Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
We zijn dt weekend terug gekomen van ons huisje in Frankrijk en hebben aan aantal nieuwe SuC's aangedaan, allemaal verrassend aangenaam en ideale afstanden

SuC Valence (276 km) : lekkere lunch in aangename omgeving, lijkt me in de zomer ook wel zeer aangewezen
SuC Beaune (265 km) : gezellige bar
SuC Auxerre (156 km) : door de grote drukte liet de navigatie ons een tijdje binnendoor rijden, was zeker sneller. Lekker diner, goed geslapen, uitgebreid ontbijt
SuC Rungis (152 km): rustig in het hotel (voor de middag), aangename bar. Je moet wel een ticket voor de parking nemen en valideren als je doorgaat, maar ik moest niets betalen (weet niet hoe lang je kan staan voor je moet betalen), stonden wel 3 taxi's als we doorgingen.
SuC Lille (226 km, nog 155 km naar huis): aangenaam hotel, lekkere snacks,

Bij allemaal zeer vriendelijk personeel

We zijn heel blij dat NSG er van tussen is, Beaune is zo vele malen aangenamer :)
 
Goed om weten dat NSG weg is. Dat vond ik idd de goorste SUC onderweg naar het zuiden. Die van Beaune ligt beter voor de Belgen die richting Lille (Fr) moeten. Voor mij maakt het weinig uit aangezien ik via luxemburg rijd. Rij jij bewust om via Lille. Het lijkt me dat via Luxemburg toch een stuk korter is naar Brecht?
 
Het naar daar rijden doe ik in 1 dag normaal ook via Luxemburg, dan stop ik in Metz, ontbijt in Nancy en dan via NSG (nu Beaune), middagmaal in Vienne (maar dat gaat nu Valence worden) en een laatste kleine stop in Nimes. De afstand tot Metz vanuit Brecht is ongeveer 320 km, wat ik meestal wel haal, voor Kerstmis was het weer te slecht, veel wind en regen en haalde ik dat niet, ik ben dan rondgereden via de SuC in Luxemburg (ong. 40 extra) en dan is de afstand juist even lang.
Op de terugweg overnachten we meestal in NSG (Ibis), maar daar was nu geen plaats (gelukkig, bij het boeken wist ik niet dat de SuC na nieuwjaar weg was) en hebben toen gekozen voor een overnachting in Auxerre. Vandaar dat we terug reden over Lille.
Eigenlijk ontbreekt er nog 1 SuC in het zuiden van België om comfortabel terug naar huis te rijden over Luxemburg vanuit Nancy, maar blijkbaar gaat die er wel komen aan een nieuw VDV-hotel in de buurt van Arlon :)
 
Het naar daar rijden doe ik in 1 dag normaal ook via Luxemburg, dan stop ik in Metz, ontbijt in Nancy en dan via NSG (nu Beaune), middagmaal in Vienne (maar dat gaat nu Valence worden) en een laatste kleine stop in Nimes. De afstand tot Metz vanuit Brecht is ongeveer 320 km, wat ik meestal wel haal, voor Kerstmis was het weer te slecht, veel wind en regen en haalde ik dat niet, ik ben dan rondgereden via de SuC in Luxemburg (ong. 40 extra) en dan is de afstand juist even lang.
Op de terugweg overnachten we meestal in NSG (Ibis), maar daar was nu geen plaats (gelukkig, bij het boeken wist ik niet dat de SuC na nieuwjaar weg was) en hebben toen gekozen voor een overnachting in Auxerre. Vandaar dat we terug reden over Lille.
Eigenlijk ontbreekt er nog 1 SuC in het zuiden van België om comfortabel terug naar huis te rijden over Luxemburg vanuit Nancy, maar blijkbaar gaat die er wel komen aan een nieuw VDV-hotel in de buurt van Arlon :)


is het al bevestigd dat dat een Suc wordt of 21Kw palen ?
 
Ik ga woensdag een alternatieve route naar Beaune uitproberen:
Vanuit Wassenaar met 100% naar Nivelles, 220km. Daar 15-20 min laden.
Dan via Charleroi naar Matougues, 230km. Weer 15-20 minuten laden.
Laatste traject wordt dan via Chaource naar Cormot-le-Petit (wereldplaats), 290 km.

En dan wijn drinken.
 
Ik ga woensdag een alternatieve route naar Beaune uitproberen:
Vanuit Wassenaar met 100% naar Nivelles, 220km. Daar 15-20 min laden.
Dan via Charleroi naar Matougues, 230km. Weer 15-20 minuten laden.
Laatste traject wordt dan via Chaource naar Cormot-le-Petit (wereldplaats), 290 km.

En dan wijn drinken.

Dit is de route die we altijd namen op de terugweg (in omgekeerde volgorde dan), nadeel is dat er tussen Charleroi en Couvin veel werken zijn en er in Frankrijk ook nog een deel binnendoor moet gereden worden. Als de werken klaar zijn en de autostrade in Frankrijk is klaar, is dit zeker een goed alternatief.
Alleen het hotel / restaurant in Matougues is niet altijd open (zeker in de kerstvakantie) en meestal kan je er buiten een broodje niets krijgen, ofwel is het restaurant niet open, ofwel is het volgeboekt. :-(
 
Dit is de route die we altijd namen op de terugweg (in omgekeerde volgorde dan), nadeel is dat er tussen Charleroi en Couvin veel werken zijn en er in Frankrijk ook nog een deel binnendoor moet gereden worden. Als de werken klaar zijn en de autostrade in Frankrijk is klaar, is dit zeker een goed alternatief.
Alleen het hotel / restaurant in Matougues is niet altijd open (zeker in de kerstvakantie) en meestal kan je er buiten een broodje niets krijgen, ofwel is het restaurant niet open, ofwel is het volgeboekt. :-(

Toen ik zowat 1,5 jaar geleden Matougues ging inwijden, zat het restaurant ook vol.
Maar mits wat aandringen kreeg ik toch lekkers voorgeschoteld aan de receptie.

Om volledig te zijn : ik was de tweede gebruiker, de eerste was een Nederlander met beperkte kennis van het Frans. De eigenaar van het restaurant kon met zijn vragen dus niet terecht bij hem.
Mijn Frans was net voldoende goed om een lang en leuk gesprek te hebben. Misschien ook daardoor dat ik aan de receptie alsnog mijn lunch kreeg.
 
Wij zijn er al een aantal keer geweest, waarschijnlijk op de verkeerde momenten. In de kerstvakantie is het hotel en ook het restaurant helemaal dicht, de eerste keer was er een privé-feestje, kon je toch nog terecht voor de WC. Een 2de keer was alles volledig afgesloten en hebben we gelukkig een wc ontdekt achteraan aan de jacuzzi. Een derde keer was in het weekend dat er niets te doen was en dus het restaurant dicht was, hebben toen wel een broodje kunnen krijgen en de laatste keer zat het restaurant vol, zat er ook een ander koppel met een Tesla een broodje te eten en konden wij ook slechts een broodje krijgen.
Mijn vrouw spreekt ook goed Frans, maar de man aan de receptie (was niet de eigenaar trouwens) kon of wilde ons niet begrijpen dat een kleinigheidje (een slaatje of een pasta) voldoende was en zeker beter was dan het broodje.
Jammer, het ziet er mij wel een degelijk en lekker restaurant uit.
 
Dit is de route die we altijd namen op de terugweg (in omgekeerde volgorde dan), nadeel is dat er tussen Charleroi en Couvin veel werken zijn en er in Frankrijk ook nog een deel binnendoor moet gereden worden. Als de werken klaar zijn en de autostrade in Frankrijk is klaar, is dit zeker een goed alternatief.
Alleen het hotel / restaurant in Matougues is niet altijd open (zeker in de kerstvakantie) en meestal kan je er buiten een broodje niets krijgen, ofwel is het restaurant niet open, ofwel is het volgeboekt. :-(

Ik hoop er zo rond een uur of drie langs te komen. Dan zal de tent hopelijk niet volzitten. Maar ik ben nu wel op mijn hoede.
Een beetje binnendoorrijden heb ik nog nooit als een nadeel ondervonden. Het geeft meer afwisseling dan een snelweg die ik 50 keer gezien heb.
 
...
Een beetje binnendoorrijden heb ik nog nooit als een nadeel ondervonden. Het geeft meer afwisseling dan een snelweg die ik 50 keer gezien heb.

Dat klopt inderdaad wel, alleen vraagt het meer tijd en als een rit van meer dan 12 uur, hierdoor nog een uur extra gaat duren, wordt het wel erg lang. Als we de rit in 2 dagen doen, heb ik er ook totaal geen bezwaar tegen en de wegen binnendoor (in Frankrijk) vallen ook best wel mee. De rit van NSG (nu Beaune) naar huis is heel goed te doen over Matougues en Nivelles.
 
Dat klopt inderdaad wel, alleen vraagt het meer tijd en als een rit van meer dan 12 uur, hierdoor nog een uur extra gaat duren, wordt het wel erg lang. Als we de rit in 2 dagen doen, heb ik er ook totaal geen bezwaar tegen en de wegen binnendoor (in Frankrijk) vallen ook best wel mee. De rit van NSG (nu Beaune) naar huis is heel goed te doen over Matougues en Nivelles.

Mijn huis ligt op ongeveer 780 kilometer rijden. Dat is net een overzichtelijke afstand. Als je idd helemaal naar de Cote doorgaat is het wel een lange rit met heel veel SuC bezoeken.
 
Het went. Die van onze familie ligt op 1200km. Met de kerst was ik bij mijn broer in Stockholm. Dat was een kleine 1500km. Ik was de enige chauffeur. Op de heenweg in 2 dagen gedaan maar met de SuC stops en 2x veerboot als onderbreking was dat zo goed te doen dat ik terug in 1x gereden ben. Met AP was dat appeltje-eitje:biggrin:. Het was een lange dag. 05:45 uur vertrokken en aankomst 01:15 uur. Totaal dus bijna 19 uur onderweg maar niet compleet gesloopt aangekomen door de stops die je toch moet doen.
 
Onze rit is ook rond de 1200 km en dat hebben we inderdaad al regelmatig in 1 dag gedaan zonder problemen We vertrekken dan meestal rond 2 uur en zijn meestal ter plaatse tussen 17 en 20 uur. Door de verplichte stops en deze dan te combineren met ontbijt en lunch is dat totaal geen opgave, zelfs niet als die rit (zoals deze kerstvakantie) bijna 18 uur duurt.
Omdat we daar niet vroeg kunnen vertrekken (beetje opkuisen, alles afsluiten e.d.) opteren we meestal wel om in 2 dagen terug naar huis te rijden, zeker in de winterperiode.
Als er meer SuC's staan in het centrum van Frankrijk kunnen we terug via het centraal massief, wat toch weer een dikke 100 km korter is, dus ook iets korter in tijd.
 
Aan het laden hier in senlis met nog een andere Belg laat snelheid valt erg tegen
bbdaf5c9852ac7960c4be778b0137a39.jpg
 
Nee, denk niet dat het zo werkt...
De twee zijn aan elkaar gekoppeld. De tweede die komt laden krijgt gewoon minder juice dan de eerste. Denk dat je gewoon had kunne blijven staan toen de eerste wegging.. even ontkoppelen en opnieuw koppelen was voldoende geweest. Of gewoon blijven staan, maar weet dat niet zeker..