Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model 3 - Officiële trekhaak

This site may earn commission on affiliate links.
Wordt m.i. veroorzaakt door het feit dat de rijwind vrij veel grip op de frames heeft.
Dat zal niet helpen, maar ook als ik, gewoon nog thuis op de oprit, aan de fietsen voel wordt ik er niet blij van.

Natuurlijk, en beetje beweging is juist goed want dat heelt klappen op te vangen. Maar door is net een beetje veel van het goede om echt vertrouwen op tree wekken.

Niet er wel bij zeggen dat mijn trekhaak niet af- fabriek is. Maar de constructie zelf lijkt me bijzonder degelijk.
 
Bij mij zie het afneembare gedeelte er wat anders uit. Het is met een gebogen metalen step (Maar wel een hele dikke) met een opstaande flegma over het langste deel. Moeilijk te zien op deze foto, maar voor het idee ...

Screenshot_20191024-115434_Chrome.jpg


- Sorry voor off topic -
 
Er zit geen speling in de bevestiging Als je de fietsen met kracht heen-en-weer beweegt geven ze wel wat mee. Dat lijkt me normaal. Zo controleer ik de zooi even voor ik ga rijden. De fietsendrager zelf geeft ook wat mee. Ze bewegen wat meer in de wind t.o.v. mijn vorige auto (een SUV).
 
Vandaag voor het eerst de trekhaak gebruikt.
Mij viel op dat het veiligheidsoog voor de losbreekkabel zicht achter de bumper bevindt. Dit betekent dat wanneer deze geactiveerd wordt hij een gat in je bumper zal trekken :(
Nou ga je er natuurlijk van uit dat je dat kabeltje er alleen voor de controle op doet en dat het nooit nodig zal zijn. Maar toch wel extra zuur als je aanhanger er af dondert dat je daarna ook nog een nieuwe achter bumper kan gaan kopen :(
 
Vandaag voor het eerst de trekhaak gebruikt.
Mij viel op dat het veiligheidsoog voor de losbreekkabel zicht achter de bumper bevindt. Dit betekent dat wanneer deze geactiveerd wordt hij een gat in je bumper zal trekken :(
Nou ga je er natuurlijk van uit dat je dat kabeltje er alleen voor de controle op doet en dat het nooit nodig zal zijn. Maar toch wel extra zuur als je aanhanger er af dondert dat je daarna ook nog een nieuwe achter bumper kan gaan kopen :(
Als je je daar nu echt zorgen om maakt (wat ik niet zou doen) zorg je voor een tweede lusje aan die kabel en legt dat om je trekhaak.
 
Als je je daar nu echt zorgen om maakt (wat ik niet zou doen) zorg je voor een tweede lusje aan die kabel en legt dat om je trekhaak.

Los erover hangen zou ik niet aanbevelen -> als aanhanger er af schiet kan kan de kabel er ook afschieten..... Er zijn klemmen met een oog oid welke aan haak bevestigd kunnen worden. Dan zit de kabel gefixeerd en loop je minder risico op losschieten (en een bekeuring.... :))
 
Los erover hangen zou ik niet aanbevelen -> als aanhanger er af schiet kan kan de kabel er ook afschieten..... Er zijn klemmen met een oog oid welke aan haak bevestigd kunnen worden. Dan zit de kabel gefixeerd en loop je minder risico op losschieten (en een bekeuring.... :))
Dat is inderdaad een beter idee, ik wilde de haak het werk laten doen terwijl het oog voor Oom Agent vast zit. Maar zo'n klem om de trekhaak is beter.
 
Ik heb een Tesla Model 3 AWD LR met trekhaar (model 2020). Ik las op dit forum dat de maximale verticale kogeldruk 91 kg is. In de handleiding las ik echter dat het 55kg is. Dat is voor mij nogal een tegenvaller. Ik heb nl een Towbox gekocht die van zichzelf al 37 kg weegt. Is die 55kg (zoals vermeld in de handleiding) achterhaald, of zou de informatie van 91 kg niet juist zijn?
Overigens geeft het plaatje bij de trekhaak zelf 100 kg aan (zie foto) maar ik heb begrepen dat de info van de autofabrikant leidend is.
Hebben jullie enig idee?
 

Attachments

  • 980995EF-9BBB-4888-836A-07F6656C5946.png
    980995EF-9BBB-4888-836A-07F6656C5946.png
    2.1 MB · Views: 119
Ik heb een Tesla Model 3 AWD LR met trekhaar (model 2020). Ik las op dit forum dat de maximale verticale kogeldruk 91 kg is. In de handleiding las ik echter dat het 55kg is. Dat is voor mij nogal een tegenvaller. Ik heb nl een Towbox gekocht die van zichzelf al 37 kg weegt. Is die 55kg (zoals vermeld in de handleiding) achterhaald, of zou de informatie van 91 kg niet juist zijn?
Overigens geeft het plaatje bij de trekhaak zelf 100 kg aan (zie foto) maar ik heb begrepen dat de info van de autofabrikant leidend is.
Hebben jullie enig idee?

https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2018-05-20

Voor dakdragers moet je rekening houden met de maximale daklast opgegeven door de fabrikant:

upload_2020-1-9_18-47-26.png


Voor lastdragers die je op een trekhaak monteert hoef je, gek genoeg, alleen rekening houden met de maximale verticale last die de trekhaak vermeld:

upload_2020-1-9_18-48-11.png


Dit is wat de wet zegt. Wat Tesla vindt is natuurlijk een ander verhaal.
 
Da
wetten.nl - Regeling - Regeling voertuigen - BWBR0025798

Voor dakdragers moet je rekening houden met de maximale daklast opgegeven door de fabrikant:

View attachment 498279

Voor lastdragers die je op een trekhaak monteert hoef je, gek genoeg, alleen rekening houden met de maximale verticale last die de trekhaak vermeld:

View attachment 498280

Dit is wat de wet zegt. Wat Tesla vindt is natuurlijk een ander verhaal.
dank!
Ik denk de box toch maar te gaan ruilen. Dan maar wat kleiner.
 
  • Like
Reactions: DutchTM3