Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb ook niet zoveel geluk met mijn Tesla. Na eerder een spijker in m'n band nu weer iets.... :crying:
Was van het weekend weg naar midden Frankrijk met de bezineauto (noodgedwongen omdat er geen laadgelegenheid was ter plekke) en bij terugkomst zag ik vandaag dat er dikke vogelpoep vlekken op de motorkap zaten. Echt een stuk of 5-6 klodders ofzo. Doordat ik direct weg moest om te werken had ik pas vanavond tijd om de auto te wassen. Het begon al donker te worden en heb de auto toen maar naar een Wap Wasbeer gereden zodat ik het eraf kon spuiten. Maar dat ging niet zo makkelijk helaas.... denk dat het er al 3 dagen op zat ofzo want het zag eruit als een dik stuk karton. Heb toen maar de spons erbij gepakt om te kijken of ik het eraf kon krijgen, maar volgens mij heb ik het nu alleen erger gemaakt. Toen de auto nog nat was en doordat het al donker werd zag ik het niet zo goed, maar de vogelpoep vlekken laten een afdruk achter en er zijn allemaal kringen (krassen) van de spons erbij gekomen. Ga ik dit nog goed krijgen? Of moet de motorkap opnieuw gespoten worden om het weer normaal te krijgen? :scared: De foto's zijn trouwens een beetje donker, maar volgens mij kun je wel zien wat ik bedoel. Ik zal morgen even betere foto's maken. Misschien een car detailer die wat advies kan geven?

View attachment 52670
ja, beetje detailer laat ze zo verdwijnen. Tip van de mijne: vogelpoep eerst laten inweken met een nat stuk keukenpapier en dan afspuiten. Er zit zand ea rotzooi in de poep, vandaar de krassen bij wrijven....
 
normaliter gebruik ik Dasty voor dit soort klussen
http://www.grabbits.nl/foto/Dasty_ontvetter_mijn_favoriete_schoonmaakmiddel_op_Grabbits.jpg
maar tegenwoordig heb ik dit spulletje
http://www.sealantsonline.co.uk/image.php?filename=mis6039.jpg&category=0007
soort van schuim in een spuitbus, lost alles op en laat het zo wegnemen met wat keukenrol of microfiber doekje.
Volgens mij zag hetzelfde spulletje gebruikt worden tijdens de Le Mans race op bijna alle auto's tijdens de pitstops.
Naar mijn vrees verwijdert het zelfs probleemloos de Modesta coating op mijn MS. Ga ik nog even navragen, maar er zat een vlekje geknoeide Modesta op mijn voorruit en dat was in 15 seconden weg.
 
Vanmorgen E313 ongeveer 8u10. Ik sluit aan achteraan in de file op de linkerrijstrook. Tess en ik komen tot stilstand. In mijn achteruitkijkspiegel zie ik een champagnekleurige focus naderen. Jammergenoeg niet stoppen. Ongeveer aan 100 km/h los tegen mij op, vervolgens gelanceerd (gelukkig laat ik altijd ongeveer een auto ruimte in de file) tot tegen de mercedes voor me die er gelukkig met enkel een klein deukje in de bumper vanaf kwam... Tess ziet er jammergenoeg veel minder goed uit...

IMG_4464.JPG
IMG_4463.JPG
IMG_4462.JPG
IMG_4467.JPG
HTML:
 
De bestuurder is op aandringen van de eigenaar van het hotel daar blijven staan. Die hebben op goed geluk contact gezocht met Van Leeuwen Kesteren (daar komt mijn auto vandaan en staat op de kentekenhouder). Zo kreeg ik via via in mijn interne chat het bericht "ren NU naar je auto".

We hebben de schadeformulieren netjes ingevuld dus dat komt vast allemaal weer goed.