Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Scotlqnd here we come

This site may earn commission on affiliate links.
Met de kids op Harry Pottertoer. We gaan door heel de UK toeren.
ecotricitypas soepeltjes binnengekregen en de laders reeds in kaart gebracht. Ook een bezoekje aan de SC in London staat op het programma. Laden op de ferry zou ook nog kunnen mits ik ruim op tijd ben voor het inchekken.
Verlengsnoer (3*2,5mm), adapter met randaarde en de UMC gaan mee. (plus de lampstikkers).

MAAR boven de lijn Glasgow-Edinburgh lijkt de charger wereld op te houden.
Iemand suggesties/ervaring voor de highlands?

Iemand ervaring hoelang het in de UK duurt om met de umc uit een regulier stopcontact te laden?

( helaas kan ik de typo in de titel niet meer corrigeren. Scotland moest er staan)
 
Ik ga ook in augustus een lang weekend naar London. Ga je het alleen met de ecotricity pasje doen?

Voorlopig wil ik met 90 procent accu uit den haag weggaan. Bij oosterhout op SC naar 100% en dan via Calais (eventueel bootladen) dat ik maidstone ecotricity moet kunnen halen met de laatste stukje naar heatrow. ik blijf daar in het weekend en in de buurt zitten er genoeg laders.

Ik heb begrepen dat er mensen zijn die in belgie bij ikea of in gent bij het station ook nog bijtanken?
 
Ik ga ook in augustus een lang weekend naar London. Ga je het alleen met de ecotricity pasje doen?

Voorlopig wil ik met 90 procent accu uit den haag weggaan. Bij oosterhout op SC naar 100% en dan via Calais (eventueel bootladen) dat ik maidstone ecotricity moet kunnen halen met de laatste stukje naar heatrow. ik blijf daar in het weekend en in de buurt zitten er genoeg laders.

Ik heb begrepen dat er mensen zijn die in belgie bij ikea of in gent bij het station ook nog bijtanken?

Ik heb vorige maand de volgende route gedaan:

Zoetermeer (100% SoC) -> Gent station (half uur bijgeladen op 22kW)
Gent -> Mayfield, East Sussex, UK (Via de boot bij Duinkerken) in 1x doorgereden.

Hierdoor krijg je eigenlijk na twee uur een gewone stop/rustpauze. Broodje eten, wat drinken en auto meteen wat bijladen. En dan hoefde we ook niet al meteen weer bij Maidstone te gaan laden. Maar dit is natuurlijk puur afhankelijk van waar je heen wilt, voor ons was dit het handigst en waren we het minste tijd kwijt.
 
Met de kids op Harry Pottertoer. We gaan door heel de UK toeren.
ecotricitypas soepeltjes binnengekregen en de laders reeds in kaart gebracht. Ook een bezoekje aan de SC in London staat op het programma. Laden op de ferry zou ook nog kunnen mits ik ruim op tijd ben voor het inchekken.
Verlengsnoer (3*2,5mm), adapter met randaarde en de UMC gaan mee. (plus de lampstikkers).

MAAR boven de lijn Glasgow-Edinburgh lijkt de charger wereld op te houden.
Iemand suggesties/ervaring voor de highlands?

Iemand ervaring hoelang het in de UK duurt om met de umc uit een regulier stopcontact te laden?

( helaas kan ik de typo in de titel niet meer corrigeren. Scotland moest er staan)
Wij willen graag naar Cornwall/ Lands End deze zomer, maar de laadmogelijkheden zijn behoorlijk primitief daar. Eigenlijk kun je op bestemming max 1x13A laden, met type 2 op 11 kW kun je alleen langs de snelweg terecht. Heb zelf een enkele lader en sta niet graag 8 uur in een wegrestaurant uit mijn neus te boren. In Londen is momenteel de enige supercharger.
Deze site geeft aardig wat info over laden in Engeland:
http://Www.zap-map.com

Misschien toch maar naar Noorwegen deze zomer?
 
Last edited:
Wij plannen ook een roadtrip naar UK, waarvan een dag of 8 Schotland. Ik heb een pas van ChargeYourCar besteld en ontvangen (ChargeYourCar). De kaart toont veel laadplekken, en redelijk wat CHAdeMO. Verder werd ons ZapMap app voor iPhone aanbevolen die dezelfde laadpunten weergeeft inclusief hun laatst bekende status. We willen het rondje Edinburgh - Oban - Isle of Mull - Fort William - Isle of Skye - Inverness - Dundee doen - vinden jullie dit te ambitieus?