Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sneeuwkettingen

This site may earn commission on affiliate links.
Toevallig iemand in de omgeving van Breda - Eindhoven die sneeuwkettingen te leen heeft voor de MX standaard velgen 20 inch?
ik moet winterbanden nog wisselen mijn zomerbanden zijn 255-45-R20
Het gaat om de periode van vrijdag 20 dec tot dinsdag 2 jan.
Uiteraard tegen een smaakvolle of ander wenselijke ruil :)
 
Het blijkt dat ik twee accounts heb en kan vorige post niet verwijderen #excuses.

Toevallig iemand in de omgeving van Breda - Eindhoven die sneeuwkettingen te leen heeft voor de MX standaard velgen 20 inch?
ik moet winterbanden nog wisselen mijn zomerbanden zijn 255-45-R20
Het gaat om de periode van vrijdag 20 dec tot dinsdag 2 jan.
Uiteraard tegen een smaakvolle of ander wenselijke ruil :)
 
Ik zou ook graag 19"sneeuwkettingen lenen tussen 24/2 en 3/3, aangezien dit de enige wintersport is die mijn MS gaat meemaken, vermoedelijk. Volgend seizoen M3 en dan koop ik wel een setje.
245-45-19 uiteraard
Edit. Excuses. Mijn computer had een refresh probleem, overtollige posts gewist en ter compensatie een leuke tip in "janken over tekortkomingen" gepost!
 
Last edited:
Even het draadje doorgenomen en je moet dus enkel je achterwielen voorzien van sneeuwkettingen. Betaalbare en momenteel goed leverbare opties zijn van Thule/Konig met 2 varianten met verschillende schakel diktes:

CL-10 104, 115 EUR
- König CL-10 - König

XG-12 Pro 245, 165 EUR
- König XG-12 Pro - König


Lastig kiezen... je kettingen kapot rijden kan zo gebeuren weet ik uit het verleden ook al rijd je rustig door b.v. de korte tunnels in de bergpassen.
 
Even van 99% naar 100% zekerheid (voordat ik mogelijk verkeerde bestel, nu de bandenmaat voor en achter verschillend is op de X).
Sneeuwkettingen moeten op de achterwielen, toch?

Edit: eerst gewoon even het draadje lezen Martijn.
Het antwoord is al zo vaak gegeven.
 
Last edited:
Even een korte vraag: onder de model S kunnen toch ook reguliere kettingen?

Vorig jaar had ik loopvlak kettingen gekocht en die kreeg ik er niet onder (ik dacht dat hij niet paste, maar achteraf bleek dat ik de schroefdop van de velg af moest halen). 1 dag voor vertrek had ik snel reguliere kettingen gekocht, maar de verkoper dacht dat er vanwege alle sensoren alleen loopvlak onder een MS konden.

Kan ik de reguliere deze keer ook meenemen (ik ga er vanuit dat dat alleen voor de zekerheid is), of kunnen er idd alleen loopvlak kettingen onder?