auto's komen alleen te verwachten is bij Roadtrips (en wellicht is het laden bij de E-Rally ook zo'n situatie waarin de piek gehaald gaat worden.

In de praktijk zul je dan nagenoeg altijd de max krijgen van wat je auto aan kan aan Kw's.

Lijkt me erg slim en men hoeft geen nieuwe stalls neer te zetten of andere ingrijpende aanpassingen.

Er is geen bevestiging hiervan maar ik ben benieuwd of het iets gaat worden.

Wel meer kans op totaal falen van het systeem als er 1 onderdeel uitvalt. In de huidige situatie vallen er 2 laadpalen uit en blijft de rest het doen.
 
Dat staat er los van. Huidige situatie is 6 x 12 of 13 inverterters van elk 11 Kw. Dat blijft zo dus als er een set uitvalt gaat de rest door (maar met minder totaal vermogen).
De ervaring leert toch dat er vaak twee palen tegelijk uitliggen in de huidige situatie. Als er iets kapot gaat in het besturingsdeel dan liggen er straks 8 (of 12 of 40) palen uit.
 
De ervaring leert toch dat er vaak twee palen tegelijk uitliggen in de huidige situatie. Als er iets kapot gaat in het besturingsdeel dan liggen er straks 8 (of 12 of 40) palen uit.

Als de transformator kapot is doet niets het meer. Ik ga ervan uit dat ze weten wat ze doen en misschien vermindert het zelfs de uitval die we nu soms zien. Laten we afwachten.
 
Vraag me af waar, want de parking is niet zo groot.
Er is nog ruimte zat
Macon SuC.png
 
  • Funny
Reactions: FrankNL